MotoGP - Bwin - Jerez

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Såhär gick det förra året, topp 5.

1 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 158.1 45'18.557
2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 158.0 +2.700
3 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 157.5 +10.507
4 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 156.3 +31.893
5 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 156.2 +33.128

segrare 250 cc 2009: H. Aoyama
segrare 125 cc 2009: B. Smith

[YOUTUBE-ID]AOyQNF7DEGo[/YOUTUBE-ID]

* Pallen för Hayden och Stoner?
* Får Pedrosa till ett bättre race än sist?
* Melandri?

Vad jag tror..

1: Stoner
2: Rossi
3: Spies
4: DePuniet
5: Hayden

Spanien e saklart ett getingbo med hormonstinna spanjorer o lika heta Italienare som mer an garna vinner i "fiendeland" ..

Fast Stoner vinner :D

Jag tror Mgp kommer bli lika förutsägbart och tråkigt som vanligt. Det enda positiva är B.Spies som verkligen visar en utveckling som är att räkna med.

Moto2 klart positiv överraskning då saknaden av 2T relikerna är obefintlig.

Tror Lorenzo kniper förstaplatsen, var är race-tiderna i förstaposten?

Lägger till min lista då..

1. Lorenzo
2. Rossi
3. Hayden
4. Pedrosa
5. Spies

Stoner DNF :crash

Last edited:
Jag tror det blir kul!

Tips:
1 Rossi
2 Lorenzo
3 Pedrosa

FP1 pågår och Hayden körde 1'40.614 redan på femte varvet. Det är 0.34 sek snabbare än hans kvaltid förra året. Duccen är snabb i år.

Jag hoppas på en riktigt äcklig fajt mellan Ducati och Yamaha. Blod kommer att spruta och publiken kommer jubla!!

Moto2 klart positiv överraskning då saknaden av 2T relikerna är obefintlig.
Man brukar ju inte sakna något man inte brytt sig om från början. Tycker Moto2 racet var kul men det var ju verkligen ingen revolution mot fjolårets 250 race, mer än att det var fler på griden.

MotoGp FP1
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1m 39.731s
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1m 39.875s
3. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 40.148s
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1m 40.2s
5. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1m 40.359s
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1m 40.716s
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 40.913s
8. Hector Barbera SPA Paginas Amarillas Aspar 1m 41.034s
9. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP 1m 41.093s
10. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 1m 41.19s
11. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 1m 41.200s
12. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 41.277s
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1m 41.293s
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1m 41.297s
15. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 41.533s
16. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1m 41.742s
17. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 1m 41.837s

Last edited:
Fan, jag hoppades så mycket på Simoncelli, men han har inte överlevererat direkt. Jag vill ju ha hans vassa armbågar i topp 10 iaf.

=(

Kollade lite på träningen idag. Man får ju rysningar när man hör dom starta upp cyklarna i depån och ljudkillarna står och "fiskar" med micken... Jävlar rått ljud ...
En kommentator sa att dom troligen skulle gå till 1000cc om ett eller två år....

Moto2-träningen var ju rätt sevärd, riktiga sladdar in i kurvorna :) och tätt och fint förutom debon då som var lite vassare.

Jag hoppas på en riktigt äcklig fajt mellan Ducati och Yamaha. Blod kommer att spruta och publiken kommer jubla!!

Nej du!

THE GOAT!

(Greatest Of All Times!)
Låter sig inte "slaktas" så lätt!
Kanske han släpper "fimpen" före sig i Jerez, men sedan trycker
han ner klacken, och visar vem som bestämmer!

Man brukar ju inte sakna något man inte brytt sig om från början. Tycker Moto2 racet var kul men det var ju verkligen ingen revolution mot fjolårets 250 race, mer än att det var fler på griden.
Snarare en evolution

En ren prototypklass som inte utvecklas och saknar marknadens intresse med fåtal startande är totalt ointressant oavsett.

4T racingen passar fler och har större marknadsintresse och därmed större startfält och tätare racing.

Varför vill man aldrig inse fakta ?

Snarare en evolution

En ren prototypklass som inte utvecklas och saknar marknadens intresse med fåtal startande är totalt ointressant oavsett.

4T racingen passar fler och har större marknadsintresse och därmed större startfält och tätare racing.

Fast det var ju inte det du skrev. Dessutom har jag inte påstått motsatsen till det du skriver nu.

Snarare en evolution

Fakta är väl att det är färre startande i moto2 och motogp sen 4t infördes?
Sen är det ju svammel att 250 ine utvecklades in i det sista.. Eller att 125 inte utvecklas från år till år heller.
Vet inte om man kan kalla långsammare racing för evolution, annat än möjligtvis för marknadsavdelningen..
"Vi kan tillverka snabbare motorcyklar, men vi väljer att göra de långsamma, dyrare mopparna för marknadens skull" :fakta ;)

Lite som att man skulle tvinga F1 att köra med karossbilar för att det har större marknadsvärde..

Hayden kraschar på FP2 - lowside. Tre sådana för Ducatikillarna på inte ens två racehelger. Ser vi ett mönster här? För att få bättre grepp där bak så har de tappat känslan fram?

Back