MotoGP - Bwin - Jerez

Hayden kraschar på FP2 - lowside. Tre sådana för Ducatikillarna på inte ens två racehelger. Ser vi ett mönster här? För att få bättre grepp där bak så har de tappat känslan fram?

Ja nåt skumt är det, de får släppa 2 klick på returen.

Till skillnad mot de andra radar slickepinnen upp 39:or! Intressant vad ovriga kan satta mot i kvalet..

Satter ut hakan o tror Nicky skakar av sig vurpan till kvalet o placerar sig som topp 4:a..

Go Nicky Go :tummenupp:tummenupp

Härligt att se Lorenzo visa framfötterna så mycket i FP2. Hoppas de går lika bra i QP.

Läste att hans hand är nära 100% bra nu och att Rossi vurpade på cross för 2 veckor sen och har ont i axeln...

Ser Live i en Spansk kanal och fragan e om man kan ellta Sethe/Rossi mer en dom gjor.. Man vill till varje pris ha det till Valentinos skuld :D

Fast att se Sethe i parkfarme o upp for trappan o sedan pa podiet e alltid lika underhallande :D

Det satte sig tydligt djupt inte bara hos Sethes sjal utan hela racing spaniens ..

Kul med Nicky & Randy! Hoppas dom har lite fart i racet också, sporten skulle behöva det.

Var är Peter Dahlbom ? Sjuk, ledig, sparkad. Janne Blomqvist är ju på hans stol.

Satter ut hakan o tror Nicky skakar av sig vurpan till kvalet o placerar sig som topp 4:a..

Bra kval :tummenupp

Inte illa tippat heller, trodde Nicky skulle plocka Valentino!

Topp 4:a blir nog mitt tips till racet oxo.. :tummenupp

Fast vid Stoner som vinnare :)

Det otroliga är att Janne Blomqvist är mil bättre än sopan Dahlgren, trots att han inte vet ett skit om hojar.

Hur länge ska Dahlgren få sitta kvar och yra om tvåtakts-250 och annat irrelevant?

Det otroliga är att Janne Blomqvist är mil bättre än sopan Dahlgren, trots att han inte vet ett skit om hojar

Tänkte det samma när jag såg kvalet idag. Det märks att han inte är 100% insatt i MotoGP, men hans sätt att kommentera var klockrent och med Lyon som "hojnörd" tycker jag det var betydligt bättre än det vart innan.

Det otroliga är att Janne Blomqvist är mil bättre än sopan Dahlgren, trots att han inte vet ett skit om hojar.

Hur kan ni tycka att Janne är bättre?
Jag satt tyvärr inte och tittade på deras första träning igår, men en
kompis ringde och varnade mig för Janne som kommentator...
och jag är benägen att hålla med honom...
Han hetsar upp sig och tjatar hela tiden, snabb i sektor 2, tappade lite
där osv osv. Det är ju bara friträning för tusan. Och Rizla Kawasaki... jisses..
Nä, inget illa mot honom, han försöker... men kommentera inte allt, för
hälften är inte relevant.... speciellt när den andra föraren ligger precis
i bakvagnen på den framför :rolleyes:

Nä inget ont om Janne. Men han har inte samma bakgrundsinfo som Peter. Peter är väldigt duktig på att förklara detaljer för en som är relativt oinvigd. Möjligen så intresserar sig Peter och Tobias lite för mycket av sådant som inte syns i bild, det är visserligen bra, men inte när de gör det samtidigt. Då blir de på efterkälken ibland och då är det lite komiskt när de ser något som "vi" andra såg för 5 sekunder sedan.

Åter till frågan, varför var inte Peter där ?

2. Lorenzo –>
1:39.487​
3. Stoner –>
1:39.511​
4. Rossi –>
1:39.558​
5. Hayden –>
1:39.560​
6. De Puniet –>
1:39.591​

1/10 sekund mellan tvåan och sexan. Hoppas racet blir likadant.

Last edited:
Tänkte det samma när jag såg kvalet idag. Det märks att han inte är 100% insatt i MotoGP, men hans sätt att kommentera var klockrent och med Lyon som "hojnörd" tycker jag det var betydligt bättre än det vart innan.

Håller med till 100%, mycket bättre än Dahlbom. Blomqvist kommenterar VAD som sker på skärmen och inte massa annat svammel....hoppas han blir kvar!

Hur kan ni tycka att Janne är bättre?
Jag satt tyvärr inte och tittade på deras första träning igår, men en
kompis ringde och varnade mig för Janne som kommentator...
och jag är benägen att hålla med honom...
Han hetsar upp sig och tjatar hela tiden, snabb i sektor 2, tappade lite
där osv osv. Det är ju bara friträning för tusan. Och Rizla Kawasaki... jisses..
Nä, inget illa mot honom, han försöker... men kommentera inte allt, för
hälften är inte relevant.... speciellt när den andra föraren ligger precis
i bakvagnen på den framför :rolleyes:
Vi tycker att i stort sett vem som helst är bättre än Dahlbom.

Håller med till 100%, mycket bättre än Dahlbom. Blomqvist kommenterar VAD som sker på skärmen och inte massa annat svammel....hoppas han blir kvar!
Vaddå, det är väl kul att höra om något race han körde på Gelleråsen 1983, det spelar väl ingen roll om han missar fyra ledarbyten under tiden. :rolleyes:

Last edited:
Skönt om de bytt kommentatorer, jag har viasat motor men jag föredrar att ladda hem för att få de engelska kommentatorerna. De ger verkligen liv i racen, tror det kan bli ett kul och spännande race imorrn. Håller fast vid mitt tip.

1. Lorenzo
2. Rossi
3. Hayden
4. Pedrosa
5. Spies

Stoner DNF

Konstigt att ingen ännu har kommenterat Tomizawas insats i Moto2. Vinst i Qatar och kval 1,a idag. klart imponerande..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon