MotoGP CATALUNYA 10/6

Undrar vad som pågår i hans huvud? 1,7 sekunder ifrån sina tider ifrån ifjor samtidigt som team-kollegan redan kör på de tiderna. Dessutom så kör han inte så många varv, har för mig att han tidigare ofta varit en av de som kört flest varv på träningar/kval och även race. Något är det iaf. som inte stämmer, kanske sunt för alla parter med ett byte?
Vore jag Hayden hade jag satsat på att bli den förste att bli mästare i:

1. AMA Superbike
2. MotoGP
3. WSBK

Enligt devisen: hellre en stor groda i en liten damm än en liten groda i en stor damm. Ingen ironi!

Japp. On-board, depåboxar, runt hela banan, repriser, tider, grafik etc. The whole lot.

Låter fint det. Hörde att jag skulle bli av med Eurosport i september, så det kanske är lika bra att slå till på ett MotoGP.com abonnemang redan nu. :)

Undrar vad som pågår i hans huvud? 1,7 sekunder ifrån sina tider ifrån ifjor samtidigt som team-kollegan redan kör på de tiderna. Dessutom så kör han inte så många varv, har för mig att han tidigare ofta varit en av de som kört flest varv på träningar/kval och även race. Något är det iaf. som inte stämmer, kanske sunt för alla parter med ett byte?
Någonting har ju ändrats radikalt sedan förra året och det är hojen. Tror inte Nicky blivit en sämre förare på ett drygt halvår.

Undrar hur länge Honda tänker nöja sig med att det går bra för en förare och att de andra harvar i mitten?

2990086 Någonting har ju ändrats radikalt sedan förra året och det är hojen. Tror inte Nicky blivit en sämre förare på ett drygt halvår.

Undrar hur länge Honda tänker nöja sig med att det går bra för en förare och att de andra harvar i mitten?
Fast uppenbarligen går det att köra fortare än vad Hayden gör med samma material. Pedrosa och Elias har varit på pallen. Jag tror Nicky har grymma hjärnspöken just nu. naknao är den enda som är långsammare och han har bytt team, hoj, däck och ligger sist i näringskedjan hos HRC....

Enligt devisen: hellre en stor groda i en liten damm än en liten groda i en stor damm. Ingen ironi!
Skulle han vinna även WSBK om några år så är han väl ändå en stor groda i en stor damm :va

Fast uppenbarligen går det att köra fortare än vad Hayden gör med samma material. Pedrosa och Elias har varit på pallen. Jag tror Nicky har grymma hjärnspöken just nu. naknao är den enda som är långsammare och han har bytt team, hoj, däck och ligger sist i näringskedjan hos HRC....
Ja, det går att åka fortare om man har en körstil, eller kan anpassa sin körstil, så att den passar RC212V. HRC har uppenbarligen prioriterat att få en hoj som passar Butter i första hand.

Last edited:
Ja, det går att åka fortare om man har en körstil, eller kan anpassa sin körstil, så att den passar RC212V. HRC har uppenbarligen prioriterat att få en hoj som passar Pedrosa i första hand.
Jag tror HRC byggde vad de trodde skulle vara den snabbaste hojen enligt det nya reglementet...

Nu är Hayden iaf inom en sekund efter Rossi som är snabbast före Hopper.

Jag tror HRC byggde vad de trodde skulle vara den snabbaste hojen enligt det nya reglementet...
Visst, men den verkar passa Butter bättre än alla andra förare som klagar på den.

Rossi snabbast med två exakt lika snabba varv 1.43.313. ganska otroligt att det kan vara på tusendelen lika snabba varv.

Visst, men den verkar passa Butter bättre än alla andra förare som klagar på den.
men klagolåten har avtagit succesivt och visst, den varkar passa mindre förare som Pedrosa och Elias bättre men Hayden är knappast en jättekille han heller.

Last edited:

Ja, det går att åka fortare om man har en körstil, eller kan anpassa sin körstil, så att den passar RC212V. HRC har uppenbarligen prioriterat att få en hoj som passar Butter i första hand.

Det är nog så att alla cyklar i år är byggda för högre kurvhastighet, sen har Honda inte lyckats hela vägen. Eftersom de andra kan göra resultat på cykeln är den nog inte enbart byggd för Pedrosa, och de andra kan ju justera sina cyklar också efter bästa förmåga.

Men klagolåten har avtagit succesivt och visst, den varkar passa mindre förare som Pedrosa och Elias bättre men Hayden är knappast en jättekille han heller.
Jämfört med Butter är de flesta stora.

Var det inte efter förra loppet som alla Honda-förare klagade?

FP2 klart. 13 första inom samma sekund och Capirex på 14:e plats.
Rossi snabbast före Hopper och Butter.

2990138 Då har väl knappast klagande avtagit som Gustav skrev.
Det var betydligt mer klagande efter Qatar och Jerez kontra efter Mugello.

2990131 Jämfört med Butter är de flesta stora.

Var det inte efter förra loppet som alla Honda-förare klagade?

FP2 klart. 13 första inom samma sekund och Capirex på 14:e plats.
Rossi snabbast före Hopper och Butter.
Det är möjligt att de flesta är större än Pedrosa men är det så enkelt att bara små förare kan köra Hondan? En alldeles för simpel förklaring. Speciellt när man tittar på hur olika körstilar Pedrosa och Elias har.

Last edited:
Stoner riktigt hög toppfart i FP2, men Hondorna går riktigt bra nu också. Rossi verkar stabil och snabb. Tror det kommer att stå mellan Rossi och Pedrosa.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman