MotoGP 2022: Silly Season

Verkar ju bli många Duccar nästa år, undrar om alla får samma spec?
Kommer väl ett helt nytt chassi då, kan bli riktigt grymt om dom får till det, rakt fram är de ju redan överlägsna…
Iaf Gresini kommer att köra GP 21, troligtvis även VR46?
GP 22 till Pramac och Ducati
 
Idag läste jag att Yamaha hade uppvaktat Miguel Oliveira för att ta över Maverick Viñales plats, dock tackade nej han till erbjudandet.
Verkar inte som om Yamaha är så värst intresserad av Morbidelli eller så är det han som kanske lutar mer mot duccen hos VR46....

Gällande Morbidelli så var det väldigt intressant att lyssna på Johan Stigefeldt när han blev intervjuad i Motogp podden med lyon och mårtensson.
Enligt Stiggy så verkar Morbidelli sakna lite "motivation"....

 
Vore ju trevligt! :tummenupp
 
Även om tråden heter 2022, så är det är 2021 han skall köra… (passar denna nyhet bättre i Silly season 2021?, det är ju mitt i säsongen och inte snacket före…)
 
Även om tråden heter 2022, så är det är 2021 han skall köra… (passar denna nyhet bättre i Silly season 2021?, det är ju mitt i säsongen och inte snacket före…)
Fast bäst passar nog nyheten i den ännu inte skapade tråden om det kommande racet i Österrike.
Har inte sett något annat, men han wild cardar väl bara i det första racet?
 
Raul Fernandez till Tech-3 nästa år! :)
Så både Petrux och Lecuona tappar sina styrningar.
 
Raul Fernandez till Tech-3 nästa år! :)
Så både Petrux och Lecuona tappar sina styrningar.
Ja, danilo var inte så nöjd med hur det hanterades. Att få veta att man inte får förnyat kontrakt via en tv-sändning kan ju påverka motivationen hos vem som helst men han menade att vetat hur det låg till en tid innan då berörd person på KTM/teamet inte svarat i telefon på flera veckor…
 
Raul Fernandez till Tech-3 nästa år! :)
Så både Petrux och Lecuona tappar sina styrningar.
Raul Fernandez var inte så nöjd heller. Att han fick gå till Tech3 och det efter att bara ha kört 1 år i Moto2. Tydligen sponsorn Redbull som var rädda att förlora sin investering till Ducati eller SRT som gjorde upp hans kontrakt.
 
Raul Fernandez var inte så nöjd heller. Att han fick gå till Tech3 och det efter att bara ha kört 1 år i Moto2. Tydligen sponsorn Redbull som var rädda att förlora sin investering till Ducati eller SRT som gjorde upp hans kontrakt.
Ja, danilo var inte så nöjd med hur det hanterades. Att få veta att man inte får förnyat kontrakt via en tv-sändning kan ju påverka motivationen hos vem som helst men han menade att vetat hur det låg till en tid innan då berörd person på KTM/teamet inte svarat i telefon på flera veckor…
Dom pratade med Pit under MotoGP-WUP'en.
Han var inte heller så glad.
Raul hade tydligen själv önskat att få köra Moto2 ett år till.
Men när MotoGP-team knackar på är det nog svårt att säga nej...
Så KTM fick skynda sig för att ha honom kvar i "familjen".
Så förståeligt men inte så snyggt.

Nu står Ajo utan förare till nästa år.
Det kan ev göra plats för Pedro som Pit sa att han helst skulle se i Moto3 ett år till.
Men det är nog också svårt om man kan hoppa till Moto2.

Jaja, Tech-3 får iaf två riktigt spännande förare nästa år. :tummenupp
 
Dom pratade med Pit under MotoGP-WUP'en.
Han var inte heller så glad.
Raul hade tydligen själv önskat att få köra Moto2 ett år till.
Men när MotoGP-team knackar på är det nog svårt att säga nej...
Så KTM fick skynda sig för att ha honom kvar i "familjen".
Så förståeligt men inte så snyggt.

Nu står Ajo utan förare till nästa år.
Det kan ev göra plats för Pedro som Pit sa att han helst skulle se i Moto3 ett år till.
Men det är nog också svårt om man kan hoppa till Moto2.

Jaja, Tech-3 får iaf två riktigt spännande förare nästa år. :tummenupp

Det går också nått rykte att han också var mer intresserad att hamna hos Petronas SRT än Tech 3.

Kanske det var därför han ville åka ett år till i Moto2, så kanske han skulle kunna komma ur sitt befintliga kontrakt?
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top