MotoGP 2022: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag trodde Acosta skulle köra motogp?
Bara bra om han kör moto2 istället. :tummenupp
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Går rykten att Honda ska ha möte med Petronas efter racet på Valencia. Då Repsol har kontrakt till 2022 så spekuleras det i att Petronas kan ersätta från 2023 som Hondas huvudsponsor.
Repsolhojarna är ju sinnesjukt mycket snyggare....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kolumn 2 säger att det här är EM snarare än VM. Men visst man får bara med oavsett var i världen man bor. Hade varit roligt med fler nationaliteter. Men det är ju inte helt enkelt det.

Spanjorer + Italienare är 49st av dom 79 anmälda i alla klasserna ihop. Icke Européer är bara 19st.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
HRC's backup-plan ska visst vara Alex Marquez och att sätta Iker Lecuona hos LCR.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tror snarare det handlar om ifall MM inte får tebax sin syn i tid

Menar du att Alex i så fall ska köra SBK i stället för Iker?

Som NisseHt menade jag, yes.

Alex till HRC teamet i MotoGP för att ersätta sin bror. Vissa säger att den senaste kraschen, på crosshoj, är den allvarligaste i Marc karriär hittills och att det krävs ett mindre mirakel att se han på gridden 2022. Så att HRC gör backup ifall det sker är kanske rätt.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Som NisseHt menade jag, yes.

Alex till HRC teamet i MotoGP för att ersätta sin bror. Vissa säger att den senaste kraschen, på crosshoj, är den allvarligaste i Marc karriär hittills och att det krävs ett mindre mirakel att se han på gridden 2022. Så att HRC gör backup ifall det sker är kanske rätt.
Tråkigt om det blir så. Jag är inget stort Marc fan men han är en av dom bästa genom tiderna och jag hoppas att han får sluta när han vill och inte tvingas.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Som NisseHt menade jag, yes.

Alex till HRC teamet i MotoGP för att ersätta sin bror. Vissa säger att den senaste kraschen, på crosshoj, är den allvarligaste i Marc karriär hittills och att det krävs ett mindre mirakel att se han på gridden 2022. Så att HRC gör backup ifall det sker är kanske rätt.
Fullt förståeligt. Det vore enormt oprofessionellt att stå inför FP1 på första racet och upptäcka att Marc inte är fit.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Vem tar över som kommentator efter Steve som ska hålla sig hemma kommande säsong? Hörde om det på senaste loppet, men inget om efterträdare.

Bara det inte blir han som kommenterar MotoE….
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vem tar över som kommentator efter Steve som ska hålla sig hemma kommande säsong? Hörde om det på senaste loppet, men inget om efterträdare.

Bara det inte blir han som kommenterar MotoE….
For real. Även om Matt Dunn blivit _lite_ bättre sedan han började kommentera (även träningar och kval för Moto2/3) så är han ju helt olidlig en hel sändning. Han är nästan hela anledningen till att jag bara sett två MotoE-race så här långt. Hans kollega Neil Morrison kan de flytta upp istället, han känns bra, eller ev. hon Amy Dargan som ersatte Simon i depån vid några race när Simon var ny. Inte fel med lite diversitet i det avseendet, och hon känns som hon har bra koll också.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Pecco testar SVEMO-godkänd ljuddämpare. Wildcard i Rookie 1000? :D




Screenshot_20211119-112626.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det kändes som att även den lät lite mer än Svemos 94 decibel, eller vad det nu är.

En sak som däremot är sant är att Jack Miller kommer att köra ett race som wildcard i Australiens superbike, under MotoGP’s vinteruppehåll, på en väldigt standardmässig Panigale V4.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top