MotoGP Assen.

Peccus skrev:
2253739 Lucky bastard. :)
Nä, egentligen suger det. Flera här verkar ju få se det live - jag är avundsjuk. Har varit på Assen men "bara" för SBK. Min vänner och fru tror att TT-midsommar innebär mellanöl... När jag blir stor så ska jag till Assen och MotoGP!

Manhattan skrev:
2253665 Någon som vet varför Rossi bara kört 6 varv med 5 minuter kvar?
Endast 16 plats och 4,6 sekunder efter nakano på nr:1.
De flesta andra har kört runt 20.

Problem med hojarna eller nåt?

Streamad rubriktext på MotoGP.com säger att han kraschat hårt och är på sjukhus för medical check up.

ZoulFly skrev:
2253853 Streamad rubriktext på MotoGP.com säger att han kraschat hårt och är på sjukhus för medical check up.

Satan också. Hoppas att det inte är nåt allvarligt.

Tack för info. Motogp.com funkar inte bra från jobbet.

//

ah17 skrev:
2253841 €65 gav jag för mina, men så var det också den dyraste av dem som än så länge inte var slutsålda. Kolla på hemsidan.
Biljetter är bäst att köpa på plats då det inte finns någon egentelig anledning att sitta på läktarna utan man sitter ändå på gräskullarna vilka är gratis. Inträdet tror jag kostade 35€.

Manhattan skrev:
2253861 Satan också. Hoppas att det inte är nåt allvarligt.

Tack för info. Motogp.com funkar inte bra från jobbet.

//
"Diagnosed with chest contusions, hairline fractures to the right hand and left ankle and a haematoma on his right elbow."
Vet inte riktigt vad det innebär, det är han som är doktorn, men det låter inte bra.
EDIT: Står att om han inte är tillbaka i e.m. så kör han först imorgon - så det är kanske inte så farligt. Försökte slå upp iaf.
Contusions = blåmärke/skrubbsår
hairline fracture = tunn spricka/fraktur
haematoma = ?

Last edited:
FireSalle skrev:
2253942 "Diagnosed with chest contusions, hairline fractures to the right hand and left ankle and a haematoma on his right elbow."
Vet inte riktigt vad det innebär, det är han som är doktorn, men det låter inte bra.
EDIT: Står att om han inte är tillbaka i e.m. så kör han först imorgon - så det är kanske inte så farligt.
ja det var ju fint, om allt är ok så tränar han igen idag, är det nåt som är fel så väntar han tills imorrn :D

Skönt och köra med spricka i handen och vristen.

Ricken skrev:
2253950 ja det var ju fint, om allt är ok så tränar han igen idag, är det nåt som är fel så väntar han tills imorrn :D

Tuffa killar det där, själv kompar man ut dagar man är förkyld...

F-n, det är verkligen inte Valentinos år i år...

inte nog med att man håller på honom för att han är bäst

nu får man hålla på honom för att han är under-dog också.

Jaja, han vinner nog Assen ändå
med invalid-Marco som två

FireSalle skrev:
2253942 "Diagnosed with chest contusions, hairline fractures to the right hand and left ankle and a haematoma on his right elbow."
EDIT: Står att om han inte är tillbaka i e.m. så kör han först imorgon - så det är kanske inte så farligt. Försökte slå upp iaf.
Contusions = blåmärke/skrubbsår
hairline fracture = tunn spricka/fraktur
haematoma = ?
Hematom = Blodutgjutning / svullnad.

Jaha, då kommer Nicky ta "oförtjänta" poäng igen. :trött

Ricken skrev:
2253950 ja det var ju fint, om allt är ok så tränar han igen idag, är det nåt som är fel så väntar han tills imorrn :D

Man skall inte underskatta det som många avfärdar som "blåmärken"; om kroppen får mycket stryk med kraftiga hematom som följd, kan allmäntillståndet påverkas kraftigt.

valmers skrev:
2253965 Hematom = Blodutgjutning / svullnad.

Jaha, då kommer Nicky ta "oförtjänta" poäng igen. :trött

Oförtjänta ska de väl knappast kallas.
Men är Rossi skadad så brukar det alltid finnas någon annan som kan bogsera Hayden till en andra eller tredjeplats in i mål :D

sandstream skrev:
2253836 Japp, han är precis lika slut som Hopper och CV är "mediokra" förare.
Inte mediokra men det kom regn när de flesta kört 6-8 varv så att utläsa något från de tiderna är mer eller mindre omöjligt.

gthyni skrev:
2253960 F-n, det är verkligen inte Valentinos år i år...

inte nog med att man håller på honom för att han är bäst

nu får man hålla på honom för att han är under-dog också.

Jaja, han vinner nog Assen ändå
med invalid-Marco som två
100 spänn på Rossiseger på lördag ger väl numer 1,10 gånger insatsen mot forna 1,05.

Boris JR skrev:
2253876 Biljetter är bäst att köpa på plats då det inte finns någon egentelig anledning att sitta på läktarna utan man sitter ändå på gräskullarna vilka är gratis. Inträdet tror jag kostade 35€.

Jo jag har hört det och har ingen erfarenhet av besök på Assen heller. Men jag resonerade som så att "kvalitet kostar" får se om det stämmer. Sedan så är ju biljettkostnaden en mindre del i sammanhanget.

Fick dessutom bra pris på hotellet så jag tyckte mig ha råd med dyra biljetter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman