MotoGP 2012 - AirAsia Grand Prix of Japan

Cortese är skapligt sur på Kent och Tonucci.
Säger att det var "crazy" omkörningar.
Tyckte nog dom var OK och att Cortese försökte ta tillbaka lite dumt och la ikull. :va

Nu kröner jag Lorenzo till kung över tråkiga racingprofiler. :zpy

Det händer ingenting runt den mannen överhuvudtaget, så nu vill jag se en ändring inför de sista racen. Nästa race i Malaysia får segraren 30 pinnar, 35 i Australien och i Valencia 40. Då kanske den där spanjoren visar lite fightingspirit!

Nu kröner jag Lorenzo till kung över tråkiga racingprofiler. :zpy

Det händer ingenting runt den mannen överhuvudtaget, så nu vill jag se en ändring inför de sista racen. Nästa race i Malaysia får segraren 30 pinnar, 35 i Australien och i Valencia 40. Då kanske den där spanjoren visar lite fightingspirit!
En värdig efterföljare till Doohan

Fortfarande teamet som ska kunna förutse att han kan hamna i en batalj och behöva vara lite "gasglad". Det är ju inte så att han har för vana att segla ifrån alla och cruisa in i mål.

... särskilt när de kör med en hoj som är känd för att inte vara snål samt på den bana som drar mest soppa i hela serien...

Sista varvet i Moto3 var otroligt. Gillade Kent's slängkyss och "kom an då" gest efter målgång.

Cortese är ett fån. Tycker han den omkörningen var vild så vill jag veta hur han skulle gradera bredsidan han gav Kent på Assen.

Tungsten är ett mineral, och det är det nog lite klurigt att bygga ett för ändamålet bra bromsok av.
Är det en mineral?

”Volfram är ett metalliskt grundämne”, menar Wikipedia. Och att det ”...används främst vid metallbearbetning och gruvdrift samt till byggnadsmaskiner.” Benämns som en ”Övergångsmetall”.

Märklig känsla att se Rossi och Hayden så helt chanslösa trots att Ducati har gjort så stora förändringar och Motegi ska ”passa Ducati”. Det kan inte kännas helt kul för Spies eller Dovizioso att veta att de ska lämna sina Yamaha och köra samma hoj som Rossi inte har en chans på...

Last edited:
Fortfarande teamet som ska kunna förutse att han kan hamna i en batalj och behöva vara lite "gasglad". Det är ju inte så att han har för vana att segla ifrån alla och cruisa in i mål.
Jag tror Cals hoj var fylld till bristningsgränsen eftersom de visste att de kunde få problem med bensinförbrukningen. Det jag funderar på är om föraren kan göra override på de bränslemappar som datorn väljer för att soppan ska räcka hela vägen?

Moto2 var riktigt underhållande, som vanligt. Marquez första varv var imponerande! :yoparty

Att inte Marquez fick någon bestraffning för det här, på friträningen i lördags, tycker jag var dåligt!

Är det en mineral?

”Volfram är ett metalliskt grundämne”, menar Wikipedia. Och att det ”...används främst vid metallbearbetning och gruvdrift samt till byggnadsmaskiner.” Benämns som en ”Övergångsmetall”.

När du ändå läste wikipedia, missade du då denna del?:
Mineralen scheelit var då redan känd och kallades tungsten på grund av sin höga densitet. Grundämnet fick också detta namn, men numera syftar tungsten enbart på scheelit. På engelska kallas grundämnet dock fortfarande "tungsten".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volfram

Marky Mark är en gravt empatihandikappad jävla idiot. Som tur är (för honom) har han ju en viss förmåga att köra motorcykel. Jag hoppas att han får smaka på sin egen medicin snart. Iannone borde fuck him up, det vore roligt.

Jag har en känsla av att tillbuden kommer att kunna öka igen med Marquez intåg i Motogp, han tar ju inte precis några fånga. Hoppas att jag har fel.
Helst skulle jag vilja att han gör en Elias, passar inte på hojen och försvinner ner en klass.

Köra kan han men det är något med honom som jag inte gillar. ( kanske det faktum att han i mina ögon verkar totalt hänsynslös)

Instämmer om Marq... fy fan! Än en gång kör han dragrace på rakan och Pol får bromsa i kurvorna för att inte köra på Marq. Och givetvis hoppar han raka vägen upp på det bästa materialet i gp. Sätt honom på en satelit-ducce så får vi se hur fräck han är. Sen när nån ändå är på G kan de väl torpedera honom så han får veta hur det känns :fakta:mad::banana

Ducati som ändå presterat bra i Japan historiskt sett. Alla som ropade om att Rossi och Ducati var med i matchen igen efter San Marino har legat lågt sedan dess. Det var hemmabana, extra testning och frånvaro av motsånd som gav en enstaka pallplacering.
Haha, ja, det är betydligt mindre snack i stil med "Rossis hårda jobb med Ducatin ger äntligen resultat" nu jämfört med ett par veckor sedan.

Det är nog bara att hugga in på humble pie-buffén igen för Rossi och Burgess.

Marky Mark är en gravt empatihandikappad jävla idiot. Som tur är (för honom) har han ju en viss förmåga att köra motorcykel. Jag hoppas att han får smaka på sin egen medicin snart. Iannone borde fuck him up, det vore roligt.
Märkligt nog är det ändå sådana förare som får en att sitta klistrad vid teven. Det är uppfriskande att få en kritisk blodtryckshöjning när man ser på sport!

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...