MotoGP 2021: Silly Season

Snitt verkar vara att förstagångsmästare tar 3,3 år på sig att vinna de senaste 21 åren.

Men det verkar bli ovanligare med "slowstarters".
Ser ni någon i 2021 startfältet som likt Criville kommer ta sin första titel på sin åttonde säsong?

View attachment 457559
Som vanligt med statistik kan man ändra utfallet ganska markant med att göra små justeringar, ändrar vi till senaste 19 åren, dvs stryker roberts och criville, går snittet från 3,3 år till 2,3 ;)
Men som svar på din fråga gissar jag att det är betydligt svårare att ta sin första titel på sin 8:e säsong nu än för +20 år sedan. Jag har absolut ingen fakta baserat på denna gissning, utan magkänslan säger att det är mindre marginaler idag pga elektroniska hjälpmedel och åldern (fysik och reaktionsförmåga) spelar lite större roll och drar ner åldersspannet där du kan vara konkurrenskraftig för titeln.
Eddie lawson, Wayne Rainey och Mick D är exempel förare som tagit titeln i +30 ålder. Rossi 2009 som då var spot on 30. Så senaste 11 åren ingen förare över 30 som tagit titeln (om jag har någorlunda koll) och borträknat Rossi får vi alltså backa till 1998 för att hitta en "gammal" förare som tagit titeln.

Håller med, Brivio och Herve Poncharal ställer upp för Simon Crafar i depån.
Alberto Puig däremot får man akta sig för när han är på krigsstigen verkar det som.

Mer pengar och större utmaning i F1.

Sepang testerna i februari är inställda

Någon som jobbar med skiten eller någon som bara tänker lite solidariskt...?

Det enda möjliga alternativet under pågående ”andra våg” är att ställa in. Personal från en del länder får inte ens resa ur sina hemländer eller in i Malaysia. Lite svårt att hålla en vettig och framförallt rättvis test under sådana förhållanden.

Om nu någon mot förmodan är sugen på att åka dit och sedan drabbas av feber, lunginflammation och malaysisk sjukvård...

O vem fan har klickat på gilla?

Haha, jag fick tilt och satt och funderade en lång stund. :crash
Jag ville klicka på "gilla" för att Axxexs delat innehållet men inte för själva infon i sig.
Till slut lät jag bli. :)

Någon som jobbar med skiten eller någon som bara tänker lite solidariskt...?

Det enda möjliga alternativet under pågående ”andra våg” är att ställa in. Personal från en del länder får inte ens resa ur sina hemländer eller in i Malaysia. Lite svårt att hålla en vettig och framförallt rättvis test under sådana förhållanden.

Om nu någon mot förmodan är sugen på att åka dit och sedan drabbas av feber, lunginflammation och malaysisk sjukvård...

Jag kan räcka upp handen på punkt två faktiskt.
Jag skulle köpa hämtmat igår på ett ställe som ställt om från butik till lucka i väggen och såg en snubbe som använde alla som höll sina två meter som något slags rundningsmärke för att knö sig fram till luckan sägandes "ursäkta mig" ett par gånger.
Det finns inget som gemensamt kan kallas för "sunt förnuft" för då hade vi inte behövt några definitioner på "tio kvadrat" eller lockdowns. Att ställa in är BRA anser jag.

Riksdagen ska för övrigt ha sammankomst idag. Fysiskt. Idioter. HELA bunten.

Jag kan räcka upp handen på punkt två faktiskt.
Jag skulle köpa hämtmat igår på ett ställe som ställt om från butik till lucka i väggen och såg en snubbe som använde alla som höll sina två meter som något slags rundningsmärke för att knö sig fram till luckan sägandes "ursäkta mig" ett par gånger.
Det finns inget som gemensamt kan kallas för "sunt förnuft" för då hade vi inte behövt några definitioner på "tio kvadrat" eller lockdowns. Att ställa in är BRA anser jag.

Riksdagen ska för övrigt ha sammankomst idag. Fysiskt. Idioter. HELA bunten.

Det där inlägget skulle göra sig i tråden ”Sverige idag”...
Sunt förnuft är inte ett överflöd av precis :dummer

Självklart är det bra att man begränsar resandet i dessa tider, och att folk inte vill resa. Men blev jäkligt besviken när jag läste att testerna är inställda. Är det risk att även Qatar blir stuket, som förra året?

Läste själv förra året att det bara skulle bli tävlingar där man INTE behövde resa över vatten.
( ingen länk )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...