MotoGP 2021 #8: Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland

Rins är tillbaka i helgen.
En till som pushar sin come back för hårt? :va
Ja kanske det. Mästerskapet är rätt kört ändå så det smarta kanske är att vila lite till. Undrar hur stallen ställer sig? Manas förarna på att köra tidigt för att vara ute och synas eller är det förarna själva som är mest körkåta?
 
Ja kanske det. Mästerskapet är rätt kört ändå så det smarta kanske är att vila lite till. Undrar hur stallen ställer sig? Manas förarna på att köra tidigt för att vara ute och synas eller är det förarna själva som är mest körkåta?
Han har ju kontrakt tom 2022 så det känns inte som han behöver visa nånting heller?
Sen kan det ju vara så enkelt att det var en snäll skada som läker fort.
Sen får man ju påminna sig igen att det f-n är stålmän därute på hojarna. :D
 
Det är väl inte direkt någon högoddsare om Yamaha står överst på pallen på söndag.

Min gissning blir,

1. Quartararo
2. A. Espargaro
3. Morbidelli
 
FQ tror att MM blixtrar till i helgen
Jag tycker FQ målar fan på väggen och hoppas så klart han har fel :smasha

 
FQ tror att MM blixtrar till i helgen
Jag tycker FQ målar fan på väggen och hoppas så klart han har fel :smasha

Ser det som ett inslag i den psykologiska fighten. Lyckas FQ få MM köra över sin förmåga så mycket bättre.
 
Är Fabio skyldig Lorenzo en läskeblask efter presskonferensen?
Fabio Q: "Who is #32?"
Miller: "Savadori"
Fabio Q: "Oh":rodnar

Skiljer sig Millers och Fabio Qs åsikter om bestraffning vid körning på de gröna åt? Kommer journalisterna försöka pressa fram fler åsikter om racedirection från förarna? :sissy

Kan inte journalisterna försöka säga vilken "Joan" eller Fabio de menar när de sitter en Joan och en Johann, samt två Fabio bland förarna. :va

Kan förarna denna helg, snälla, rycka av sig tearoffsen redan när de sitter i depån och väntar, istället för de första de gör när de kommer ut i pitlane eller banan... :mattias #miljö

Pallen:
Viñales
Mir
Binder
 
...
Förresten har Honda (och de andra?) en särskild vänstervarvs/moturs ram ?
...
Det verkar nästan som du har rätt i att Honda har en speciell vänstervarvsram. :hihi
1,3,4 på FP1 med "King of the ring" på topp.
Kommer vara redigt förvånad om det står sig efter FP2.
 
Marquez körde bara 4 varv under FP1 men var ändå snabbast, Fabio hade visserligen en hård krasch.

Spontant tror jag Marquez sparar sig till racet för han vet att han har farten. Sen är frågan bara hur han ska få till inställningarna för racet när han bara kör några få varv.

1,21.39 var snabbast FP1 2019, då av Fabio.
1,21.66 körde Marquez under FP1 2021.
 
Marquez körde bara 4 varv under FP1 men var ändå snabbast, Fabio hade visserligen en hård krasch.

Spontant tror jag Marquez sparar sig till racet för han vet att han har farten. Sen är frågan bara hur han ska få till inställningarna för racet när han bara kör några få varv.

1,21.39 var snabbast FP1 2019, då av Fabio.
1,21.66 körde Marquez under FP1 2021.
Nu har du missuppfattat. Han satte snabbast varv på det 4:e varvet men körde ju över 20..
 
Nu har du missuppfattat. Han satte snabbast varv på det 4:e varvet men körde ju över 20..
Kollade lite för snabbt på resultatlistan, givetvis snabbaste varv på varv 4.

Sitter och kollar FP1 i skrivande stund och insåg mitt misstag så var tvungen att rentvå mitt namn.
 
Det vore mer underhållande om folk höll sig på hjulen i slutet av kvalet.
 
Kul för Aleix! :)
Mycket cruising därute nu.
Tror aldrig jag sett någon stanna helt?
Eller Miller på insidan uppe på curbsen en hel kurva.
Blir tight imorgon.
 
Ja, liknade nästan Moto3 med all väntetid. En del gester med händerna också, både italienska men även det internationella långfingret. #Petrucci
:pannkyss
 
det borde vara obligatoriskt byte av hoj vid samma varv efter att man har hållit lägre än 50% av normal hastighet någonstans ute på banan, eftersom det enda rimliga är att det är ett tekniskt fel på hojen då.
 
Det verkar nästan som du har rätt i att Honda har en speciell vänstervarvsram. :hihi
1,3,4 på FP1 med "King of the ring" på topp.
Kommer vara redigt förvånad om det står sig efter FP2.
Iden fick jag från en MCN 2012(?) TT Special. Bortsett från Isle of Man reportagen så fanns en artikel om att Honda sedan Bridgestone enhetsdäcken införts tagit fram om jag minns rätt 32 olika ramar anpassade för olika banor. Innan enhetsdäcken fick de bästa förarna influgna däck till söndag anpassade efter erfarenheterna från fredag och lördag. Nu med Bridgestone enhetsdäck blev det nödvändigt att anpassa ramen till banan.
För bästa möjliga prestanda.
Och för mig har det varit naturligt att i så fall anpassa ramen för vänstervarv. Precis som speedvay och isracinghojarna är gjorda för att det bara finns en typ av kurva på banan.
Och i varje fall förr var bilarna för Indianapolis 500 osymmentriska pga av endast 4 st vänsterkurvor på banan (om jag minns rätt), inga högerkurvor.
En annan sak är jag inte har en aning om hur man skulle anpassa en MotoGP ram för vänstervarv respektive högervarv.
Bara att jag fått misstanken om vänsterram pga MMs suveränitet i Texas och på Sachenring. Och artikeln i MCN.
 
Iden fick jag från en MCN 2012(?) TT Special. Bortsett från Isle of Man reportagen så fanns en artikel om att Honda sedan Bridgestone enhetsdäcken införts tagit fram om jag minns rätt 32 olika ramar anpassade för olika banor. Innan enhetsdäcken fick de bästa förarna influgna däck till söndag anpassade efter erfarenheterna från fredag och lördag. Nu med Bridgestone enhetsdäck blev det nödvändigt att anpassa ramen till banan.
För bästa möjliga prestanda.
Och för mig har det varit naturligt att i så fall anpassa ramen för vänstervarv. Precis som speedvay och isracinghojarna är gjorda för att det bara finns en typ av kurva på banan.
Och i varje fall förr var bilarna för Indianapolis 500 osymmentriska pga av endast 4 st vänsterkurvor på banan (om jag minns rätt), inga högerkurvor.
En annan sak är jag inte har en aning om hur man skulle anpassa en MotoGP ram för vänstervarv respektive högervarv.
Bara att jag fått misstanken om vänsterram pga MMs suveränitet i Texas och på Sachenring. Och artikeln i MCN.
Du gillar Sachenring :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top