MotoGP 2021 #8: Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Rins är tillbaka i helgen.
En till som pushar sin come back för hårt? :va
Ja kanske det. Mästerskapet är rätt kört ändå så det smarta kanske är att vila lite till. Undrar hur stallen ställer sig? Manas förarna på att köra tidigt för att vara ute och synas eller är det förarna själva som är mest körkåta?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja kanske det. Mästerskapet är rätt kört ändå så det smarta kanske är att vila lite till. Undrar hur stallen ställer sig? Manas förarna på att köra tidigt för att vara ute och synas eller är det förarna själva som är mest körkåta?
Han har ju kontrakt tom 2022 så det känns inte som han behöver visa nånting heller?
Sen kan det ju vara så enkelt att det var en snäll skada som läker fort.
Sen får man ju påminna sig igen att det f-n är stålmän därute på hojarna. :D
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det är väl inte direkt någon högoddsare om Yamaha står överst på pallen på söndag.

Min gissning blir,

1. Quartararo
2. A. Espargaro
3. Morbidelli
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
FQ tror att MM blixtrar till i helgen
Jag tycker FQ målar fan på väggen och hoppas så klart han har fel :smasha

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
FQ tror att MM blixtrar till i helgen
Jag tycker FQ målar fan på väggen och hoppas så klart han har fel :smasha

Ser det som ett inslag i den psykologiska fighten. Lyckas FQ få MM köra över sin förmåga så mycket bättre.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Är Fabio skyldig Lorenzo en läskeblask efter presskonferensen?
Fabio Q: "Who is #32?"
Miller: "Savadori"
Fabio Q: "Oh":rodnar

Skiljer sig Millers och Fabio Qs åsikter om bestraffning vid körning på de gröna åt? Kommer journalisterna försöka pressa fram fler åsikter om racedirection från förarna? :sissy

Kan inte journalisterna försöka säga vilken "Joan" eller Fabio de menar när de sitter en Joan och en Johann, samt två Fabio bland förarna. :va

Kan förarna denna helg, snälla, rycka av sig tearoffsen redan när de sitter i depån och väntar, istället för de första de gör när de kommer ut i pitlane eller banan... :mattias #miljö

Pallen:
Viñales
Mir
Binder
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Marquez körde bara 4 varv under FP1 men var ändå snabbast, Fabio hade visserligen en hård krasch.

Spontant tror jag Marquez sparar sig till racet för han vet att han har farten. Sen är frågan bara hur han ska få till inställningarna för racet när han bara kör några få varv.

1,21.39 var snabbast FP1 2019, då av Fabio.
1,21.66 körde Marquez under FP1 2021.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Marquez körde bara 4 varv under FP1 men var ändå snabbast, Fabio hade visserligen en hård krasch.

Spontant tror jag Marquez sparar sig till racet för han vet att han har farten. Sen är frågan bara hur han ska få till inställningarna för racet när han bara kör några få varv.

1,21.39 var snabbast FP1 2019, då av Fabio.
1,21.66 körde Marquez under FP1 2021.
Nu har du missuppfattat. Han satte snabbast varv på det 4:e varvet men körde ju över 20..
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu har du missuppfattat. Han satte snabbast varv på det 4:e varvet men körde ju över 20..
Kollade lite för snabbt på resultatlistan, givetvis snabbaste varv på varv 4.

Sitter och kollar FP1 i skrivande stund och insåg mitt misstag så var tvungen att rentvå mitt namn.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det vore mer underhållande om folk höll sig på hjulen i slutet av kvalet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kul för Aleix! :)
Mycket cruising därute nu.
Tror aldrig jag sett någon stanna helt?
Eller Miller på insidan uppe på curbsen en hel kurva.
Blir tight imorgon.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Ja, liknade nästan Moto3 med all väntetid. En del gester med händerna också, både italienska men även det internationella långfingret. #Petrucci
:pannkyss
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
det borde vara obligatoriskt byte av hoj vid samma varv efter att man har hållit lägre än 50% av normal hastighet någonstans ute på banan, eftersom det enda rimliga är att det är ett tekniskt fel på hojen då.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det verkar nästan som du har rätt i att Honda har en speciell vänstervarvsram. :hihi
1,3,4 på FP1 med "King of the ring" på topp.
Kommer vara redigt förvånad om det står sig efter FP2.
Iden fick jag från en MCN 2012(?) TT Special. Bortsett från Isle of Man reportagen så fanns en artikel om att Honda sedan Bridgestone enhetsdäcken införts tagit fram om jag minns rätt 32 olika ramar anpassade för olika banor. Innan enhetsdäcken fick de bästa förarna influgna däck till söndag anpassade efter erfarenheterna från fredag och lördag. Nu med Bridgestone enhetsdäck blev det nödvändigt att anpassa ramen till banan.
För bästa möjliga prestanda.
Och för mig har det varit naturligt att i så fall anpassa ramen för vänstervarv. Precis som speedvay och isracinghojarna är gjorda för att det bara finns en typ av kurva på banan.
Och i varje fall förr var bilarna för Indianapolis 500 osymmentriska pga av endast 4 st vänsterkurvor på banan (om jag minns rätt), inga högerkurvor.
En annan sak är jag inte har en aning om hur man skulle anpassa en MotoGP ram för vänstervarv respektive högervarv.
Bara att jag fått misstanken om vänsterram pga MMs suveränitet i Texas och på Sachenring. Och artikeln i MCN.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Iden fick jag från en MCN 2012(?) TT Special. Bortsett från Isle of Man reportagen så fanns en artikel om att Honda sedan Bridgestone enhetsdäcken införts tagit fram om jag minns rätt 32 olika ramar anpassade för olika banor. Innan enhetsdäcken fick de bästa förarna influgna däck till söndag anpassade efter erfarenheterna från fredag och lördag. Nu med Bridgestone enhetsdäck blev det nödvändigt att anpassa ramen till banan.
För bästa möjliga prestanda.
Och för mig har det varit naturligt att i så fall anpassa ramen för vänstervarv. Precis som speedvay och isracinghojarna är gjorda för att det bara finns en typ av kurva på banan.
Och i varje fall förr var bilarna för Indianapolis 500 osymmentriska pga av endast 4 st vänsterkurvor på banan (om jag minns rätt), inga högerkurvor.
En annan sak är jag inte har en aning om hur man skulle anpassa en MotoGP ram för vänstervarv respektive högervarv.
Bara att jag fått misstanken om vänsterram pga MMs suveränitet i Texas och på Sachenring. Och artikeln i MCN.
Du gillar Sachenring :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top