MotoGP 2021: Silly Season

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Bara två veckor tills testerna börjar! :)
Sjukt hype'ad efter förra säsongen.
Säsongens preppning påbörjad och frågorna börjar besvaras:
- Har jag bunkrat popcorn?
- Står ölkylen tillräckligt nära soffan?
- Är stora TV'n bokad och familjen åtsagd att vara tyst?
- Har jag memorerat teamens nya färger, och förarnas nummer, så det sitter i ryggmärgen?

Can't wait! :tummenupp

Edit:
Och grattis Vale 42 år ung. :)

Alltså, Rossi 42 år... minns fortfarande hans debut i 500 tvåtakt, vilket då jag mest tittade på MotoGP :D

Kanske dags skaffa MotoGP via nätet igen. Bara problemet att jag sällan har tid eller träffar att se det live och nätet är fyllt med spoilers.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kymiring lär nog bli klart om nu inte nåt helt jävla drastiskt händer. Banan är klar, nu hålls depåbyggnaden på 10 000 kvm att färdigställas. Dom hade satsat 22-23 milj € fram till september ifjol när de fick löst 12,6 milj € till för att färdigställa allt runt om tills MotoGp i sommar. Sen ska det hållas MXGP där 21-22.8.21 så dom knatar nog på duktigt. Bild från dec från deras twitter på depån.

Om pandemin inte stökar, bör det inte dras ihop en SH resa på något sätt och se GP i finland? :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Om pandemin inte stökar, bör det inte dras ihop en SH resa på något sätt och se GP i finland? :)
Jupp, hade en förra året med Ålands MC-gäng där vi skulle mötas upp på vägen (Mariehamn) men ställdes ju in pga orsak. En sån tur är även i år på G men tyvärr ser det inte särskilt ljust ut ?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Som man har förstått sedan några veckor så blir det tyvärr inte Bradley Smith på Aprilia utan Lorenzo Savadori. Gillade LS honom i superbike men undrar om han klarar av trycket i moto gp. Skeptisk tyvärr men han lär vara lycklig.

Läste en intervju om Bradley Smith att han nästan aldrig fick köra med en å samma cykel, det skulle alltid testas någonting och hade velat visa vad han kunde som "ordinarie" förare. Därför skulle man kanske valt honom ett år till som vanlig förare, för att se hur det skulle gå.
Men som sagt, med den Kalle Anka-näbben på nya Aprilia så lär det gå som tåget ;)
 

Bifogat

  • 06_artg_2021-2.middle.jpg
    06_artg_2021-2.middle.jpg
    53.2 KB · Visningar: 41

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
De var inte så snygga på 50-talet heller.
Men Aprilians enorma mellanrum mellan framhjul och kåpor!
Vad har de hittat i vindtunneln?

ducati-grand-prix-1.jpg
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tycker att det är allmänt löjligt av artister, atleter eller andra kända och framgångsrika människor som försöker kommunicera på sociala medier, där det liksom inte är direkta frågor eller expertutlåtande.
Hatar allmänt när folk försöker få rätt i en icke-frågapå nätet.

Litet Cafe i Småland på Instagram : "Hej, nu säljer Göstas café bullar för 20kr"

Lorenzo: "Fy fan va dyrt, och goda är de inte heller"
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jorge Lorenzo har lämnat racingen bakom sig men diva-fasonerna har fortfarande kvar i högsta grad.... Verkar som att de som fortfarande faktiskt racear har ruttnat rätt bra på honom, med tanke på svar från både Jack Miller och Aleix E.

MotoGP Gossip: Jorge Lorenzo criticised for Cal Crutchlow crash comments | MotoGP | Gossip

Ja, han fortsätter göra sig populär. :3freak
Skadeglädje över en annan förares olyckor (för så läser jag det) är ett j-vla oskick.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Att vara med i MotoGP som utfyllnad är väl knappast någons mål.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Att vara med i MotoGP som utfyllnad är väl knappast någons mål.
Men han är ju inte medtävlare?
Han har ju alltid framstått som att han aldrig tycker han fått tillräckligt mkt beröm för hur bra han är /var. Detta känns bara som att han vill få lite uppmärksamhet så ingen glömmer att han var väldigt duktig när han höll på....
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Men han är ju inte medtävlare?
Han har ju alltid framstått som att han aldrig tycker han fått tillräckligt mkt beröm för hur bra han är /var. Detta känns bara som att han vill få lite uppmärksamhet så ingen glömmer att han var väldigt duktig när han höll på....
En gång mästare, alltid mästare. Jag har aldrig gillat hans stil, men "bragging rights" har han skaffat sig.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Låter som folk har lyssnat på MotoGP-podden, med tanke på topic och åsikter. Precis detta diskuterades där senast :)
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Alltså, wtf?! hade jag varit Lorenzo så hade jag legat väldigt lågt på twitter efter detta..
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Att vara med i MotoGP som utfyllnad är väl knappast någons mål.

Absolut ska han välförtjänt njuta av de framgångar han haft men just därför känns det ganska småaktigt att sitta och hacka på de som fortfarande tävlar men inte rönt samma framgång som han själv. Det låter ju mer som osäkerhet än någon som njuter.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag läser det som en pik bland medtävlare. Tål man inte sånt ska man nog inte tävla seriöst i någon sport.
Lorenzo har visat att han kan köra med rätt förutsättningar. Självklart ska han njuta av det precis som Northug eller Zlatan.
Att vara med i MotoGP som utfyllnad är väl knappast någons mål.
Hade det gällt pikar ang tider så håller jag med fullt när det gäller crasher tycker jag det är just j-vligt dåligt.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
En gång mästare, alltid mästare. Jag har aldrig gillat hans stil, men "bragging rights" har han skaffat sig.
Ingen kan någonsin frånta honom att han var otroligt bra men jag förvånas fortfarande lite av hur han tror att hans historia är jämförbar med AE och JM. Han togs in i det vid tiden absolut bästa teamet i MGP med den överlägset "enklaste" hojen att börja på medans AE presterade så bra på ett hopplock av delar att han fick en fabriksstyrning och Miller fick den hojen som EN person i hela världen lyckats tämja någorlunda med hela HRC i ryggen.
Det Lorenzo inte verkar koppla är att bara för att du är bra på en idrott så innebär det ju inte att du blir älskad av allmänheten och det verkar hela tiden som han är grinig över att alla inte förstått hur fantasktisk han är...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hade det gällt pikar ang tider så håller jag med fullt när det gäller crasher tycker jag det är just j-vligt dåligt.
Vissa förare har närmre till kraschandet än andra. Det spelar ingen roll hur fort man kan köra om man inte kommer i mål eller ännu värre, inte till start.
Man behöver inte ta sånt där så allvarligt, tycker jag. Det blir nästan som när folk tar fotbollstävlingar på allvar och ser det som någon form av religion som inte får kritiseras.

JL har alltid varit en surkart, men låt honom vara det. Det är ju bara kul om det får de övriga att fundera på vad de gör.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vissa förare har närmre till kraschandet än andra. Det spelar ingen roll hur fort man kan köra om man inte kommer i mål eller ännu värre, inte till start.
Man behöver inte ta sånt där så allvarligt, tycker jag. Det blir nästan som när folk tar fotbollstävlingar på allvar och ser det som någon form av religion som inte får kritiseras.

JL har alltid varit en surkart, men låt honom vara det. Det är ju bara kul om det får de övriga att fundera på vad de gör.
Alla har vi vår "moraliska kompass" sas.
Min gräns för när jag tycker det är dålig stil/klass/moral är när man pikar för crasher.
Jag har också svårt med kommentarer här i SH's MotoGP-trådar när folk "önskar" att någon ska crasha för spänning i mästerskapet tex.
Men min gräns är inget facit, andra tycker uppenbarligen att det är OK att pika/önska en crash.
(Bara för att klargöra. Säger inte att du gör det.)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top