MotoGP 2021 #14: Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini

Verkar som vädret kan bli lite "svajigt" i eftermiddag, men bra imorgon. Hoppas på ett riktigt rörigt kval med många oväntade placeringar och ett 7-jävla race imorgon, om det nu går att genomföra. Har hört att det kan dra in tunga gula dimbankar vid 14 tiden :)
 
Kval i blött och race i torrt kan ju ge möjlighet till ett antal uppkörningar resp genomklappningar...
Blir riktigt intressant. :)
 
Last edited:
Kul med båda aporna direkt till Q2! Härligt att det går bra för Top Gun så här långt.

Marquez åter i frustrerad situation med krasch när han försöker pusha för att sätta en snabb tid och måste gå via Q1. Verkar som att högerarmen fortsatt spökar för honom och att han har en bra bit kvar till att vara helt frisk. Utan att var ett Marquez-fan så hoppas jag inte att han försämrar sina möjligheter till full återställning genom att fortsätta rejsa denna säsongen :/
 
Vinna skrev jag så svara på det inget annat.
Men gud. Nu är det väl ändå inte så att aprilia vinner race så det blir ju löjligt att anta att man skulle vinna på den hur som helst. Och Ducati är ju liksom inget alternativ. Ska vi bara hitta på fakta så tror jag att han gärna hade utklassat hela fältet på en sparkcykel byggd av honom själv. I en sandlåda.
Din antydan om att det skulle skicka en viss signal att en italienare inte väljer en italiensk hoj saknar grund. Det handlar om en förare som vill välja det bästa tilllgängliga materialet för honom själv. Hojarna är inte likvärdiga och alla hojar passar inte alla förare. Det har inget med nationalitet att göra.
 
Att se MM sitta och hoppa på hojen som en 3åring på gunghästen utanför Ica, när han vill få en Suzuki-rygg att hänga på…
Förra helgen må vara en bragd i sig för hans del men allt verkar långt ifrån bra..

Klev Pecco in i hans cortex och rörde om?

Kul att se MV börjat få lite känsla för den lilla italienskan. Frågan som återstår är om Aprilia lyckas mata honom med tillräckligt mycket varmluft mellan skinkhalvorna för att hålla lipen borta..
 
Att se MM sitta och hoppa på hojen som en 3åring på gunghästen utanför Ica, när han vill få en Suzuki-rygg att hänga på…
Förra helgen må vara en bragd i sig för hans del men allt verkar långt ifrån bra..
Ja, verkligen. Det var inte riktigt värdigt en sjufaldig världsmästare.
 
MM krasch igen i Q2. Försökte jaga pecco meeeen. Nä
Han var inte helt ensam om att glida omkring i kvalet.
Udda taktik av Honda att kököra med tre cyklar initialt. Kanske bra för utvecklingen, men det såg onödigt stökigt ut.
 
Bagnia är grym just nu! :)
Vinales i Q2 i sin andra tävling på aprilian är ju snudd på omänskligt.
I skrivande stund tycker yr.no att det ska komma 0,1mm imorgon kl 15.
Vi får väl se...

Att MM inte är frisk och i balans är ju tämligen otvetydigt.
Att Hondan dessutom verkar ha en väldigt tydlig gräns som inte får passeras hjälper ju inte till.
Tycker han ser mer besvärad ut med axeln än på länge. :(
Det ser också ut att smita av sig på sinnet tyvärr.

Nåja, racet verkar bli en höjdare! :D
 
Han var inte helt ensam om att glida omkring i kvalet.
Udda taktik av Honda att kököra med tre cyklar initialt. Kanske bra för utvecklingen, men det såg onödigt stökigt ut.
Jag tänkte att det var viktigast att MM93 gick vidare så Bradl skulle dra honom (eller ge honom lite slip stream åtminstone) och sen fick AM73 åka bakom för att dra nytta av det han kunde från MM93.
 
Men gud. Nu är det väl ändå inte så att aprilia vinner race så det blir ju löjligt att anta att man skulle vinna på den hur som helst. Och Ducati är ju liksom inget alternativ. Ska vi bara hitta på fakta så tror jag att han gärna hade utklassat hela fältet på en sparkcykel byggd av honom själv. I en sandlåda.
Din antydan om att det skulle skicka en viss signal att en italienare inte väljer en italiensk hoj saknar grund. Det handlar om en förare som vill välja det bästa tilllgängliga materialet för honom själv. Hojarna är inte likvärdiga och alla hojar passar inte alla förare. Det har inget med nationalitet att göra.
Just så, för italienare är kända för sin ödmjukhet tillika prestigelöshet. Eller vänta, va?

Vadan detta konstanta relativiserande? Svensk folksjukdom i all sin prakt, likt identitetspolitiken.
 
Just så, för italienare är kända för sin ödmjukhet tillika prestigelöshet. Eller vänta, va?

Vadan detta konstanta relativiserande? Svensk folksjukdom i all sin prakt, likt identitetspolitiken.
För all del, utveckla gärna hur den italienska nationalismen står över den enskilda förarens önskan om att köra på bästa tillgängliga materialet så byter jag åsikt i frågan. Svårare än så är det inte :) på tal om relativisering så kan vi ju även lämna identitetspolitik och Svensk folksjukdom bakom oss fortsättningsvis.
 
Just så, för italienare är kända för sin ödmjukhet tillika prestigelöshet. Eller vänta, va?

Vadan detta konstanta relativiserande? Svensk folksjukdom i all sin prakt, likt identitetspolitiken.

I så fall undrar jag om varför Rossi lämnade Ducati och gick till Yamaha igen.....:va
 
"Winning isn't t everything, it's the only thing"
Som det ser ut idag är det få cyklar som går att vinna med kontinuerligt. Alla förare vill bli mästare och det är alltid prio ett när man väljer vad man kör om man har möjlighet att välja. Att ramla ur mästerskapet är antagligen sämre än att köra en dålig hoj för då syns man inte.
 
Fortfarande torrt några minuter innan start.
Hoppas det stannar så.

Edit: sista startled är 107 år gammalt. :hihi
 
Last edited:
Blev ju spännande det där. :)
Bagnia felfri igen, Quarten är Quarten men Bastia! Vilket race!
Bra race igen av Marc.

Men Oliveira? Var är du? Är det giftermålet i somras som spökar?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top