MotoGP 2021: Silly Season

Ja, lite märkligt är det ju att Honda inte gått ut med något ännu. Tre hojar i repsol-teamet känns väl inte så troligt, så LCR är kanske enda möjligheten? Varken Taka eller Cal har väl kontrakt för 2021 ännu?

Ska Cal ta på sig pappa-kostymen på heltid kanske?
Roligt för Pol som, tycker iaf jag, förtjänar en "riktig" fabrikare.
Tror dessutom Hondan kommer passa som hand i handske.
 
Det är nog ett smart drag av Ducati för att sätta press på Dovi. Men är tydligen djupt oense om den ekonomiska biten. Blir intressant att se om Dovi kryper till korset eller spelar hårt själv.
 
Det är nog ett smart drag av Ducati för att sätta press på Dovi. Men är tydligen djupt oense om den ekonomiska biten. Blir intressant att se om Dovi kryper till korset eller spelar hårt själv.

Ja, Dovis manager har ju hintat om att Dovi kan stå utan kontrakt nästa år, om de inte kommer överens med Ducati. Om det skulle gå så långt undrar jag om Dovi överhuvudtaget kommer tillbaka till MotoGP? Känns som han börjar tröttna lite. Ekonomiskt lär han ju ändå ha sitt på det torra efter så många år i fabriksteamet.
 
En revanschsugen Lorenzo tror jag faktiskt har bättre chans än Dovi att vinna titeln 2021, sen gillar jag Dovi & hoppas han får den lönen han förtjänar.
 
Bekräftat:

Morbidelli 2021-2022 Petronas SRT
Pol Esparago 2021-2022 Repsol HRC
Alex Marquez 2021-2022 LCR Honda
 
Skulle vara intressant att se om en bra race-helg av Zarco kan göra Ducati intresserad. Jag är imponerad över att han är med så bra redan!
 
Dags för trådlyft! Vad tror ni, vilka kommer sitta på Ducatis 2021 och hur blir fördelningen mellan fabriks team, Pramac och Avintia? Skulle själv önska att se Zarco på en fabrikare men Bagnaia känns mer trolig där!
Vad gör Dovi? Lyckad KTM skapa en plats och om inte, kommer Dovi ha motivation för att harva runt på en Aprilia?
 
Jag hoppas Suzuki drar igång en satellit-satsning.
 
Till 2021 hoppas jag att Remy Gardner kommer till MotoGP och får köra KTM, Ducati eller Suzuki. Han har en minst lika offensiv och aggressiv körstil som Brad Binder hade i Moto2. Håller skyhög nivå i årets Moto2-mästerskap, trots fjolårsmaskin.
 

Bifogat

  • remy-gardner-moto2-2019-assen-22.jpg
    remy-gardner-moto2-2019-assen-22.jpg
    501.5 KB · Visningar: 19
Till 2021 hoppas jag att Remy Gardner kommer till MotoGP och får köra KTM, Ducati eller Suzuki. Han har en minst lika offensiv och aggressiv körstil som Brad Binder hade i Moto2. Håller skyhög nivå i årets Moto2-mästerskap, trots fjolårsmaskin.

Ska tydligen vara en demon på att bromsa säger datan. :)
 
Gillar också Remy men KTM har ju väldigt fullt till nästa år. Är ju till och med spekulationer om de skulle göra sig av med Leucona för att göra plats för Dovi. Poncharal har dock sagt att det inte rätt att bryta ett kontrakt så.
 
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.
 
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.

Kan vara svårt att hitta bra förare under pågående säsong, så de kan nog få tugga i sig att årets säsong är lite förlorad när den enda föraren som någorlunda konsekvent kan få hojen på bra placeringar är borta.
En försmak på hur de får det när han kastar in handduken kanske?
 
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.

Som Ulvhamne skriver är det nog inte så lätt att hitta kompetenta förare mitt i året.
Rea kanske har tillräckligt med WSBK-vinster för att hoppa över ett tag. ;)
Och Pedrosa verkar ju vara mer eller mindre klar med KTM'n också. :)

Nakagami kör väl en 2019 och det är väl ett av skälen till hans framgångar i år.
Det är väl Alex, Cal och Bradl som utvecklar 2020'an fn.
Och med Cal skadad och Alex som rookie är det väl Bradl som axlar den största bördan kanske.
Så hur mycket man hinner hitta rätt med 2020'an är nog skrivet i stjärnorna.
 
Jag tänkte mest Bautista faktiskt. Han var jävligt snabb sist när han fick chansen sist på en fabriks-Ducce i Motogp och han är redan kontrakterad av Honda i WSBK. WSBK står mellan Rea och Redding så den titeln är körd iallafall.
Eller varför inte Stoner :D
 
Jag tänkte mest Bautista faktiskt. Han var jävligt snabb sist när han fick chansen sist på en fabriks-Ducce i Motogp och han är redan kontrakterad av Honda i WSBK. WSBK står mellan Rea och Redding så den titeln är körd iallafall.
Eller varför inte Stoner :D

Bowling-Bautista på en 2020 Honda RC213V? :skrämd ;)

+1 på Stoner!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top