MotoGP 2011 - Silly Season

Mr. Dante;4895451 Burgess stannar hos Yamaha?[/QUOTE skrev:
från ducatinewstoday.com

After all the excitement over Valentino Rossi finally being officially confirmed as joining Ducati for the next two MotoGP seasons, one matter that is still to be determined is the future of his crew chief Jeremy Burgess. Rossi’s success has been amplified by the talents of the Australian and many hope he will join Rossi in Red. Will he?


For the moment, the official word is that it is too early to say. No mention was made of Burgess in the press release and Ducati CEO, Gabriele del Torchio, answering questions from the media, made it clear that no announcement on the matter can be made at this time and that the decision will be mostly Valentino’s.

Q: Is Rossi going to bring his entire crew over from Yamaha, which is led by Jerry Burgess?
GdT: It is too early to say. At the moment we have finalised an agreement with him. Wait and see.
Q: Is it your intention to try to hire them?
GdT: It is mainly a decision that we will leave to Valentino.
Q: What about Jerry Burgess?
VG: At this moment we don’t know what will happen.


Hoppas dom fär över Burgess!
 
Ehh oki!

Tillsammans med Camier, Rea och Crutchlow så tror jag så ja.

Har Du några större problem med det?
Fyra samtida brittiska produktionsracingförare går till GP-racing och blir framgångsrika. Det vore helt sensationellt. Tidigare har INGEN brittisk produktionsracingförare som har fått chansen i 500/MotoGP övertygat. Vad får dig att tro att just de här fyra kommer göra väsentligt bättre ifrån sig i GP-racing än Toseland, Hodgson, Shakey Byrne och Chris Walker?
 

Bifogat

  • Toseland.jpg
    Toseland.jpg
    113.4 KB · Visningar: 85
  • 14085.jpg
    14085.jpg
    34 KB · Visningar: 82
  • _39996273_hodgson_getty203.jpg
    _39996273_hodgson_getty203.jpg
    6.9 KB · Visningar: 582
Last edited:
Fyra samtida brittiska produktionsracingförare går till GP-racing och blir framgångsrika. Det vore helt sensationellt.

Hur definieras framgång?

Hur mäts framgång?

Gemensamt för de som når MGP är enligt mig att dom per definition är framgångsrika.

Hur är det själv?
 
Last edited:
Hur definieras framgång?

Hur mäts framgång?

Gemensamt för de som når MGP är enligt mig att dom per definition är framgångsrika.

Hur är det själv?
Du skrev om britterna:

”...framtidskorten MGP teamen satsar på!”

Men med ”framtidskort” menar du alltså inte att de kommer vara framgångsrika i MotoGP? Då håller jag med dig.
 
Last edited:
faan va ni snackar mycket skit som är OT! eller har jag fel? nästan hela sista siden i tråden handlar ju bara om småtjafs och någons åsikter. fan ni kanske tycker det är kul å hålla på, men de e inte lika roligt att läsa skiten ni postar hela jä..a tiden.
 
Vad är framgång i Mgp sammanhang?

Är Hayden mer framgångsrik som vunnit titeln än Pedrosa som aldrig vunnit titeln?
Trots full fabrikssatsning sen 2006 så lyckas han inte med det Hayden klarade av.

Då vore det väl logiskt att byta ut honom mot någon annan som kan klara förväntningarna. Detta vet man väl inte förrän man provat, eller vet ni?

Dani_pedrosa_crash_Sachsenring.jpg


Hur definieras framgång?

Hur mäts framgång?

Gemensamt för de som når MGP är enligt mig att dom per definition är framgångsrika.

Hur är det själv?

Enligt vissa mäts framgång i vilken nationalitet dom tillhör eller vilken frisyr dom för tillfället har.
Själv föredrar jag kortklippt och transatlantiskt för tillfället.:tummenupp
 
Last edited:
Det man kan konstatera är ju att det var väldigt länge sedan brittiska förare var framgångsrika i GP. Det är ju bara fakta.
 
undra vad Mika kalio ska göra ??
 
Det man kan konstatera är ju att det var väldigt länge sedan brittiska förare var framgångsrika i GP. Det är ju bara fakta.

Jag håller med om att britterna misslyckats totalt de senaste trettio åren men allt går i perioder. De första trettio åren av GP racing var britterna de som dominerade tillsammans med italienare. Jag tror vi kommer se duktiga britter i MotoGp inom låt säga en tio-års period. Anledningar till det är 250-klassens försvinnande där alla duktiga Spanjorer och Italienare skolades samt att det fortfarande finns ett väldigt stort intresse i GB för roadracing och sporthojar över lag.
Jag tror inte att Moto2 kommer att vara en mycket bättre plantskola för MotoGP än vad WSBK är.
 
Jag tycker det mest intessanta just nu är var Jeremy Burgess hamnar nästa år. Jag hoppas han följer med Rossi till Ducati.
Alternativen är väl annars att komma tillbaka till Honda med Casey Stoner som det ryktas om eller att stanna hos Yamaha.
 
Jag tycker det mest intessanta just nu är var Jeremy Burgess hamnar nästa år. Jag hoppas han följer med Rossi till Ducati.
Alternativen är väl annars att komma tillbaka till Honda med Casey Stoner som det ryktas om eller att stanna hos Yamaha.
Absolut en av de mer intressanta intrigerna. Tror inte han kommer jobba med Stoner, han har ju vid några tillfällen kritiserat Stoners för bla bristande "race craft" vilket jag tror Stoner inte gillar.
Frågan är om han skulle kunna få sin sedvanliga roll hos Ducati där Preziosi ju har en väldigt stark ställning. Desutom kan man ju fråga sig varför Rossi skulle gå genom Burges när han kan prata sitt modersmål direkt med Preziosi?
 
Tror faktiskt mer och mer på teorin att en framtida mästare bör komma från moto2/125 med en reservation för Ben Spies. Nu kan säkert någon statistiker motbevisa mig men WSBK/BSB/AMA förare håller inte måttet och ffa har inte samma vana att ställa in chassiet vilket det hela verkar handla om.

Var väl Ducatis teamchef som i en intervju var ganska övertygad om att de i framtiden kommer fortsätta leta bland MGP:s lägre serier för att hitta förare med något undantag.

Att Biaggi ligger i topp i wsbk är faktiskt inget styrkebesked från serien utan snarare tvärtom. Undrar om vi om ett år ser Colin, Biaggi och Capirex i täten i wsbk?

Förhoppningsvis blir det tätare och jämnare 2012 men jag har mina tvivel fast det vore väldigt roligt om det blev mer sladd och lite mindre enmansshower!
 
Det man kan konstatera är ju att det var väldigt länge sedan brittiska förare var framgångsrika i GP. Det är ju bara fakta.
En annan sak man konstatera är att det var ännu längre sedan en svensk var framgångsrik där. :rolleyes: Tyvärr...

När får vi se en svensk i Moto Gp-sammanhang tro? :va
 
Vad är framgång i Mgp sammanhang?
Av Svenska akademins ordlista framgår att framgång betyder att lyckas. Och (för er som verkar sväva i tvivelsmål) målet i MotoGP (och de flesta andra idrotter) är att vinna upprepade delsegrar och mästerskap.

Vi kan alltså sluta oss till att ingen brittisk förare sedan Barry Sheene har varit framgångsrik i GP (tog sin sista seger 1981, på Anderstorp). Snart trettio år sedan, som Gustav skrev.

Det är ganska obegripligt med tanke på att tradition och intresse finns i övermått. Jag tror det var Mat Oxley som relativt nyligen konstaterade det bedrövliga tillståndet och förklarade det med att britterna har varit och är så fokuserade på att tävla med gathojar och därtill benägna att ägna sig åt nationell racing. Samma sak gäller ju USA och därifrån har det kommit och fortsätter att komma förare som är framgångsrika i GP. Vete fan...

Sheene 1975: :skrämd

http://www.youtube.com/watch?v=eZuLmgT0Feg#t=0m13s
 

Bifogat

  • sheene75.jpg
    sheene75.jpg
    35.3 KB · Visningar: 62
Last edited:
Om Storbrittanien har misslyckats så är Spanien dominanta i dagsläget. Det har stått en spanjor högst upp på pallen efter 9 av 10 MotoGP race i år. I klasserna Moto2 och 125 är förhållandet 4 av 9 samt 9 av 9.
 
Av Svenska akademins ordlista framgår att framgång betyder att lyckas. Och (för er som verkar sväva i tvivelsmål) målet i MotoGP (och de flesta andra idrotter) är att vinna upprepade delsegrar och mästerskap.

Jag trodde att du förstod det utan att känna behov av att citera Svenska akademins ordlista.
Men jag ska vara extra tydlig så att du begriper, tydligen kan framgång kan definieras olika beroende på vem man frågar. Därför följdes detta av en fråga, som jag upprepar till dig.

Anser du att Pedrosa är mindre framgångsrik i GP sammanhang än Hayden?

Enligt mig är Roberts, Hayden är betydligt mer framgångsrika i GP sammanhang än samtliga MGP förare senaste 10 åren med undantag av Rossi och Stoner. Eftersom dom har åtråvärda titlar.

Det är ganska obegripligt med tanke på att tradition och intresse finns i övermått. Jag tror det var Mat Oxley som relativt nyligen konstaterade det bedrövliga tillståndet och förklarade det med att britterna har varit och är så fokuserade på att tävla med gathojar och därtill benägna att ägna sig åt nationell racing. Samma sak gäller ju USA och därifrån har det kommit och fortsätter att komma förare som är framgångsrika i GP. Vete fan...
Jag ska hjälpa dig att begripa.
Brittiska mästare har istället varit framgångsrika i WSBK tror 7 st titlar på 20 år, GP racing har inte samma traditioner som i Spanien, Italien.
Dvs dom har satsat på att vara framgångsrika i andra typer av Roadracing grenar.

Du vet 2+2 är 4.


Den största bedrövelsen i GP sammanhanf enligt mig är att ingen Japan eller Spanior (Criville undantaget) vunnit den största titeln senaste decennierna. Trots att alla haft chansen i dom bästa fabriksteamen.
Det är fullkomligt obegripligt att dom inte varit framgångsrikare med tanke på möjligheterna.

Om Storbrittanien har misslyckats så är Spanien dominanta i dagsläget. Det har stått en spanjor högst upp på pallen efter 9 av 10 MotoGP race i år. I klasserna Moto2 och 125 är förhållandet 4 av 9 samt 9 av 9.

Men med tanke på alla GP 250/125 titlar och segrar dom vunnit är det märkligt att dom inte lyckats vinna den åtråvärdaste titeln senaste 10 åren. Detta verkar ändras i år men med tanke på chanserna så är utdelningen urusel.
 
Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top