MotoGP 2011 - Silly Season

Honda 2011?
9365066553.jpg
 
FIM vill ha regeländingar i Moto2 om hur tillverkare får lov att favorisera team som betalar mer för att få bättre chassie. Ett team sägs ha betalt Suter-fabriken för att göra bättre ramar åt sin förare än vad dom andra får tex.

Jeremy Burgess ska visst följa med Rossi till Ducati.
 
Last edited:
FIM vill ha regeländingar i Moto2 om hur tillverkare får lov att favorisera team som betalar mer för att få bättre chassie. Ett team sägs ha betalt Suter-fabriken för att göra bättre ramar åt sin förare än vad dom andra får tex.

Jeremy Burgess ska visst följa med Rossi till Ducati.


Snart enhetsramar då? 2012-2014 kanske? Bara en tillverkare som tillåts göra ramar åt alla.. :(
 
Fast då kör han bara Estoril och Valencia, Kallio kör PI om jag fattat rätt.

Åh, vad synd, dock är han ju grym på Valencia också:)
Eller om man ska vara helt ärlig han är grym överallt förresten :yoparty
Han ger alltid allt, det vurpas en del också tyvärr:rolleyes:
 
Synd att det endast verkar bli två race för Checa, då han redan är uppbunden i SBK 2011! Personligen hade jag satt honom på GP11:an 2011 & där skulle han troligen visa många i MGP serien att gammal är äldst :tummenupp
 
Synd att det endast verkar bli två race för Checa, då han redan är uppbunden i SBK 2011! Personligen hade jag satt honom på GP11:an 2011 & där skulle han troligen visa många i MGP serien att gammal är äldst :tummenupp
Jag tycker tvärtom, in med nytt och fräscht i MotoGP.
 
Jag tycker tvärtom, in med nytt och fräscht i MotoGP.

Jag vet! Igentligen jag oxå=) Fast realistiskt så skulle Checa inte göra bort sig & hur många år i MGP ska junisar ha som inkörstid.. I största klassen ska man enligt mig visa hyfsat snabbat vart man hör hemma oavsett om det handlar om nationella Pro Superbike eller topp> MGP
 
Värvningen av Rossi skrämmer Ducati folket endel enl en Engelsk tidning.
De är så rädda att inte kunna ge Rossi den hoj han vill ha och säger att förmodligen bränner italienare ner fabriken om de misslyckas.

Detta kommer tydligen från någon intervju mede både honda,yamaha och öhlinstekniker och övriga mekaniker som jobbat med Rossi. De säger att det inte finns någon som är så bra på att känna vad som är fel på hojen och samtidigt kunna säga vad som behöver rättas till för att få det rätt.

De tog upp när Rossi körde yamahas superbike i england för att testa om han kunde tävla med sin axelskada. Han sa direkt vad som behövde justeras på hojen bla hur de skulle mappa effekt uttaget rätt. Lite senare vinner Cal C. båda racen på silverstone och blev helnöjd med hojen!
2009 var det problem med fästet bak på ducatin, i år ingen känsla i fronten. Kommer Rossi få till en helhet till 2011??:tungan
 
De tog upp när Rossi körde yamahas superbike i england för att testa om han kunde tävla med sin axelskada. Han sa direkt vad som behövde justeras på hojen bla hur de skulle mappa effekt uttaget rätt. Lite senare vinner Cal C. båda racen på silverstone och blev helnöjd med hojen!
Det där stämmer inte!

Cal Crutchlow fick frågan om vad Rossi hade ändrat som han själv kunde använda och det var i princip noll. Dels för att de är olika stora och dels för att de kör helt olika. Det enda av Rossis ändringar som fick vara kvar var en mindre justering av mappningen på låga varv.

Cal la även till att Rossi kunde ha sagt vad som helst och teknikerna på plats hade fixat det utan att ifrågasätta honom alls. När Cal själv ville ha ändringar kom motfrågor osv osv.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top