MotoGP 2011 - Silly Season

Är inte detta rätt talande hur J***a bra de i toppen är i motoGP. Det finns inga att slänga in längre... Marc Marqes är nog nästa stora förare.
 
Är det klart att Suzuki bara kommer köra med en hoj?

Jag förstår inte varför trötte Edwards fick stanna kvar. Bättre att Randy fått hans plats..
 
Ang kamdrev, tjänar man verkligen så mycket effekt på det? Eller är det att man får högre exakthet och därav kan köra med radikalare inställningar på kam och dyligt?
 
Ang kamdrev, tjänar man verkligen så mycket effekt på det? Eller är det att man får högre exakthet och därav kan köra med radikalare inställningar på kam och dyligt?


Är inte det en WSBK-fråga? Eller är det bara jag som är okunnig? Gäller frågan Aprilia RSV4 så säger dem att dem har lyckats på 2011 motorn lika bra iaf, trots regeländring.
Men din teori låter vettig! :tummenupp

//Okunnig
 
Är inte det en WSBK-fråga? Eller är det bara jag som är okunnig? Gäller frågan Aprilia RSV4 så säger dem att dem har lyckats på 2011 motorn lika bra iaf, trots regeländring.
Men din teori låter vettig! :tummenupp

//Okunnig

Jo visst är det det! Tänkte bara fråga eftersom det diskuterats tidigare i denna tråden.......
 
Vad får de för straff?? Eller man ska kanske va nöjd att de överhuvudtaget kommer med en hoj! Minimun skulle såklart va två cyklar.
 
Vad får de för straff?? Eller man ska kanske va nöjd att de överhuvudtaget kommer med en hoj! Minimun skulle såklart va två cyklar.
Jag tror inte att de får något straff alls. Dorna vill så gärna ha dem med att de ser mellan fingrarna med att det bara blir en Suzuki nästa år.
 
Det verkar vara klart att det blir Elias i LCR Honda och RdP i Pramac

"TONI ELIAS is back in MotoGP in 2011, replacing Randy de Puniet in the LCR Honda squad.

The Spaniard, who this year clinched the inaugural Moto2 World Championship title, will return to premier class racing on a Honda, rather than for Ducati, as initially expected.

Elias was set to ride for Pramac Ducati but turned his back on the deal following ongoing talks with LCR boss Lucio Cecchinello, reports online mag GPWeek.

Elias last raced in MotoGP in 2009, finishing seventh in the final championship standings with 115 points.

De Puniet will now take the vacant seat at Pramac Ducati for the 2011 MotoGP championship."


http://www.visordown.com/motorcycle-racing-news-moto-gp/elias-back-in-motogp/15060.html
 
Pramac Ducati har väl övertagit Kawasakis gamla status i fältet och vi har redan sett Randy köra Kawasaki.
Samtidigt, om han överlever nästa år så sitter han på en hoj som Rossi/Burgess tagit fram när det är nytt reglemente 2012. Inte omöjligt att det blir ett lyckodrag att gå till Ducati.


Randy forcerar korkskruven, Laguna -06.
202572813_2e08ec1631_z.jpg
 
Randy kommer til å kjøre hjulene av den Pramac Duccen, er vell en stund siden Pramac hadde en så erfaren lineup? :yoparty
 
Samtidigt, om han överlever nästa år så sitter han på en hoj som Rossi/Burgess tagit fram när det är nytt reglemente 2012. Inte omöjligt att det blir ett lyckodrag att gå till Ducati.


Randy forcerar korkskruven, Laguna -06.
202572813_2e08ec1631_z.jpg

ja, OM nu ducce väljer att utveckla och köra efter det reglementet, dom kan ju hålla fast vid 800cc prototyp.
Fast visst, även då så har ju Vale mfl utvecklat hojen,
sen om det hjälper i pramac vete fan.
 
Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top