MotoGP 2012: Le Mans - Frankrike

Å jag blev såååå glad att jag rös över hela kroppen. :wiggle

Lite trist att Stoner lägger av. Men alla gör naturligtvis som dom vill.

Bra kört av Jorge. Vinnarskalle.

Spies kanske ska börja knyppla istället. :3freak Verkar inte vilja köra RR i alla fall.

Nä. Men. Nu. Så. Håller jag tummarna stenhårt för att det inte var en engångsföretelse för Vale. Gode Gud gör så att den där jävla Duccen skärper sig.

//M
Jo för det är ju hojen den är fel på. Eller hur..
 
Å du upplyste och allvetande magi upplys oss stackars själar om exakt vad som är vad i MotoGP, tack.
 
Förra veckans sbk rejs va 100gånger roligare än motogp rejset. Brukar oftast vara så. Jag ser faktiskt fram emot då crt tar över motogp serien helt så det blir som moto2 typ.. NU e de bara yamma eller honda som vinner å inget där imellan. Men som sagt Moto2 stuk över motogp då jäklar blir det kul.

Ja jäklar va kul det vore, speciellt i starterna Feat: Rdp
 
När de filmade hojarna i parc fermé såg Stoners bakdäck ut som ett slicks i mitten, jag kanske såg fel för det var bara i bild någon sekund men tycker det stämmer bra med vad han sade. Lorenzo och Rossis bakdäck såg bra ut.

Spies hade tydligen problem med att det rann in vatten i hjälmen (HJC) och hindrade sikten ordentligt för honom.
 
Såg du inte loppet eller? Rätt uppenbart tom genom tv bilder att stoner hade svårigheter med greppet ut ur böjarna...

Jag somnade första försöket (jaja, lite bakis), och såg det därefter i efterhand. Detta efter att ha sett intervjuerna och nämnda däckförklaring varför jag kikade extra på det. Om du också gör det ser du att VR inte har någon som helst fördel i utgångarna när han ligger bakom CS (det ser ju alltid ut som han har svårighet med grepp ut ur böjarna dessutom, ..körstilsbetingat).

Hade han skyllt på dåligt framdäck hade jag möjligen övervägt att köpa det. :D
Nu blev det bara ännu ett klassiskt "glöm inte att jag är snabbast egentligen"-inlägg.
 
Last edited:
Jag somnade första försöket (jaja, lite bakis), och såg det därefter i efterhand. Detta efter att ha sett intervjuerna och nämnda däckförklaring varför jag kikade extra på det. Om du också gör det ser du att VR inte har någon som helst fördel i utgångarna när han ligger bakom CS (det ser ju alltid ut som han har svårighet med grepp ut ur böjarna dessutom, ..körstilsbetingat).
Du får ursäkta Zoidberg men varken du, jag eller någon annan på det här forumet kan avgöra en sån otroligt komplicerad sak. Det kan bara magi.
 
Plötsligt händer det!
VR 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009.
CS 2007, 2011.

Under den tid de kört tillsammans (2006-) har de lika många mästerskap men Stoner har fler vinster. Rossis statistik slår allt på nästan alla punkter men mot Stoner har han inget övertag, tvärtom.
 
Under den tid de kört tillsammans (2006-) har de lika många mästerskap men Stoner har fler vinster. Rossis statistik slår allt på nästan alla punkter men mot Stoner har han inget övertag, tvärtom.

Så om vi leker med tanken att Doohan skulle göra comeback, och köra 2013,2014, och t ex Bautista skulle vinna dessa två år. Med ditt resonemang skulle man då säga att Doohans statstik slår nästan allt, men mot Bautista har han inget övertag, tvärtom.. Bra tänkt!:va
 
...kul att Rossi som är helt utdömd av expertisen, är med på pallen i regn.

För mig säger det att han kan spaka med lite feeling, och att hojen är ett problem när fästet går upp (eller så är det någon gammal skada som stör, går ju lösa rykten om sådant med).

Stoners problem är hans körstil, han kommer dras med däckproblem hela säsongen.

Jag tror JLO tar't - och hoppas lite på det, stencool kille nu när han slutat få sand i trosan hela tiden. :rock
 
Så om vi leker med tanken att Doohan skulle göra comeback, och köra 2013,2014, och t ex Bautista skulle vinna dessa två år. Med ditt resonemang skulle man då säga att Doohans statstik slår nästan allt, men mot Bautista har han inget övertag, tvärtom.. Bra tänkt!:va
Det är flerfaldiga moto GP världsmästare som jämförs här. Så inte riktigt av samma tyngd att dra in bautista eller andra minder framgångsrika förare....
 
Under den tid de kört tillsammans (2006-) har de lika många mästerskap men Stoner har fler vinster. Rossis statistik slår allt på nästan alla punkter men mot Stoner har han inget övertag, tvärtom.
Tror jag har skrivit det förut men att jämföra förare under olika år på olika hojar är egentligen helt omöjligt, men kul.

En jämförelse mellan Lorenzo och Rossi blir lite enklare men ändå inte helt rättvis. De körde för samma team 2008-2010 och Rossi tog två titlar och Lorenzo en. Att jag inte tycker att det blir helt rättvist beror på att 2008 var Lorenzos första år i klassen och teamet. Så egentligen skulle man kunna säga att det står 1-1 mellan dem. Under samma period tog inte Stoner någon titel men han satt som sagt på en helt annan hoj med delvis andra däck.

Vad jag tror att jag vill komma till är att i slutänden, om man ska jämföra, måste man titta på antal titlar eftersom det är målet för förarna och då blir listan ingen rolig läsning för Stoner- och Lorenzo-fans vid en jämförelse. Inte ens om man tittar på de år alla tre kört samtidigt.

Om tio år kommer listan troligen att se annorlunda ut men det enda vi vet med säkerhet är att Stoner inte kommer att kunna nå mer än tre titlar vilket jag personligen tror att Lorenzo kommer att slå inom ett par år.
 
Last edited:
...kul att Rossi som är helt utdömd av expertisen, är med på pallen i regn.

För mig säger det att han kan spaka med lite feeling, och att hojen är ett problem när fästet går upp (eller så är det någon gammal skada som stör, går ju lösa rykten om sådant med).

Stoners problem är hans körstil, han kommer dras med däckproblem hela säsongen.

Jag tror JLO tar't - och hoppas lite på det, stencool kille nu när han slutat få sand i trosan hela tiden. :rock

Jerry du menar att 19 raka pallplatser är ett problem :hihi

Under den tid de kört tillsammans (2006-) har de lika många mästerskap men Stoner har fler vinster. Rossis statistik slår allt på nästan alla punkter men mot Stoner har han inget övertag, tvärtom.

Exakt och då har Stoner kört Majoriteten på ett Italienskt märke som han varit på pallen 42 ggr och 1:a platsen 23 gånger.

Valentino har på samma märke lyckats nå pallplats 2 gånger under relativt extrema förhållanden då det inte sällan brukar bli överraskningar.
Vermeulen 2007 var ett sånt exempel.

Ett märke som enligt vissa läktarspecialister är helt kasst plötsligt då Rossi bytte märke :3freak

Valentino gjorde sitt bästa race på Ducati men det återstår mycket att bevisa, han ligger fortfarande 1-2 sek/varv efter de bästa i torrt.

Det vore grymt att se Stoner, Lorenzo och Rossi göra upp i ett tätt race men alla i bredd inför sista böjen.

Rossi har tidigare visat sig ha en otrolig förmåga att vinna såna race.
 
Last edited:
Det är flerfaldiga moto GP världsmästare som jämförs här. Så inte riktigt av samma tyngd att dra in bautista eller andra minder framgångsrika förare....
Nu är du maaaagiskt trött..... Läs igen så kanske du förstår, eller jag kan hjälpa dig förresten :tummenupp
Neutral ville jämföra enbart de år rossi o stoner kört i samma klass, och mena då på att i en sådan jämförelse är stoner absolut bäst, han har rätt i detaljfrågan, men mitt inlägg var en ironisk spark på stjärten om att en sådan jämförelse blir lite skev och att man måste se till heeela bilden. Och då drog jag den påhittade tesen med bautista, att om han TAGIT två GP titlar 2013 2014, så vore de ändå skevt att kalla honom bättre än Doohan, även om han var bättre än doohan under 2 år. (om nu doohan kört dessa två år) Nu blev de rörigt, och inte så tydligt förklarat, men men, du hajjar förhoppningsvis =)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top