MotoGP 2012: Le Mans - Frankrike

Eftersom dom ändå även kör med den gamla föraren så hade det i alla fall inte gjort någon större skillnad.
Om man inte är så insatt i motorns betydelse för viktfördelningen är det lätt att tro det.

Läs gärna Spaldings artikel i senaste MCN (finns i iPad-versionen som är gratis) om vad Ducati försöker få till med den nya motorn :)
 
Om man inte är så insatt i motorns betydelse för viktfördelningen är det lätt att tro det.

Läs gärna Spaldings artikel i senaste MCN (finns i iPad-versionen som är gratis) om vad Ducati försöker få till med den nya motorn :)

Tror han menar att Rossi är slut.

Stoner
Lorenzo
Pedrosa

Kommer bli väldigt intressant.
 
Kl 18:45 i kväll svarar Rossi på fansens frågor live på motogp.com.

Lite osäker på vilken tidzon som avses.
 
Läs gärna Spaldings artikel i senaste MCN (finns i iPad-versionen som är gratis) om vad Ducati försöker få till med den nya motorn :)
Läste den, visst låter det bra - men samtidigt vet vi att både Honda och Ducati haft i WSBK-VM med 90-graders V-motor. Vidare har Capirossi, Bayliss och Stoner kunnat bärga segrar med både stålram och 90-graders V-motor. De jämför med Hondan som ska ha varit en "lyckträff" med sina 75 grader, men egentligen talar hela resonemanget emot V-motor och Yamaha och Kawasaki är i så fall de som har bästa konstruktionen.
Så Ducati har varit fel på det med sin konstruktion hela tiden, men det är nu Rossi/Burgess som har upptäckt det. Deras lösning är alltså att kopiera Honda och börja om ifrån början med så väl chassi som motor, men att bygga en Honda MotoGP-hoj har Honda själva tio års försprång på. Skulle bli förvånad om det vore särskillt enkelt att komma ikapp.
Jag tror skillnaden inte är så stor i materialet, det är kanske är det som skiljer första ifrån fjärde plats - men inte första ända ned till nionde.
 
Casey Stoner lägger av. Jahaja, hej då då. Undrar om det blir roligare eller bara tråkigt på ett annat sätt.
 
Va, tycker Stoner e värsta spolingen jue, kan inte sluta så här tidigt. Ingen kommer att komma ihåg honom om några år jue. :(
 
Om man inte är så insatt i motorns betydelse för viktfördelningen är det lätt att tro det.

Läs gärna Spaldings artikel i senaste MCN (finns i iPad-versionen som är gratis) om vad Ducati försöker få till med den nya motorn :)

Vart hittar du iPad-versionen av MCN?
 
FP1 :tummenupp

[TABLE="class: width100 marginbot10 fonts12"]
[TR]
[TH]Pos.[/TH]
[TH]Num.[/TH]
[TH]Rider[/TH]
[TH]Nation[/TH]
[TH]Team[/TH]
[TH]Bike[/TH]
[TH]Km/h[/TH]
[TH]Time[/TH]
[TH="class: alignright"]Gap 1st/Prev.[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]1[/TD]
[TD="class: alignright"]1[/TD]
[TD]Casey STONER[/TD]
[TD]AUS[/TD]
[TD]Repsol Honda Team[/TD]
[TD]Honda[/TD]
[TD="class: alignright"]307.5[/TD]
[TD="class: alignright"]1'34.321[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"] [/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]2[/TD]
[TD="class: alignright"]26[/TD]
[TD]Dani PEDROSA[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]Repsol Honda Team[/TD]
[TD]Honda[/TD]
[TD="class: alignright"]308.0[/TD]
[TD="class: alignright"]1'34.908[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.587 / 0.587[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]3[/TD]
[TD="class: alignright"]4[/TD]
[TD]Andrea DOVIZIOSO[/TD]
[TD]ITA[/TD]
[TD]Monster Yamaha Tech 3[/TD]
[TD]Yamaha[/TD]
[TD="class: alignright"]304.7[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.065[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.744 / 0.157[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]4[/TD]
[TD="class: alignright"]11[/TD]
[TD]Ben SPIES[/TD]
[TD]USA[/TD]
[TD]Yamaha Factory Racing[/TD]
[TD]Yamaha[/TD]
[TD="class: alignright"]299.3[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.202[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.881 / 0.137[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]5[/TD]
[TD="class: alignright"]8[/TD]
[TD]Hector BARBERA[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]Pramac Racing Team[/TD]
[TD]Ducati[/TD]
[TD="class: alignright"]308.3[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.213[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.892 / 0.011[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]6[/TD]
[TD="class: alignright"]99[/TD]
[TD]Jorge LORENZO[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]Yamaha Factory Racing[/TD]
[TD]Yamaha[/TD]
[TD="class: alignright"]303.8[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.239[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.918 / 0.026[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]7[/TD]
[TD="class: alignright"]35[/TD]
[TD]Cal CRUTCHLOW[/TD]
[TD]GBR[/TD]
[TD]Monster Yamaha Tech 3[/TD]
[TD]Yamaha[/TD]
[TD="class: alignright"]302.8[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.318[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]0.997 / 0.079[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]8[/TD]
[TD="class: alignright"]19[/TD]
[TD]Alvaro BAUTISTA[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]San Carlo Honda Gresini[/TD]
[TD]Honda[/TD]
[TD="class: alignright"]304.3[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.336[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]1.015 / 0.018[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]9[/TD]
[TD="class: alignright"]69[/TD]
[TD]Nicky HAYDEN[/TD]
[TD]USA[/TD]
[TD]Ducati Team[/TD]
[TD]Ducati[/TD]
[TD="class: alignright"]303.5[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.403[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]1.082 / 0.067[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]10[/TD]
[TD="class: alignright"]46[/TD]
[TD]Valentino ROSSI[/TD]
[TD]ITA[/TD]
[TD]Ducati Team[/TD]
[TD]Ducati[/TD]
[TD="class: alignright"]302.4[/TD]
[TD="class: alignright"]1'35.829[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]1.508 / 0.426[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]11[/TD]
[TD="class: alignright"]17[/TD]
[TD]Karel ABRAHAM[/TD]
[TD]CZE[/TD]
[TD]Cardion AB Motoracing[/TD]
[TD]Ducati[/TD]
[TD="class: alignright"]304.3[/TD]
[TD="class: alignright"]1'36.291[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]1.970 / 0.462[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]12[/TD]
[TD="class: alignright"]6[/TD]
[TD]Stefan BRADL[/TD]
[TD]GER[/TD]
[TD]LCR Honda MotoGP[/TD]
[TD]Honda[/TD]
[TD="class: alignright"]305.3[/TD]
[TD="class: alignright"]1'36.500[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]2.179 / 0.209[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]13[/TD]
[TD="class: alignright"]14[/TD]
[TD]Randy DE PUNIET[/TD]
[TD]FRA[/TD]
[TD]Power Electronics Aspar[/TD]
[TD]ART[/TD]
[TD="class: alignright"]283.8[/TD]
[TD="class: alignright"]1'36.935[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]2.614 / 0.435[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]14[/TD]
[TD="class: alignright"]41[/TD]
[TD]Aleix ESPARGARO[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]Power Electronics Aspar[/TD]
[TD]ART[/TD]
[TD="class: alignright"]284.1[/TD]
[TD="class: alignright"]1'37.916[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]3.595 / 0.981[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]15[/TD]
[TD="class: alignright"]54[/TD]
[TD]Mattia PASINI[/TD]
[TD]ITA[/TD]
[TD]Speed Master[/TD]
[TD]ART[/TD]
[TD="class: alignright"]282.1[/TD]
[TD="class: alignright"]1'38.140[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]3.819 / 0.224[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]16[/TD]
[TD="class: alignright"]68[/TD]
[TD]Yonny HERNANDEZ[/TD]
[TD]COL[/TD]
[TD]Avintia Blusens[/TD]
[TD]BQR[/TD]
[TD="class: alignright"]287.0[/TD]
[TD="class: alignright"]1'38.209[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]3.888 / 0.069[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]17[/TD]
[TD="class: alignright"]51[/TD]
[TD]Michele PIRRO[/TD]
[TD]ITA[/TD]
[TD]San Carlo Honda Gresini[/TD]
[TD]FTR[/TD]
[TD="class: alignright"]289.9[/TD]
[TD="class: alignright"]1'38.255[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]3.934 / 0.046[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]18[/TD]
[TD="class: alignright"]77[/TD]
[TD]James ELLISON[/TD]
[TD]GBR[/TD]
[TD]Paul Bird Motorsport[/TD]
[TD]ART[/TD]
[TD="class: alignright"]284.2[/TD]
[TD="class: alignright"]1'38.943[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]4.622 / 0.688[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"]19[/TD]
[TD="class: alignright"]9[/TD]
[TD]Danilo PETRUCCI[/TD]
[TD]ITA[/TD]
[TD]Came IodaRacing Project[/TD]
[TD]Ioda[/TD]
[TD="class: alignright"]273.1[/TD]
[TD="class: alignright"]1'39.110[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]4.789 / 0.167[/TD]
[/TR]
[TR="class: even"]
[TD="class: alignright"]20[/TD]
[TD="class: alignright"]22[/TD]
[TD]Ivan SILVA[/TD]
[TD]SPA[/TD]
[TD]Avintia Blusens[/TD]
[TD]BQR[/TD]
[TD="class: alignright"]284.9[/TD]
[TD="class: alignright"]1'39.729[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]5.408 / 0.619[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alignright"][/TD]
[TD="class: alignright"]7[/TD]
[TD]Chris VERMEULEN[/TD]
[TD]AUS[/TD]
[TD]NGM Mobile Forward Racing[/TD]
[TD]Suter[/TD]
[TD="class: alignright"]283.8[/TD]
[TD="class: alignright"]1'41.398[/TD]
[TD="class: alignright nowrap"]7.077 / 1.669[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Jaha, Stoner igen då. Hoppas såklart på Lorre men tror Stoner kommer ta detta mästerskap också.
 
Japp!

Tyvärr så verkar bilderna vara anpassade för de gamla paddorna och ser lågupplösta ut på "nya" paddan. Inget jag är sugen att betala för.

Jag har bara läst den på min gamla padda så jag märkte inget. Däremot kraschade den hela tiden så jag kunde inte ens läsa vissa reportage. Kul läsning när den funkade dock.
 
Trist! Funkade perfekt för mig.

Inte ofta man ser Stoner krascha men tummen upp för att tar i från hörntänderna :)
 
Trist! Funkade perfekt för mig.

Inte ofta man ser Stoner krascha men tummen upp för att tar i från hörntänderna :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top