MotoGP Assen.

Snart kommer det "P.g.a den försenade tennismatchen kommer MotoGP kvalet att utgå"...

Peccus skrev:
2256758 Snart kommer det "P.g.a den försenade tennismatchen kommer MotoGP kvalet att utgå"...
då slår jag itu något, fan vad man kan bli förbannad över småsaker men DET är irriterande :argpådato

Dom spelar sista setet nu, så jag hoppas att det inte är fler som ska möta varandra.

Oddjob skrev:
2256766 då slår jag itu något, fan vad man kan bli förbannad över småsaker men DET är irriterande :argpådato

Dom spelar sista setet nu, så jag hoppas att det inte är fler som ska möta varandra.
3-1 nu får hon fan fixa resten rakt av så det går fort.

NEXT

MotoGP
world champ.
dutch gp
qualiyfing

stod det, då kommer det nog snart nu.

edit:

KLART NU!!

EDIT 2: det börjar 14:40

Last edited:
Heder åt Melandri,
7:a i kvalet efter den smäll han fick förra helgen :bugar

Manhattan skrev:
2256814 Rossi ger 9ggr pengarna för Pole.
Samma som Pedrosa....hm

Var kan man satsa lite slantar på MotoGP? Kan vara kul nu när några av "giganterna" inte riktigt är med i matchen som de brukar.

Intressant att Rossi pressas till misstag. När hände det senast? Det är tur att vi fått in lite friskt blod från AMA SBK som gör MotoGP intressant igen.

Måste vara första gg Rossi är skadad och har något brutet. Kan inte komma på att han skadat sig någon gg i sin kariär i alla klasser han kört i?

valmers skrev:
2256858 Intressant att Rossi pressas till misstag. När hände det senast? Det är tur att vi fått in lite friskt blod från AMA SBK som gör MotoGP intressant igen.

Rossi kraschar ju alltid när det är något nytt, det är ju mer tradition än undantag. Enda skillnaden den här gången är väl att han blev skadad av det.

Belgaren David Drieghe med #72 på sin hoj i 250 kör med en av Nordgrens TSR. Den som Niko hyrde till Kga förra året och som Hatakayama kört på innan. David har bl.a kört lite i Endurance VM innan men detta är första gången han kör på ett GP med sitt wildcard i 250cc.

David kraschade rätt kraftigt på första passet och skadade en hel del på hojen. Mekanikerna hade lite jobb på den. Han och teamet tyckte dock att hojen gick bra men det här är första gången han kör på hojen och dom har inte fått till inställningarna på chassiet. Dom har problemet med att däcken slits för fort. Samma problem dom hade på den Hondan han körde innan med. Dom skulle även ha fått nyare cylindrar till den men dom hade inte kommit till igår så dom har kör hojen i samma skick som Nordgren leverarade den till dom. Eventuellt skulle dom nynicasilade och nyare modell av cylindrar komma idag.

Men vad jag sett så ser det ut som att han kvalade in trots att allt inte riktigt funkade bra! :)

Last edited:
*/ ?>
Back