MotoGP 2021 #7: Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Direkt till Q2: 4 Yamaha, 2 Ducati, 2 KTM, 1 Aprilia, 1 Suzuki
Direkt till 2:a chansen, jag menar såklart Q1: 4 Honda, 4 Ducati, 2 KTM, 1 Aprilia
Honda är enda fabrikatet i MotoGP som helt saknar förare som klarat av att gå direkt till Q2.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Marquez får gärna sluta skämma ut sig med att leka följa John. Skönt att Miller kunde ta det med en klackspark dock!

Quarten har fortfarande rull på bollen. Fortsätter det så här så kommer han snart vara svår favorit till titeln. Måste varit skönt för Rossi att för en gångs skull lyckades ta sig till Q2 även om det också var med draghjälp. Han var ju inte helt off pace även på egen hand i Q2 men hoppas ändå att han tar beslutet att ge upp karriären snart, innan han blir tvingad ut i kylan för att inget team vill signa honom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marquez får gärna sluta skämma ut sig med att leka följa John. Skönt att Miller kunde ta det med en klackspark dock!

Quarten har fortfarande rull på bollen. Fortsätter det så här så kommer han snart vara svår favorit till titeln. Måste varit skönt för Rossi att för en gångs skull lyckades ta sig till Q2 även om det också var med draghjälp. Han var ju inte helt off pace även på egen hand i Q2 men hoppas ändå att han tar beslutet att ge upp karriären snart, innan han blir tvingad ut i kylan för att inget team vill signa honom.
Är det bara fel när Marc gör det?
Rossis hjälp till Q2?
Esp-bröderna?
Det har varit så här så länge jag kan komma ihåg.
Lorre hade en trehjuling på sin pitboard när Barbera låg bakom.
Men helt plötsligt är det fel?
Sicket trams!
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Miller visar, som så många andra har gjort när någon ligger bakom, hur man hanterar det: kör ifrån.
Kul för Rossi, trots draghjälp att vara i Q2! :tummenupp
Quarten är på en annan planet.
Man kan ju bara undra vad Morbi kunnat göra på riktigt material?
KTM visar att förra veckan inte var en tillfällighet. :)
Ducati hänger med bättre än förväntat.
Tror Quarten kommer segla iväg men övriga platser kommer delas ut efter stenhård racing!
Kommer bli ett grymt race!
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Är det bara fel när Marc gör det?
Rossis hjälp till Q2?
Esp-bröderna?
Det har varit så här så länge jag kan komma ihåg.
Lorre hade en trehjuling på sin pitboard när Barbera låg bakom.
Men helt plötsligt är det fel?
Sicket trams!
Zarco sa ju till och med rakt ut i parc ferme and han var tvungen att följa någon för att få en bra tid. Hur många ha inte hakat på Marc genom åren? Jag tror nog att de flesta försöker följa någon snabbare om de känner att de inte är snabba nog. Quarten behöver inte det för han är snabb ändå, Marc behövde inte det heller tidigare men eftersom han har problem nu så hakar han på...som så många andra.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är det bara fel när Marc gör det?
Rossis hjälp till Q2?
Esp-bröderna?
Det har varit så här så länge jag kan komma ihåg.
Lorre hade en trehjuling på sin pitboard när Barbera låg bakom.
Men helt plötsligt är det fel?
Sicket trams!

Ehhh, om du såg vad jag skrev så nämnde jag ju att Rossi gjorde precis som Marc och att han därför borde ge upp karriären då han inte är snabb nog längre. Svårt att se hur du får det till att jag tycker det är ok att Rossi gör det.

ang Marcs beteende de senaste racen så är det ju extremt, särskilt det att följa Vinales in i depån igen på Mugello. Om du har sett det hända upprepade gånger under tidigare säsonger får du gärna visa när det skulle ha hänt. Jag tycker det är över gränsen att sitta och vänta i depån på rätt förare att följa och också ganska meningslöst då Marc ändå inte har farten att utmana toppen i racen. Att däremot fånga upp en snabb konkurrent ute på banan så som t.ex. Aleix gjorde på Mugello känns betydligt mer ok, mer att han av en slump hamnade bakom en snabb förare. Gillar det inte men kan acceptera det. När Marc däremot pushar gränsen på sättet han nu gör menar jag att risken är att den typen av beteende sprider sig och det är tråkigt för sporten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ehhh, om du såg vad jag skrev så nämnde jag ju att Rossi gjorde precis som Marc och att han därför borde ge upp karriären då han inte är snabb nog längre. Svårt att se hur du får det till att jag tycker det är ok att Rossi gör det.

ang Marcs beteende de senaste racen så är det ju extremt, särskilt det att följa Vinales in i depån igen på Mugello. Om du har sett det hända upprepade gånger under tidigare säsonger får du gärna visa när det skulle ha hänt. Jag tycker det är över gränsen att sitta och vänta i depån på rätt förare att följa och också ganska meningslöst då Marc ändå inte har farten att utmana toppen i racen. Att däremot fånga upp en snabb konkurrent ute på banan så som t.ex. Aleix gjorde på Mugello känns betydligt mer ok, mer att han av en slump hamnade bakom en snabb förare. Gillar det inte men kan acceptera det. När Marc däremot pushar gränsen på sättet han nu gör menar jag att risken är att den typen av beteende sprider sig och det är tråkigt för sporten.
Såvitt jag såg av din text så var det bara Marc som skulle skämmas.
Återigen, det här är inte pojkscouterna, det är sport på högsta nivå.
Alla gör allt för att få en fördel, som all sport på denna nivå.
Så definitivt också Marc som fn behöver alla fördelar han kan hitta.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Shit vilket race!!!
När Oliveira blev omkörd trodde jag "that's it" men då bara brassar han på och sen vinner hela skiten!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top