MotoGP 2011 - Silly Season

Med samma resonemang är det ju bra att det är så få förare i Pro SBK, eftersom resten bara är utfyllnad.....
Att jämföra MotoGP med Pro Superbike blir väldigt fel men i sak stämmer samma resonemang där, det är ett par stycken som kan vinna, resten är utfyllnad.

Den stora skillnaden är att Pro Superbike är gjort för publiken på banan i första hand, inte för de fåtal som sitter framför TV:n och för publiken på banan är det roligare att se fler hojar.

Ju fler som kör i en klass, ju jämnare material måste de ha för att det stora startfältet ska vara berättigat.
 
Fast ofta sitter det ju en ganska ansenlig hög med folk på läktarna så att säga att det enbart är för TV stämmer inte.
Intressant att du tycker MotoGP är OK med få startande medan du dissade 250 för att det var för få, hyllat Moto2 för fulla startfält. Får inte ihop logiken riktigt där. :)
Jagtycker det är ganska solklart att MotoGP skulle bli ännu bättre om det var fler konkurrenskraftiga hojar på griden även om det högst troligt endast är fem förare som kommer dela på vinsterna (Lorenzo, Rossi, Stoner, Pedrosa och Spies).
 
Fast ofta sitter det ju en ganska ansenlig hög med folk på läktarna så att säga att det enbart är för TV stämmer inte.
Intressant att du tycker MotoGP är OK med få startande medan du dissade 250 för att det var för få, hyllat Moto2 för fulla startfält. Får inte ihop logiken riktigt där. :) Jagtycker det är ganska solklart att MotoGP skulle bli ännu bättre om det var fler konkurrenskraftiga hojar på griden även om det högst troligt endast är fem förare som kommer dela på vinsterna (Lorenzo, Rossi, Stoner, Pedrosa och Spies).
Och varför sitter folket på läktarna? Inte är det för se Bautista på en Suzuki eller Aoyama på en Honda...

Logiken är att stora startfält är berättigat om ekipagen är jämna, som i tex Moto2.

Klart att MotoGP skulle bli bättre med fler konkurrenskraftiga hojar. Har någon sagt något annat?
 
Det finns 5-6 st som kan vinna race, resten är utfyllnad och om de är 10 eller 20 st spelar mindre roll.
Protest!

Även bland "utfyllnaden" rejsas det ofta på liv och död. Är man genuint intresserad av racing är sådana fajter lika intressanta som de i täten.

Att det pga sämre material går långsammare är ointressant!
 
Fast ofta sitter det ju en ganska ansenlig hög med folk på läktarna så att säga att det enbart är för TV stämmer inte.
Intressant att du tycker MotoGP är OK med få startande medan du dissade 250 för att det var för få, hyllat Moto2 för fulla startfält. Får inte ihop logiken riktigt där. :)
Jagtycker det är ganska solklart att MotoGP skulle bli ännu bättre om det var fler konkurrenskraftiga hojar på griden även om det högst troligt endast är fem förare som kommer dela på vinsterna (Lorenzo, Rossi, Stoner, Pedrosa och Spies).

Spisen kommer inte att vinna något race i år :7peta
Pallen javisst eller om någon/några vurpar då möjligtvis då kanske!
 
168914_189937947685694_111796942166462_705606_2839607_n.jpg


169071_189937904352365_111796942166462_705604_3613359_n.jpg
 
Och ännu mera sponsor märken verkar vara på gång.....
http://www.crash.net/motogp/news/165809/1/ducati_gets_diesel_deal.html

Hmm...lite märkligt att alla sponsorer verkar signa två års kontrakt med Ducati plötsligt..
Kan det ha att göra med 46:an...:)
Hmm...verkar konstigt att de inte väljer Yamaha som var populärast bland sponsorerna förra året...och ändå är ju världsmästaren kvar i det teamet...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top