MotoGP Assen.

elwe skrev:
2252480 Kul för Hoffman att få chansen att visa vad han kan på ett fullblod med ok däck.
Någon spanjor som heter Ivan Silva kommer att ersätta på DÁntin hojen, årets chans för Cardoso att inte vara tvärsist.

Lord Melchet skrev:
2252536 Någon spanjor som heter Ivan Silva kommer att ersätta på DÁntin hojen, årets chans för Cardoso att inte vara tvärsist.
Silva kör i D´Antins SBK-team i Spanska mästerskapen, på en Kawasaki fö.

FireSalle skrev:
2252462 Det hoppas jag VERKLIGEN! Att han är så pass mycket tävlingsmänniska att han är där för att vinna - annars borde han åka hem och fritera kycklingar i Kentucky direkt! Men att avväga satsningarna och inte satsa allt på ett enskillt lopp utan köra säkert och poängsamlande är också smart. Dessutom är han snabb och behärskar ställ, en hjälte trots de få segrarna ;)
Eller så inser han att han inte kommer vinna VM om han inte spöar Rossi "av egen kraft". :)

ungefär hur mkt får man ge för en gp biljett? lite sugen på att sticka ner.

Banan verkar nästan ha blivit för kort för redan tio minuter in i 125s första friträning är de nere på 1.48 tider. Assen ska ju ta över två minuter i största klassen.

Gustav O skrev:
2252578 Eller så inser han att han inte kommer vinna VM om han inte spöar Rossi "av egen kraft". :)
Spöa Rossi av egen kraft lär han inte göra i år, han behöver minst hjälp av både Honda och Yamaha för det eller hur? Det kan väl knappt kallas "av egen kraft" på Laguna ifjor, där Rossi fastnade för länge i trafiken i början. Edwards snygga omåkning var egen kraft.

FireSalle skrev:
2253465 Spöa Rossi av egen kraft lär han inte göra i år, han behöver minst hjälp av både Honda och Yamaha för det eller hur? Det kan väl knappt kallas "av egen kraft" på Laguna ifjor, där Rossi fastnade för länge i trafiken i början. Edwards snygga omåkning var egen kraft.
Det är ju det här jag har skrivit hundra gånger....och fått mothugg av dig. :va?

Låga 1.46 av 125 killarna, unge spamjoren Nicolas Terol var snabbast.
Kan man gissa på 1.38 i MotoGP. Alla VM-klasserna har extra träningstid idag pga ombyggnationen.

Gustav O skrev:
2253469 Det är ju det här jag har skrivit hundra gånger....och fått mothugg av dig. :va?
Då uttrycker jag mig inte klart då. Rossi är den i särklass bästa piloten, har aldrig menat något annat. Däremot så är NH/HRC tillsammans starka, och jag surade bara över att det så kvickt ska hackas på NH som någon form av ovärdig ledare av VM-serien - det tycker jag inte, då han faktiskt kört till sig sina poäng själv.

Serien vore tråkig om den bara var för Rossi. Det är kul med utmanare. Att jag gillar Melandri får jag inga mothugg för, men NH... :va

EDIT: Eller så har du bara övertygat mig ;)

Last edited:
Melandri är iaf ute och kör. Just nu amerikanare i topp.

de kör på 1.40 tider nu. Banan är nästan 1.5 km kortare.

Last edited:
FireSalle skrev:
2253521 Då uttrycker jag mig inte klart då. Rossi är den i särklass bästa piloten, har aldrig menat något annat. Däremot så är NH/HRC tillsammans starka, och jag surade bara över att det så kvickt ska hackas på NH som någon form av ovärdig ledare av VM-serien - det tycker jag inte, då han faktiskt kört till sig sina poäng själv.

Serien vore tråkig om den bara var för Rossi. Det är kul med utmanare. Att jag gillar Melandri får jag inga mothugg för, men NH... :va

EDIT: Eller så har du bara övertygat mig ;)
Det som för en del ligger Hayden i fatet är att han är bra men under sina fyra tidigare år i det team som åtminstone fram till för några år sedan ansetts vara sportens bästa inte har presterat resultat i paritet med vad hans företrädare har presterat och att han trots detta suttit kvar av delvis politiska skäl. Angående hans ledning i VM så är den ju en kombination av en massa olika faktorer och där anser en del att den som beror på Haydens egen styrka är mindre än vad som har hänt andra förare under säsongen. Om man jämför med Melandri så tror jag att många gillar honom eftersom han kom tillbaka starkt efter ett skakigt sista år hos Tech 3 och körde riktigt bra förra året hos Telefonica trots att han åtminstone i början hade sämre material än de andra och att han visat att han har förmågan att avgöra race själv.
Vad som är rätt och fel är ju svårt att säga, förutom att Hayden leder VM. Ovärdig eller inte. Att han kommer vinna VM tror jag som sagt inte personligen av skäl jag har redovisat tillräckligt så jag släpper den här diskussionen nu.

Någon som vet varför Rossi bara kört 6 varv med 5 minuter kvar?
Endast 16 plats och 4,6 sekunder efter nakano på nr:1.
De flesta andra har kört runt 20.

Problem med hojarna eller nåt?

Har det börjat regnat eller så kanske? Väldigt lungt öht och lagom imponerande tider från de som är ute och vinglar?

Elias måste iaf ha kraschat, han hade 2 röda hjälmar och sen kom inget mer,
sen har man kört ett halvt varv på slutet.

Melandri har iaf kört 19 varv, vilket är kul.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman