MotoGP 2013: Brno bwin Grand Prix České republiky

Borde inte Crutchlow ha fått en bestraffning för att ha kört i motsatt riktning på banan?
Drive-through eller liknande.

Det är motogp vi snackar om, med riktiga män. Inte formel-1 där de gråter så fort någon kommit inom 10meter av de.

Förutom Bauer och hans rep och stolpar var och är reaktionerna många på Pedrosa som enligt bl.a egna fans inte tog chansen att bestämma själv över sitt öde. Kommentarer ute i världen av Pedrosafans är präglade av besvikelse då han enligt många försatte sin chans genom att agera allt för sent. Många anser att 2013 tåget har gått. Psykologiskt har MM grävt sig in i Pedrosas huvud till den grad att körningen blivit passiv och håglös. Möjligen gör sig skadan sig mer påmind än många/vi vet! Ändå 2:a plats och en hel del kritik från de egna fansen, det måste kännas!

Glöm skador. De (Lorre, Pedrosa osv) kör inte bättre i detta fall. MM är rookie men har inte "10 år" med strategisk racing som MotoGP handlar om i många fall. Han kör för att vinna, varje gång! Att "nöja" sig finns inte i hans vokabulär. Jag hyllar, för att jag önskar fler körde som honom! Racet filmas, det är många som inte vill se, "jag nöjer med mig 2-3 plats"...

Tyckte att Lorre såg ovanligt hungrig och aggresiv ut faktiskt. Han brukar ju vara riktigt tråkig och gärna nöja sig med lite halvdana placeringar, sålänge han ligger okej i titelkampen. :) MM verkar ha gett toppförarna en välbehövlig spark i röven, hoppas de inte ger upp nu bara, utan att de fortsätter jaga på lite.
Synd att VR kvalar så dåligt, annars hade han och MM nog kunnat ställa till med en rätt okej show där i framänden av rejset.

...Synd att VR kvalar så dåligt, annars hade han och MM nog kunnat ställa till med en rätt okej show där i framänden av rejset.

Ja, synd att han kvalar så dåligt.
Han verkar fortfarande "ha det" när det gäller man mot man. :)
Men när han skall prestera toppvarv på toppvarv, som "metronomen", verkar han inte räcka till. :(
Hade varit kul att se vad han kunnat göra om han varit med i toppen med 7-8 varv kvar. :rolleyes:

bsdbd710.jpg

Det där kan ju vara en anledning till att det ser ut som Honda kan bromsa senare. Jag har inte sett Lorenzo/Rossi gå in i kööööööhvan på tvären med hjulet i luften.

Han är bra jävla frän att titta på den gode MM93.

I början trodde jag inte att MM skulle ta hem totalsegern killen körde på gränsen hela tiden och skulle troligen krascha i hälften av alla tävlingar..... Men han blir ju bara bättre och bättre hela tiden! Vem ska stoppa honom nu? Känns som det enda som kan sätta käppar i hjulen för honom är han själv, genom att krascha och skada sig (möjligen kan Bautista hjälpa till med det).

Köpte ett Motogp video pass inför tävlingen för att glo på racet i datorn. Men jag blev väldigt missnöjd....visst det är kul att se intervjuerna men kvaliten på racet var under all kritik. Hackigt och kornigt till förbannelse. Såg warm up lap sen stängde jag av och laddade ner racet i HD stället....fan så mycket bättre.

...Pedrosa...bestämma själv över sitt öde....agera allt för sent...passiv och håglös...en hel del kritik...det måste kännas!
Om man tror på ödet är det per definition inget man kan bestämma över.

Och varför skulle det vara en sådan bevikelse att Pedrosa kom tvåa? Att han inte skulle vinna årets mästerskap stod ju klart för flera månader sedan. Den största överraskningen och besvikelsen i gårdagens race tyckte jag var att Crutchlow vurpade.

Last edited:
Svårt att "bli arg" på förare som hänger med i toppen av ett MotoGP-race men Pedrosa är en besvikelse så här långt. Att han får stryk gång på gång av sin nye teamkompis är väl en sak men det ser ju inte ens ut som att han försöker. Flera gånger i går kunde han ha tagit sig om framförallt Lorenzo men det verkar som att han tar det säkra före det osäkra hela tiden. Fan, in med framhjulet och kötta lite!

Det skulle vara extremt intressant att se de tre aliens på likadana motorcyklar. Om man kikar på hur de kör mot sina närmaste konkurrenter är det ju ingen tvekan om att Lorenzo spöar sina märkeskollegor på regelbunden basis och oftast med stor marginal medan skillnaden är betydligt mindre mellan Pedrosa och Marquez.

Qatar.
Lor - Rossi: +5.9
Mar - Ped: +3.2

America
Lor-Cru: +3.3
Mar-Ped: +1.5

Jerez.
Lor-Ros: +3.9
Ped-Mar: +2.4

Le Mans. (regn så större skillnader i tid)
Ped-Mar: +6.9
Cal-Lor: +23

Mugello.
Lor- Cru: +6.4
Ped-Mar: ---

Catalunya.
Lor-Ros: +5.8
Ped-Mar: +0.1

Assen.
Ros-Lor: +15.1
Mar-Ped: +5

Sacshenring:
----
----

Laguna Seca
Ros - Lor: +8.4
Mar - Ped: +9.2

Indianapolis.
Mar-Ped: +3.4
Lor-Ros: + 14.1

Brno:
Mar-Ped: +0.3
Lor - Ros: +7.8

Köpte ett Motogp video pass inför tävlingen för att glo på racet i datorn. Men jag blev väldigt missnöjd....visst det är kul att se intervjuerna men kvaliten på racet var under all kritik. Hackigt och kornigt till förbannelse. Såg warm up lap sen stängde jag av och laddade ner racet i HD stället....fan så mycket bättre.
Ändrade du bildkvalitén till HD?

Jag kör från paddan via Apple-TV till TV:n och det spöar datorn alla dagar i veckan och framförallt det sunk som Viaplay kallar för HD.

Ja, synd att han kvalar så dåligt.
Han verkar fortfarande "ha det" när det gäller man mot man. :)
Men när han skall prestera toppvarv på toppvarv, som "metronomen", verkar han inte räcka till. :(
Hade varit kul att se vad han kunnat göra om han varit med i toppen med 7-8 varv kvar. :rolleyes:

Tittar man lite på varvtiderna så är han i snitt 2-3 tiondelar efter per varv och egentligen sämst i mitten av racet och slår man ihop det med dåliga kval så blir det alldeles för mkt att ta in. Känns som det är väldigt lite som behövs för att han ska vara med i topp men just nu är han solklar 4:a. Otroligt imponerande att Lorre kan kliva på som han gör från start och det känns verkligen som att det är cykeln som begränsar honom och inte tvärtom. Tror dock inte att han skulle vara lika bra på hondan.
Jag kan köpa en del av VR:s problem med att cykeln är gjord för Lorenzo och inte honom längre och Lorenzo kör annorlunda jämfört med många. Vet att Ben Spies var frustrerad för att när dom tittade på telemetrin så bromsade han senare är Jorge men ändå var han långsammare pga att Jorge släppte bromsen tidigare och gick in med mkt högre kurvhastighet rörde sig mindre på cykeln för att inte göra den instabil.

Mer krut till Yamma och jag hoppas att DP tar några segrar för att få sin efterlängtade titel!

Last edited:
P€RRA;5877464 skrev:
Ändrade du bildkvalitén till HD?

Jag kör från paddan via Apple-TV till TV:n och det spöar datorn alla dagar i veckan och framförallt det sunk som Viaplay kallar för HD.

Kör i HD kvaliten ja. Hade väl kunnat leva med bildkvaliten bara det hade flytit ordentligt

Dovi intervjuas efter Brno:

-"What are the areas that you are struggling in? (Om Ducatin)

Dovi flinar och svarar: " Its a long story....."

Hayden intervju:

-"In terms of raceperformance did it go as you expected?"

Hayden: "Pretty much as I expected it unfortunately"

:hihi

Last edited:
Tittar man lite på varvtiderna så är ha i snitt 2-3 tiondelar efter per varv och egentligen sämst i mitten av racet och slår man ihop det med dåliga kval så blir det alldeles för mkt att ta in. Känns som det är väldigt lite som behövs för att han ska vara med i topp men just nu är han solklar 4:a. Otroligt imponerande att Lorre kan kliva på som han gör från start och det känns verkligen som att det är cykeln som begränsar honom och inte tvärtom. Tror dock inte att han skulle vara lika bra på hondan.
Jag kan köpa en del av VR:s problem med att cykeln är gjord för Lorenzo och inte honom längre och Lorenzo kör annorlunda jämfört med många. Vet att Ben Spies var frustrerad för att när dom tittade på telemetrin så bromsade han senare är Jorge men ändå var han långsammare pga att Jorge släppte bromsen tidigare och gick in med mkt högre kurvhastighet rörde sig mindre på cykeln för att inte göra den instabil.

Mer krut till Yamma och jag hoppas att DP tar några segrar för att få sin efterlängtade titel!

Vore nästan en tråd i sig att diskutera vilken hoj som är bäst för vilken förare. :)
Hondan verkar ju onekligen passa Marquez perfekt.
Yamman borde vara bästa val för Lorre.
DP skulle nog funka bra på Yamman också. :rolleyes:
VR har jag svårt att se, kanske Hondan då han inte verkar kunna "ta med sig" farten genom kurvan som Lorre? :va

Vore nästan en tråd i sig att diskutera vilken hoj som är bäst för vilken förare. :)
Hondan verkar ju onekligen passa Marquez perfekt.
Yamman borde vara bästa val för Lorre.
DP skulle nog funka bra på Yamman också. :rolleyes:
VR har jag svårt att se, kanske Hondan då han inte verkar kunna "ta med sig" farten genom kurvan som Lorre? :va

Jag tror Ducatin är bäst för alla förare

Dovi intervjuas efter Brno:

-"What are the areas that you are struggling in? (Om Ducatin)

Dovi flinar och svarar: " Its a long story....."
Sa han verkligen så? Det tycker jag är lite förvånande; om han visste att det fanns gott om nya strategier/delar runt hörnet skulle han kunna kosta på sig att uttala sig betydligt mer positivt/förhoppningsfullt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT