MotoGP 2012: Laguna Seca - USA

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hur gammal är du? Jag har svårt att tro att de som börjar titta på MotoGP idag ser Rossi som den störste, de kommer att värdera honom utifrån vad han presterar i nuläget. De är säkert medvetna om hans titlar bakåt i tiden men det kommer att betyda lika lite för dem som Agostinis titlar gör för mig.

42.
Trots att Agostinis titlar inte betyder något för dig nämner du honom ändå.
Det är det det handlar om, flest placeringar som räknas av alla hittills, två skitår ändrar inte på det.

Att sedan Stoner lägger av nu (om han nu gör det) innebär bara att han blir en tänk-om-han-hade-fortsatt-parentes och troligen ganska okänd för de som börjar titta 2013.
Litegrann som Kato (R.I.P).

Jag är för övrigt ett MotoGP-fan i stort även om Rossi är favoriten. De flesta har något jag gillar och visst är Stoner sanslöst ultrafenomenal. Det är inte som ett förhållande där man bara får gilla en.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Du förgiftar forumet med dina totalt osakliga "analyser" och ditt hån av de som argumenterar sakligt för en annan uppfattning än din egen...
Du är medveten om att du beskriver dig själv förbluffande korrekt?

Med tanke på att du blir bannad stup i kvarten kanske du ska ligga lite lågt med vem som förpestar.

EDIT: Det här kanske är att gå lite över gränsen men jag blir faktiskt lite orolig när jag läser vad det är du har citerat av mig. Har du svårt med nyanser i text, att värdera svar beroende på sammanhang, metaforer osv?
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
EDIT: Det här kanske är att gå lite över gränsen men jag blir faktiskt lite orolig när jag läser vad det är du har citerat av mig. Har du svårt med nyanser i text, att värdera svar beroende på sammanhang, metaforer osv?
Jag har ett enormt ordförråd och är mycket van att läsa och tolka texter som har ännu större andel nyanser och metaforer än dina inlägg. Jo, det är sant. Och ett råd i all välmening är att skriva vad du faktiskt menar och tycker istället för att förlita dig på plump ironi, sarkasm och överdrifter.

Stoner är en kritisk kille. Det vet alla. Det är lika smärtsamt tråkigt att läsa beskrivingar av Stoners "gnällighet" som att läsa en beskriving av Mallorca så som "soligt" och "varmt" och "en spansk ö". Bidra med något mer! Utveckla dina (era) teorier och åsikter till något som inte är billigt allmängods sedan medeltiden.
 

Smagatusk

Guest
Stoner kommer bli ihågkommen som en gudabenådad talang och en av de största som verkligen kämpat till sina titlar. Han tar sitt jobb på största allvar och är kontroversiell i sina uttalanden.
Han är och var den som både slog Rossi, Lorenzo och Pedrosa oavsett vad som händer och lägger av när han är med i toppen med hedern i behåll.

Rossi som fått allt serverat på silverfat uttryckte efter att Lorenzo piskat honom på samma material 2010 sitt missnöje med att Yamaha svek honom när Lorenzo fick ta del av godbitarna och bytte märke till Ducati.

Han överskattade sin förmåga med att kommentera att Stoner inte försökte tillräckligt varför det var svårt att bedöma Ducatis potential.

27 race senare på Ducati och endast 2 pallplatser och det går sämre än någonsin kan man lugnt konstatera.

Hans karriär på Ducati är mint sagt pinsamt dålig.

Lägg märket till att Hayden inte presterar sämre än vad han gjorde 2010 än idag, så helt klart är Rossi skillnaden.

Att han ifrågasätter Ducatis potential att tillverka en vinnarmaskin precis som Stoner gjorde uppfattas förstås inte gnäll utan är självklart.

Hur kommer dagens Rossi bli ihågkommen tror ni.

Yamaha hade en tredjeplats som bästa resultat 2003 och ytterligare två usla år dessförinnan. Rossi gick över från Honda och tog hem nio vinster 2004. Kan inte hålla med om att han fått allt serverat. Som försteförare möjligtvis, om det är så du tänker, men så är det ju i alla team.
 

MC Doktorn

Guest
Det svider tydligen att Stoner aldrig kommer att nämnas i samma mening som Rossi, Doohan, Ago mfl :hihi

På vilket sätt har Rossis och övriga du nämner något att göra med dagens Prestationer ? .

Ingen kan väl förneka att det har gått åt h.....e med Rossis ambition på Ducati och någon ljusning ses inte heller.

Kommer du förneka faktumet att Rossi inte ens är I närheten av vad Stoner presterade på samma märke eller att Jlo slog honom på likvärdigt hoj som han själv varit med och utvecklat som förste förare.

Är det inte ett tecken på att hans karriär är på väg mot sitt slut men han vägrar acceptera detta ?

Att skylla på materialet är ju enligt din tolkning gnäll när Stoner gör det och krävs mer jävlar anamma, men när Rossi gör det så är det materialet som är problemet och inte föraren fast det verkar vara precis tvärtom.

Stoner levererar, kritiserar och når resultat, Rossi kritiserar men når inga resultat...jävlar anamma jomenvisst :lol
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Rossi slog både Stoner, Pedrosa och Lorenzo 2008 & 2009. Visst Lorenzo var ny då, men 2009 hade han lärt sig, men hade inte byggt upp sitt psyke. 2010 är inte en värt att dra upp. Rossi var skadad i både ben och axel.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Kan ingen värva Dr.Phil till SH, så kunde ju han vara med bland övriga byfånar här och psykoanalysera förarna i MotoGP? Kanske till och med somliga nuvarande medlemmar här kunde få en diagnos till sitt eviga tangentbordsfäktande...

Jag tyckte racet var rejält sömnigt denna gång, undantaget de första varven då placeringarna i tåget fördelades. Bra gjort av Stoner att få det mjuka däcket att hålla distansen ut, hur gick det till?

/Lasse
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kommer du förneka faktumet att Rossi inte ens är I närheten av vad Stoner presterade på samma märke eller att Jlo slog honom på likvärdigt hoj som han själv varit med och utvecklat som förste förare.

Stoner var väl inte riktigt i samma sits som Rossi är nu, den jämförelsen är bara trams.
Vem som är bäst eller snabbast av de två låter jag vara osagt, det finns det många här som klarar av så bra själva :krama
 

MC Doktorn

Guest
Yamaha hade en tredjeplats som bästa resultat 2003 och ytterligare två usla år dessförinnan. Rossi gick över från Honda och tog hem nio vinster 2004. Kan inte hålla med om att han fått allt serverat. Som försteförare möjligtvis, om det är så du tänker, men så är det ju i alla team.

Sant att ett övertag materiellt är nog det alla förare på den här nivån vill ha :).
Det jag menar att han hela tiden sen Motogp i sin nuvarande form 2001 haft fullt fabrikstöd och enormt starka sponsorer.
Kanske man kan värdera hans titel 2004 som den största då han tillsammans med sitt team utvecklade dåtidens Yamaha 990 till en vinnarmaskin sannolikt vann han på wellcome med sämre material.

Men minns att han bl.a. Fick 7 eller 8 motorer oanade resurser från fabriks håll. Men varken Gibernau eller Biaggi som var hans huvudkonkurrenter lyckades nå samma nivå som Rossi.

Tror det var då JB myntade uttrycket att det beror på 80% föraren och 20% maskinen?

Skador förstörde hans 2006 säsong och Hayden tog titeln med några poäng.
Stoner och Lorenzo är faktiskt dom som slagit Rossi, fair and square utan snack. Båda har klar + statistik gentemot honom, trots att tex Casey inte alls haft samma förmåner i sin karriär.

Mycket trevligt finns att läsa om Rossi här http://detoll.info/index.html

Mina 2€
Jag lämnar denna Rossi/Stoner diskussion som aldrig verkar ha ett slut :crash
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stoner storstekte alla och det är det enda som räknas, han kom etta och allt annat är oväsentligt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Allt annat är verkligen inte oväsentligt! Det finns alltid bakomliggande orsaker till hur det kommer sig att förare ( likt detta aktuella fall Stoner) säger saker som han/de gör, beter sig på banan som han/de gör och vinner sina race som han/de gör! Jag ser det inte som ett problem med att bedöma varken Stoner eller någon annan förare ..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En GP-tråd som innefattar två individer som träter och återkommande gliringar - igen.

Det är lika förutsägbart och av nästan samma underhållningskvalité som GP-klassen i sig.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det jobbiga kommer ju bli diskussionen nästa år om Rossi sitter på Yamaha och börjar vinna igen.

"Hade Stoner eller Rossi vunnit?"

Svaret är: Lorenzo
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Omkörningen Stoner/Lorenzo såg skumt turboaktig ut.
Tittar man på varvtiderna så ökade inte Stoner tempot som hävdades på presskonferensen, tvärt om.
Däremot tappade Lorenzo 0,5-1sek i varvtid ganska plötsligt. Kan det ha gjorts någon elektronikjustering som Lorenzo valde att tala tyst om för att spara bränsle/däck eller nåt?
 

MC Doktorn

Guest
Spies krasch i skruven var märklig, vad var det som gick Sönder ?

Lider med den killen som var på väg mot sin bästa placering på hemmaplan.
Hade gärna sett honom ett par par år till innan han kliver ner till pensionärsklassen
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top