MotoGP Catalunya

Pallen + bonus :tummenupp

1. Marco
2. Capirex
3. Hayden

Marco är så fruktansvärt på gång o tar tredje fullpoängaren för i år!

Capirex vill jag ha med i toppen o hans körning hittills i år talar inget annat språk!

Nicky som har fått smak på tabelltoppen kör smart enligt vissa o fegt enligt andra rätt enligt mig o tar i hård konkurens trean! men Stoner o Valentino vill såklart oxå stå på pallen, så hård kamp om trean!

Pedrosa o Sete kommer floppa! För d e inge sköjii pöjka :rolleyes:

Kr Kenny jr kommer åter igen före Suzuki! För honom måste ju allt vara underbart just nu, när just han får bidra till o visa hur risigt suzukin (tyvärr) går för tillfället!

Nakano kommer in på en godkänd sjätte plats i kamp med Elias o Kr kenny jr o sist i den klungan en frustrerad Hopper på den babyblå sukkan :)

Svett leder till framgång!!

Bifogat

• marco_melandri_small_con_forza_e_ossigeno.jpg
    marco_melandri_small_con_forza_e_ossigeno.jpg
    14.3 KB · Visningar: 491
Last edited:
Mitt tips:

1. Rossi - han är bäst helt enkelt och nu börjar det stämma också
2. Sete - Borta bra men hemma bäst
3. Pedrosa - räcker inte riktigt till den här gången
4. Hayden - utanför pallen för andra gången i år
5. Melandri - fortsätter visa sig i toppen

Bifogat

• Catalunya-FP1.jpg
    Catalunya-FP1.jpg
    74.9 KB · Visningar: 142
Jag blir inte klok på den där Roberts Jr, hur kan man vara så ojämn? :va
Visst nytt chassi osv men tycker han varit så de senaste 5 åren. Måste vara en riktig humör förare.

\Masonit

Förstår inte hur så många av er kan tippa Loris utanför pallen..

/B

Gustav O skrev:
2240325 Det är skitlätt! Kolla här:

Loris kommer inte komma på pallen. :)

Haha.. för att du vill så kanske, ja.. men realistiskt sett är han där

/B

Masonit skrev:
2240251 Jag blir inte klok på den där Roberts Jr, hur kan man vara så ojämn? :va
Han brukar väl hänga med på träningarna men när det drar ihop sig till kval åker han bakåt i listan.

sandstream skrev:
2240349 Han brukar väl hänga med på träningarna men när det drar ihop sig till kval åker han bakåt i listan.
Mugello startade han elva och körde upp sig till åtta så något har de gjort rätt med chassiet.

Gustav O skrev:
2240365 Mugello startade han elva och körde upp sig till åtta så något har de gjort rätt med chassiet.
Precis, han är med bra i början av helgen för att sedan landa lite längre ner på griden, så var det förra året också om jag inte minns fel.

Kul att CV är med lite längre upp än tidigare på första träningarna nu när det är en bana han har kört tidigare.

sandstream skrev:
2240384 Precis, han är med bra i början av helgen för att sedan landa lite längre ner på griden, så var det förra året också om jag inte minns fel.

Kul att CV är med lite längre upp än tidigare på första träningarna nu när det är en bana han har kört tidigare.
Precis? Racet är ju det intressanta och där körde han ifatt och förbi förare framför honom.

Axxexs skrev:
2239871 Sebastian Porto kommer inte till start! Anledningen är att han bestämt sig för att sluta köra med omedelbar verkar.

han hittade inte rätt på hojen och tappade sugen.
Teamet bytte från Aprilia till Honda i år, visst?

Ännu ett offer för HRC-vet-bäst-alltid-pungt??
:confused:

Kallio i prel. pole före Luthi. Det kom regn efter ca fyra varv på 125 kvalet. Hoppas det är upptorkande.

Gustav O skrev:
2240418 Precis? Racet är ju det intressanta och där körde han ifatt och förbi förare framför honom.
Jag menar att han startade 11:a.
Det brukar gå bra i början men vartefter helgen går så kommer han längre och längre ner i listorna.

sandstream skrev:
2240731 Jag menar att han startade 11:a.
Det brukar gå bra i början men vartefter helgen går så kommer han längre och längre ner i listorna.
Han har ju dock en omvänd trend i racen, dvs komma i mål högre upp än han kvalar, till skillnad från Hopkins.

Roberts tappade igen, till en andraplats. :hihi
Vermeulen dunkade in ett snabbt varv på slutet och det är tight ända ner till CHeca som kör 1,5 sekunder snabbare än närmsta Dunloppilot.,,

Bifogat

• Ctalunya-FP2.jpg
    Ctalunya-FP2.jpg
    77 KB · Visningar: 99
regnar det?
vi vet vad Kenny kan göra i blötan.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen