MotoGP förlorar magin i rask takt

...när audin går upp på bakorna...
Fullständigt suveränt. Men ännu bättre vid 1.19. Är det inte Stig Blomqvist som får publiken att fullständigt tappa hakorna? Och det får ju MotoGP att framstå som både säkert och måttfullt.
 
Last edited:
Fullständigt suveränt. Men ännu bättre vid 1.19. Är det inte Stig Blomqvist som får publiken att fullständigt tappa hakorna? Och det får ju MotoGP att framstå som både säkert och måttfullt.

Jo, visst är det Blomkvist, 1984.

Ja, ska man jämföra så är ju GruppB närmast att liknas med dom mest hysteriska åren av tvåtaktseran

Do or die och inte en massa teamorder om att ta det lugnt och tänka på poäng...

Walther Röhrl var IOFS en måttfull förare som ofta slog av och nöjde sig med andraplatser för att plocka poäng, men dom flesta andra såg dom enskilda segrarna som minst lika viktiga som sammanräkningen av poängen i slutet på året, vilket ledde till full attack.

Begränsningar tar udden av prototypracing och tas udden av materialet tas udden av förarna.

Det vore bättre med mindre cylindervolym och fortfarande prototypracing än att hålla på och begränsa med varvtalsregulatorer och skit så att udden blir trubbig.
 
Last edited:
Grupp B är bland det häftigaste som funnits, dock så dog både toppförare och publik i ett stigande tempo. Det samma kan sägas om Sportvagns-VM, F1 och Can-Am. Både banor och material var fantastiska, men det strök också med för många för att låta det fortgå.

Det är ju lite det som är det magiska när en liten skara av människor trotsar det som är "skitfarligt".
 
Rally och GP500 :3freak
Kom igen det är två olika världar.

Apropå om det var bättre 1999 såg jag precis Mugello racet då Criville tog målflaggan.

GP 500 var inte bättre, mer spännande, spektakulärt. Bara annorlunda
 
Jo, visst är det Blomkvist, 1984.
Ha ha! Jag kan titta hur många gånger som helst på det där korta klippet när han ger motorn fria tyglar ut ur kurvan och killen ur publiken står med händerna på huvudet. Typ: ”Fyyy faan...” (men på spanska, franska eller var det nu kan vara någonstans). Så ska det ju kännas/låta/lukta när förarna i MotoGP går ut på sista varvet.
 

Bifogat

  • stig.jpg
    stig.jpg
    56 KB · Visningar: 76
Ha ha! Jag kan titta hur många gånger som helst på det där korta klippet när han ger motorn fria tyglar ut ur kurvan och killen ur publiken står med händerna på huvudet. Typ: ”Fyyy faan...” (men på spanska, franska eller var det nu kan vara någonstans). Så ska det ju kännas/låta/lukta när förarna i MotoGP går ut på sista varvet.

Stig var fantastisk.
Körde fort och effektivt, normalt.
Men om något strulade när han körde så fort det gick, så körde han in förlorad tid genom att köra fortare än det går.
Lyckades ofta.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top