MotoGP - Bwin - Jerez

Som alla andra sagt M O T O 2 regerar och väldigt roligt att Elias visar vad han kan trots skada! Vilka underbara sladdar dom visar upp!

MGP bjöd ju tyvärr inte på någon action dock väldigt roligt med både Nicky och Kallio högt upp!

Hayden den stora överraskningen.:tummenupp Jorge imponerar! Rysligt stark avslutning. Surt för Pedrosa.

MotoGP racet kändes ju fattigt i jämförelse med MOTO2 racet. Fy fan vad kul det var att se! Vilken toppstrid! :tummenupp

Behållningen med GP racet var Lorenzo:s dopp och framförallt kanske Kallio:s kanonkörning.

Dorna/Fim/MGP Generalerna vet vad kidsen vill ha :D

Forza Moto II :tummenupp

Jag blir glad att se Nicky igen o glad att se Kallio reda ut ett helt race o med bra placering :tummenupp

Noterar att en begynnande fight Pedrosa vs Lorenzo kan bli fin underhallning 2010.. Fast ska Dani ha en glimt av chans ska han nog vassa klorna, bli lite vassare o svara med samma tuffhet som Lorenzo bjuder pa.

Noterar att en begynnande fight Pedrosa vs Lorenzo kan bli fin underhallning 2010.. Fast ska Dani ha en glimt av chans ska han nog vassa klorna, bli lite vassare o svara med samma tuffhet som Lorenzo bjuder pa.

Den fighten vinner sannolikt Lorenzo. Han ser vassare ut head to head än Pedrosa.Visst är Dani rysligt snabb, i synnerhet när han får åka fritt i ledning, men det är inte så ofta man ser honom framgångsrik i direkt uppgörelse med någon av de andra toppåkarna.

Intressantaste frågan just nu; kan Hayden fortsätta att utmana Boner? Det hade ju varit en nåd att stilla be om.:)

Höjdpunkten var Lorenzos dopp i dammen och hans fina körning. Men jag tyckte mest om att Kallio gjorde ett så bra lopp, från sista startplats till 7:e plats är f-n duktigt!

Men vad hände med Spies? Slumrade jag till? Hörde inget, såg inget och kommentatorerna sa inte ett skit om vad han råkade ut för.

Höjdpunkten var Lorenzos dopp i dammen och hans fina körning. Men jag tyckte mest om att Kallio gjorde ett så bra lopp, från sista startplats till 7:e plats är f-n duktigt!

Men vad hände med Spies? Slumrade jag till? Hörde inget, såg inget och kommentatorerna sa inte ett skit om vad han råkade ut för.
Spies bröt pga problem med framdäcket.

Framändan är kanske mer korrekt. Här är bens egna ord om det hela.

"It's just one of those things that can happen but it's really unfortunate because after coming here and learning the track really quick I thought we had a really good package for the race. The Monster Yamaha Tech 3 Team had worked really hard but I just had some problem with the front-end. I'm not sure what the problem is but I've looked at the data and you can clearly see I had an issue. The bike just wasn't reacting like it should and it is a big shame. I got a really good start and was right behind Casey but pretty much from the first lap I knew I had a problem. I tried to round around the problem but at the end of the day I wasn't going to be scoring any points and I'd have risked crashing if I'd continued. The consolation is that I know we had the speed for a good result and there are a lot of positive points to take from the weekend. We can go to Le Mans confident that I'll be able to show more of my true potential."

Jag säger bara, Moto2. Vilket jäkla bra race. Skitkul att titta på och säkert helt jävla fantastiskt kul att köra!

Moto 2!!! Trist att det inte är 100% prototyp men med så tight racing kan jag förlåta dem.

Men alltså, vad höll Elias på med? Varför vinkade han vid minst två tillfällen till de bakom? Ställde sig upp på fotpinnarna (!) och tittade bakåt i kön? Enligt ES2 brittiska kommentatorer var det för att han ville att de skulle slip streama bakom honom, men varför då? Det höll ju på att sluta i gruset för ett helt gäng hojar. Sen har jag inte bestämt mig om jag tycker att han är en hjälte som kunde komma ikapp efter fadäsen eller om jag ska ta det som ett bevis på att fältet är svagt. Tomizawa såg dock inte så värst svag ut... Jaja, grymt race var det iaf.

mmm, Håller med! De borde inrikta sig på racing. Jag anar att det var pga att den där
Amerikanska killen alltid kunda köra om igen fast han höll lägre tempo.
Dvs Melandri ville ha någon honom bakom så han kunde dra ifrån lite ett varv.

Bra race i MotoGP på slutet, men Moto2 visar hur det ska vara. Fajt från start till slut mellan 5-10 man. Grymt! :rock

Han ville att de skulle köra lite linje i toppen för att rycka lite och inte bjuda in fler i medaljfajten. Rutin kallas det, men 19-åringarna bakom fattade inte taktiken.

Får väl ta o erkänna att Janne Blomqvist inte var så dålig ändå....
blev bättre o bättre.. men framförallt när Alex körde i RedBull RookiesCup...
där va Janne lysande! :tummenupp
Han gav oss tittare hela tiden info om hur det gick längre ner i fältet för
Alex som tyvärr inte syntes på bild.. Mycket bra gjort.

Får nog även erkänna att Moto2 blev bättre än jag trodde. Sjukt tajta race..

Grymt kul med Nicky! :tummenupp

:gnissla dåligt förlorare som jag är, tyckte jag det var piss att Rossi fick stryk. Men med skadad axel och en hoj som inte var optimal är det väl OK resultat ändå.

Starkt kört av Lorenzo. Men tråkigt att Peddot inte kan bita ifrån lite bättre. Trodde att han var på gång där ett tag och var lite hungrig på segern, men han "nöjde" sig tydligen med en andra plats. :rolleyes:

Skitkul för Hayden att få spöa Stoner. :tummenupp Och att han hittat farten på Duccen.

Men det vette fanken vad som hänt med Stoners vinnarchanser!!?? Är det månne framhjulssläppskoma som spökar!?? Tror inte han kommer att kämpa om någon titel i år. I så fall är det dags att visa framfötterna.

Och Kallio får man ge en eloge.!! Jävla bra gjort att köra upp sig till en 7:de placering från att ha kämpat med inställingarna hela helgen.

Där nere var det lite fight oxå, Melandri och Simonikällaren drog ju några rövare. Innan Kallio kom upp sig.

//Madelene

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...