MotoGP 2012: Laguna Seca - USA

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Många vill hävda det men jag ser inte mycket i Cals körning som skulle peka på en större potenial än Dovi. Dovi är den perfekta andreföraren (snabb nog att ta poäng av motståndarna, stabil - tar ofta hojen i mål, lugn, förstår politiken, lojal etc.) och har mer liknande körstil än Cal, vid jämförelse med Lorenzo då.

Förstår hur du resonerar. Som jag ser det är väl Cal lite av en påläggskalv. Dovi är den där stabile andreföraren som aldrig kommer vinna, lite som Edwards var. Frågan är väl vad Yamaha vill ha om inte Rossi kommer? En kille som förmodligen aldrig kommer stjäla poäng av Lorenzos största hot 2013 (Pedrosa?) men är stabil 3-5'a eller en kille som ev. kan utvecklas till en vinnare? Jag hoppas, för oss som tittar, att dom väljer det senare. Men helst ser jag Rossi där igen! Skulle Rossi stanna hos Ducati vore Espargaro en dröm, men de lär ju aldrig hända.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kanske krävs det mer talang för att köra aggressivt med en R6 än med en M1?

Kanske lönar det sig inte att "köra aggressivt" med en MotoGP-prototyp?

Kanske måste man lära sig hur de fungerar innan man kan börja "köra aggressivt"?

Gör en snabb bakgrundskoll på hur Cal körde i BSB & SS så kommer du förstå vad jag menade med mitt inlägg & vad jag syftade på när jag skrev "köra aggressivt". När du förstår det är dina frågor oväsentliga.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
De rykten jag hört säger att Dovi får platsen bredvid Lorenzo om Rossi tackar nej.
Hört rykten?

Om också man kallar det för ”rykten” att Reinfeldt blir Moderaternas partiledare under valet 2014 så förstår jag ordvalet. Vilka skulle de sannolika alternativen vara?

Crutchlow
Andra året på en M1 och ger allt för att hålla sig i kölvattnet efter Dovizioso?

Bradl
En Hondaförare som ligger 40 poäng efter Dovizioso och som har tecknat ett 2-årsavtal med LCR.

Bautista
En Hondaförare som också ligger 40 poäng efter Dovizioso och som under sin tredje säsong i MotoGP aldrig har varit i närheten av täten.

Smith
:)

Utan Rossi får förstås Dovizioso Spies övergivna hoj.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2012-07-31 kl. 23.20.41.png
    Skärmavbild 2012-07-31 kl. 23.20.41.png
    77.3 KB · Visningar: 81
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Gör en snabb bakgrundskoll på hur Cal körde i BSB & SS så kommer du förstå vad jag menade med mitt inlägg & vad jag syftade på när jag skrev "köra aggressivt". När du förstår det är dina frågor oväsentliga.
Varför skulle jag göra en bakgrundskoll på Crutchlow?

Alla förare som kör Supersport-VM kör givetvis aggressivt. Fredrik Watz är i svenska sammanhang en fruktansvärt aggressiv och rasande snabb förare, men om man sätter honom i ett internationellt sammanhang får han snabbt ganska annorlunda konturer.

Förare som har utmärkt sig som aggressiva trots liten 500/MotoGP-erfarenhet:

Doohan, Kocinski, Abe, Rossi och Stoner.

För att låna lite ur ditt eget ordval: gör en ”bakgrundskoll” på dessa förare så blir det oväsentligt att undra varför Crutchlow inte kör så aggressivt.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Skulle tippa på att hojarna är väldigt lika prestandamässigt och att dovi enligt rykte bromsar senare än djävulen själv.

Ryktet sa snarare att Dovi la €50 000 av sina egna pengar på de nya bromsarna från Brembo (de som fabriksteamet har), nåt som inte Cal var beredd att göra.

Hur det än var är det grymt tydligt att Cal inte kan/vågar bromsa lika sent som Dovi men överallt annars känns det som han blir uppehållen av honom. Så tycker jag också det har varit i flera race.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Cal fick samma uppdateringar, "gratis", för ett par race sedan.

Ah, det har jag missat. :) Men känns det inte som att när Cal väl ligger i rygg på Dovi (de race han har gjort det) så känns det som att Dovi ligger i vägen överallt utom just i inbromsningarna. Eller är det bara jag? :va
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ah, det har jag missat. :) Men känns det inte som att när Cal väl ligger i rygg på Dovi (de race han har gjort det) så känns det som att Dovi ligger i vägen överallt utom just i inbromsningarna. Eller är det bara jag? :va

Tycker jag inte. Som du vet är det betydligt enklare att ligga bakom och köra på killen framför men svårare att dra själv. De gånger Cal kommer förbi Dovi så kör Dovi oftast om enkelt igen.
Dovi är bättre. :)
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Så dovi slog sönder sin egen spargris för att få bättre bromsar...intressant. Killen gör allt för en fabrikare hos yamma verkar det som. Tycker synd om honom om nu rossi skulle ta hans plast.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top