MotoGP 2012: Laguna Seca - USA

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Kalix
Hoj
Såld
Säga vad man vill...
När Lyon säger "...och där har vi Elias..." när en ekorre (eller vad det nu var) var i bild - måste nog vara helgens kommentar... :D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
EDIT: Verkar som Rapp väntar med att gå ut tills Stoner kört sina 6 varv. :D

De borde samtliga CRT-cyklar gjort!
Helt sjukt att dom kan vara så pass ivägen hela tiden.
Stoner hade ju haft en glasklar pole om det inte varit för den där rookie-kittade RSV'n. Snabbast i sektor fyra men inte i närheten av den sektortiden på snabbaste varvet, förstår frustrationen han visa i parc ferme & på presskonferensen.

Förstår inte varför GP envisas med att köra 60min kval istället för Superpole-konceptet.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
De borde samtliga CRT-cyklar gjort!
Helt sjukt att dom kan vara så pass ivägen hela tiden.
Stoner hade ju haft en glasklar pole om det inte varit för den där rookie-kittade RSV'n. Snabbast i sektor fyra men inte i närheten av den sektortiden på snabbaste varvet, förstår frustrationen han visa i parc ferme & på presskonferensen.

Förstår inte varför GP envisas med att köra 60min kval istället för Superpole-konceptet.

Det är ju risken man tar om man väntar till absolut sista varvet med att sätta snabbaste tiden, sen om det är en Rookie eller en CRT-hoj i vägen spelar ingen roll, han borde planerat sin körning bättre.

Därför har lorre pole.
 

MC Doktorn

Guest
Stoner hade farten men hade otur med att rundningsmärkena var ivägen.
CRT klassen kommer gå till historien som det mest meningslösa som har hänt GP racingen.

Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och tar bort skiten snart.

Tror Lorenzo blir svårslagen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är ju risken man tar om man väntar till absolut sista varvet med att sätta snabbaste tiden, sen om det är en Rookie eller en CRT-hoj i vägen spelar ingen roll, han borde planerat sin körning bättre.

Därför har lorre pole.

:fakta
 

Johan!

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Höglandet
Hoj
Nada
Hur är det Spies han såg vimmelkantig ut efter sin vurpa.
Hoppas att han kommer till start, han verkade ha något bra på gång.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur är det Spies han såg vimmelkantig ut efter sin vurpa.
Hoppas att han kommer till start, han verkade ha något bra på gång.

"I need to get some x-rays to check my heel as I took a big hit on it in the crash"

Verkar inte klaga på något mer än sin fot så är den ok så lär han ju iallafall köra!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bara så bi vet så kommer Lorenzo bromsa omkull sig efter en hård fight mot Stoner. Han har inte gjort ett enda misstag i år. Någon gång måste psyket vika.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bara så bi vet så kommer Lorenzo bromsa omkull sig efter en hård fight mot Stoner. Han har inte gjort ett enda misstag i år. Någon gång måste psyket vika.

Av de två så är det Lorenzo som har det starkare psyket och inte låter andra påverka humöret.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tror inte hans psyke går att påverka.
Det tror jag går utmärkt. Däremot är varken Stoner eller Pedrosa rätt personer för den uppgiften.

Angående Spies så körde han väl ett par varv efter kraschen?

Stoner, som brukade vara snabbast på alla pass, har verkligen problem. Frågan är vem som ska få skulden i kväll om han inte lyckas plocka fram lite jävlar anama och vinna?
 

MC Doktorn

Guest
32 varv mycket kan hända, 2011 gjorde Lorenzo misstagen och Stoner gjorde inte mycket fel.

Ett felaktigt däckval, dålig varvning eller miss kan avgöra allt.

Man får heller inte glömma Dani som verkar trivas med det nya chassiet och verkar faktiskt ha ett högre racepace än Stoner.

Det som talar för Lorenzo är hans sätt att direkt leverera snabba tider och i många varv.

Därför tror jag
1Lor
2Ped
3Sto
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Slänger i väg kvällens trippel!

1. Jlo
2. "There was always a CRT bike in the way"
3. Dovi

:yoparty
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det pågår dessutom ett litet Twitter-drama mellan Ben Spies och Ellen Briggs (som borde vara Rossis mek Alex Briggs fru) angående Mary Spies, Bens mamma.

Ellen Briggs ‏@ellen_briggs
I just saw Mary Spies abusing one of the mechanics, in public, at the top of her voice. What a disgraceful woman. I feel sorry for Ben.

Ellen Briggs ‏@ellen_briggs
@gavinemmett Really not cool. I really wanted to tear her a new one. :hihi

Ben Spies ‏@BenSpies11
“@michael92stone: @BenSpies11 word from the Briggs household is your mom was laying into one of your mechanics in public earlier.” deserved!

Ben Spies ‏@BenSpies11
@ellen_briggs if u only knew what really goes on behind closed doors u would have a diff opinion especially with your hundreds of followers

Frågan är vad den stackars mekanikern gjorde för att förtjäna utskällningen? Hade det något med Bens krasch att göra förstår jag om mamsen blev arg.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Frågan är vad den stackars mekanikern gjorde för att förtjäna utskällningen? Hade det något med Bens krasch att göra förstår jag om mamsen blev arg.

Verkar som tanten är extra taggad på hemmaplan och lever upp till sitt rykte!! Hon skulle må bra av en tur på Jlo:s bönpall vilket jag misstänker stänger igen den där kakburken till käft
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det tror jag går utmärkt. Däremot är varken Stoner eller Pedrosa rätt personer för den uppgiften.

Angående Spies så körde han väl ett par varv efter kraschen?

Stoner, som brukade vara snabbast på alla pass, har verkligen problem. Frågan är vem som ska få skulden i kväll om han inte lyckas plocka fram lite jävlar anama och vinna?
Ja, lite jävlar anamma är säkert lösningen på allvarliga chatter-problem.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top