MotoGP 2022: Silly Season

Martin och Zarco klara för pramac 2022.
Kändes knappast som någon överraskning då Zarco är en klar utmanare till titeln och Martins första intryck sätter honom som självklar kandidat till årets rookie. Forsätter det såhär kommer de knacka på dörren till fabriksstallen snart(igen i Zarcos fall).

Med tanke på hur Dovi behandlades så, nja det vete fan... :va

Med tanke på hur Dovi behandlades så, nja det vete fan... :va
Det är dock fascinerande att dom inte kan hosta upp en vettig hoj till honom med tanke på hur han presterar. Jag hade slängt ut MV med huvudet före och gett platsen till FM istället.

Det är dock fascinerande att dom inte kan hosta upp en vettig hoj till honom med tanke på hur han presterar. Jag hade slängt ut MV med huvudet före och gett platsen till FM istället.
Absolut!
Jag håller Quarten som bäste förare fn och Morbi som den närmaste utmanaren.
Frågan är om det varit omvänt om de haft samma hoj?
MV är ett komplext ämne , när han är snabb är han snabbast men däremellan...

Jag tror faktiskt att Yamaha är nog oroliga lr rädda för att FM kommer att plocka mycket poäng från FQ & MV om de ger samma spec hoj till FM också! Vilket kan leda till att FM förstör eventuellt mästerskapstitel för fabriksteamet:glömdet

Enligt vad kommentatorerna berättade under uppvärmningen nyss verkar det som att du nog får rätt. Vinales ska vara klar för Aprilia för nästa år enligt rykten i depån sedan i går kväll! Spännande :-)

Så, om ryktet stämmer, antingen Dovi eller Vinales på den andra fabriksaprilian nästa år.
Rykten är rykten men vem hade presterat bäst i den sadeln?

Så Morbi till fabriks-Yamaha eller? :va

Sjukt spännande!

Har länge funderat på varför Vinales får vara kvar, men sen från ingenstans så blixtrar han till.
Första pusselbiten är att se om han signar med Aprilia.

Kommer Morbidelli köra för fabriks då?
Dovi till Petronas?
Rossi lägger hjälmen på hyllan? (mest troligt)

Kör Vinales för Rossis VR46, eller kör Rossi själv där?
Morbidelli till VR46?

Så sjukt spännande!!!

En ren gissning är att Yamaha erbjuder Fernandez en fabriksstyrning för att locka bort honom från KTM. Är betydligt mer attraktivt än en plats i SRT. Tror inte att Francos lite uppgivna och kritiska attityd i år är något positivt om man vill ha platsen bredvid Fabio.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman