MotoGP 2011 - Silly Season

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo byter till Alpinestars inför 2011 och Nicky Hayden byter till Dainese.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Startlista Motogp

Yamaha - Yamaha. Jorge Lorenzo (E)
Yamaha - Yamaha. Ben Spies (USA)

Tech3 Yamaha Monster - Yamaha. Colin Edwards (USA)
Tech3 Yamaha Monster - Yamaha. Cal Crutchlow (GB)

Marlboro Ducati - Ducati. Valentino Rossi (I)
Marlboro Ducati - Ducati. Nicky Hayden (USA)

Pramac Ducati - Ducati. Loris Capirossi (I)
Pramac Ducati - Ducati. Randy de Puniet (F)

AB Cardion Racing - Ducati. Karel Abraham (CZ)

Páginas Amarillas aspartam - Ducati. Hector Barbera (E)

Repsol Honda - Honda. Casey Stoner (AUS)
Repsol Honda - Honda. Dani Pedrosa (E)
Repsol Honda - Honda. Andrea Dovizioso (I)

LCR-Honda - Honda. Toni Elias (E)

San Carlo Honda - Honda. Marco Simoncelli (I)
San Carlo Honda - Honda. Hiroshi Aoyama (J)

Rizla Suzuki - Suzuki. Alvaro Bautista (E)


Startlista Moto2

Forward Racing Team - Suter. Jules Cluzel (F)
Forward Racing Team - Suter. Alex Baldolini (I)

Italtrans - Suter. Claudio Corti (I)
Italtrans - Suter. Robertino Pietri (YV)

Mapfre Aspar Team - Suter. Julian Simon (E)
Mapfre Aspar Team - Suter. Javier Fores (E)

Marc VDS Racing - Suter. Mika Kallio (FIN)
Marc VDS Racing - Suter. Scott Redding (GB)

Interwetten Moto2 - Suter Thomas Lüthi (CH)

Technomag CIP - Suter. Dominique Aegerter (CH)
Technomag CIP - Suter. Kenan Sofuoglu (TR)

Monlau Competicion - Suter. Marc Marquez (E)

WTR/Speed Master Team - Suter. Andrea lannone (I)

G22 Racing Team -Moriwaki. Fonsi Nieto (E)
G22 Racing Team - Moriwaki. Raffaele De Rosa (I)

Gresini Racing - Moriwaki. Michele Pirro (I)
Gresini Racing - Moriwaki. Yuki Takahashi (J)

QMMF Racing Team - Moriwaki. Mashel Al Naimi (Q)
QMMF Racing Team - Moriwaki. Ricard Cardus (E)

Stop and Go Racing Team -FTR. Ratthapark Wilairot (T)
Stop and Go Racing Team -FTR. Santiago Hernandez (CO)

Tuenti Speed Up - FTR. Pol Espargaro (E)
Tuenti Speed Up - FTR. Valentin Debise (F)

BQR Blusens STX - FTR. Esteve Rabat (E)
BQR Blusens STX - FTR. Yonny Hernandez (CO)

loda Racing Project - FTR. Mattia Pasini (I)
loda Racing Project - FTR. Simone Corsi (I)

Aeroport de Castello - FTR. Kevin Coghlan (GB)

Tech3 Racing - Tech3. Bradley Smith (GB)
Tech3 Racing - Tech3. Mike di Meglio (F)

Tenerife 40 Pons - Kalex. Aleix Espargaro (E)
Tenerife 40 Pons - Kalex. Axel Pons (E)

Viessmann Kiefer Racing - Kalex. Stefan Bradl (D)

GP Team Switzerland - Kalex. Randy Krummenacher (CH)

MZ Motor - MZ. Max Neukirchner (D)
MZ Motor - MZ. Anthony West (AUS)

JIR Moto2 - Motobi-TSR. Alex De Angelis (RSM)
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Bara 17st i motogp i år, lite tråkigt!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Bara 17st. Ähh precis samma trend som i The Swedish MotoGP-championship a.k.a. Pro Superbike. Ju färre "blåbär" desto bättre racing...har jag hört!!:rolleyes:
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Vad är det som blir tråkigt menar du?

Har tittat på ett gäng gamla race från slutet av 80-talet och början av 90-talet där förare varvas efter halva racet, en del blir till och med varvade två gånger.

Så du menar att det inte finns fler snabba förare som inte skulle klara sig från att bli varvade, nej det menar du inte, vad menar du?

Och personligen tycker jag det blir roligare om det kan bli någon varvning, det hör till att det inte alltid blir som man tror.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Så du menar att det inte finns fler snabba förare som inte skulle klara sig från att bli varvade, nej det menar du inte, vad menar du?
Jag menar att fler förare per automatik inte är något positivt rent sportsligt. Det finns 5-6 st som kan vinna race, resten är utfyllnad och om de är 10 eller 20 st spelar mindre roll.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag menar att fler förare per automatik inte är något positivt rent sportsligt. Det finns 5-6 st som kan vinna race, resten är utfyllnad och om de är 10 eller 20 st spelar mindre roll.
Ja, de blir på sin höjd pausunderhållning för publiken som ser showen live. För de som följer via TV så syns de aldrig, möjligen om de crashar så klipper producenten in reprisen i efterhand.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag menar att fler förare per automatik inte är något positivt rent sportsligt. Det finns 5-6 st som kan vinna race, resten är utfyllnad och om de är 10 eller 20 st spelar mindre roll.

Då vore det ju bättre att dom 5 bara kör så slipper vi se soporna :tummenupp

Bättre att dom kör Superbike så att det blir ännu roligare!

Jag tror att du tänker fruktansvärt fel i alla fall, det är inte fel på dom som kör i superbike/Supersport/Moto2 det är mest fel på materialet i GP, det är där som det är för ojämnt!

Och det har med pengar att göra som vanligt :rolleyes:
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag menar att fler förare per automatik inte är något positivt rent sportsligt. Det finns 5-6 st som kan vinna race, resten är utfyllnad och om de är 10 eller 20 st spelar mindre roll.

Med samma resonemang är det ju bra att det är så få förare i Pro SBK, eftersom resten bara är utfyllnad.....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Problemet i MotoGP är ju att det är alldeles för få bra hojar med. Nu är det i praktiken bara tre fabriker som satsar på det. I SBK är det sju tillverkare som alla har chansen att vinna. Det gör att det blir fler förare som fightas om platserna, bättre race och bättre konkurrens ger starkare topp.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Imorgon börgar Wrooom 2011 där Ducati har sin presentation av årets team och hoj på Madonna di Campiglio.

vrooom.jpg


Program.

Måndag 10 jan.
5.30pm – Canalone Miramonti: Opening event of the Wrooom week

Tisdag 11 jan
5.30pm – Canalone Miramonti: Ducati Marlboro riders meets the public
10.30pm – Belvedere slope: Ferrari and Ducati torchlight. Welcoming with mulled wine

Torsdag 13 jan
5.30pm – Canalone Miramonti: Scuderia Ferrari Marlboro drivers meet the public
10.30pm – Spinale slope: Ferrari and Ducati torhlight. Welcoming with mulled wine

Fredag 14 jan
4.45pm – Iced lake: Challenge Exhibition. Ducati and Ferrari pilots race on the iced lake

jb1_bm10.jpg
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Motogp handlar om fyra personer och tre fabriksteam.. Resten får göra upp om 4-17 plats. Med några få undantag under säsongen. Nästa gäng att packa ihop är väl Suzuki.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top