MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Den RC211V Evo som Hayden körde ifjor, var den ens i närheten av de måtten de har på RC212V? Det har skrivits att den är mycket mindre.
Vet inte måtten på RC212V men Haydens RC211V Evo hade en 15 mm lägre, 30 mm smalare och 60 mm kortare motor.
Och blev ändå mästare!! :D
Det berodde ju varken på hojen eller Hayden, det var Rossi och Capirex otur som gjorde att han vart mästare ;)

Det berodde ju varken på hojen eller Hayden, det var Rossi och Capirex otur som gjorde att han vart mästare ;)

Du har ju faktiskt en poäng. Hade Rossis hoj/däck fungerat som det skulle hade listan antagligen sett annorlunda ut. Honda hade det bästa teamet med bäst flyt och därför vann han.

Varför tjata om detta? 2007 blir året då Hayden får bevisa om det var som beskrivet ovan eller om han verkligen är bäst.

Du har ju faktiskt en poäng. Hade Rossis hoj/däck fungerat som det skulle hade listan antagligen sett annorlunda ut. Honda hade det bästa teamet med bäst flyt och därför vann han.

Varför tjata om detta? 2007 blir året då Hayden får bevisa om det var som beskrivet ovan eller om han verkligen är bäst.

Nej låt oss inte fortsätta tjata. Hade Hayden kört en icke-prototyp som kanske hade funkat bättre så hade han kanske vunnit även om Yamaha hade haft fungerande hojar. Hade <valfritt> <valfritt> <valfritt> så hade <valfritt> <valfritt> <valfritt> <valfritt> . Annars hade <valfritt> <valfritt> <valfritt> <valfritt> inträffat och då hade <valfritt> <valfritt> <valfritt>. :gäsp

Hayden var mästare 2006. Han kanske inte är bäst längre. Men 2006 var han bäst.

men tänk om han drabbas av samma OTUR som Valentino och Capirossi fick dras med hela 06?

då är han ju helt chanslös :7peta

Ni som tror att bonden bara körde runt på en massa testmaterial, tror ni även att Honda verkligen skulle riskera en titel för att få testa prylar?

Om de tror att de gör hojen bättre så givetvis, ja.

ring och fråga Biaggi :tummenupp
:D :D :D

Det är konstigt hur de som lider av Talibanus Mega Bittrus verkar tro att säsongerna 2005 och 2007 har något med 2006 års VM-titel att göra och att om någon tar #1 i år så får denna återlämna titeln ifrån förra året.

Det är väl ingen som inte medger att Rossi är den störste genom tiderna, men EN person har lyckades ta en titel ifrån honom i MotoGP, bu-hu-hu, och då är har den föraren gjort något fel :va

Pedrosas 3:dje plats i helgen gjorde att han kommit upp i 50st podiumplatser i GP. Det gör honnom till den yngste som varit på podiet 50gg. 21 år och 162 dagar. Tidigare rekordhållaren är Valentino Rossi som var 22 år och 93 dagar när han tog sina 50 podieplatser. För Pedrosa var det 9:onde gg han stod på podiumet i MotoGP.

:D :D :D
Det är konstigt hur de som lider av Talibanus Mega Bittrus verkar tro att säsongerna 2005 och 2007 har något med 2006 års VM-titel att göra...
TMB är som sagt ingen enkel sjukdom men senare tids forskning har visat att den ofta drabbar föredetta tvåtaktsförare som efter en eller två säsonger som aktiva får RR-hybris och därmed anser sig kunna avgöra de rättmätiga vinnarna i de olika RR-klasserna.
Logik som att den som samlar mest poäng under en säsong är den värdiga vinnaren är helt främmande för en person som lider av TMB.

TMB är som sagt ingen enkel sjukdom men senare tids forskning har visat att den ofta drabbar föredetta tvåtaktsförare som efter en eller två säsonger som aktiva får RR-hybris och därmed anser sig kunna avgöra de rättmätiga vinnarna i de olika RR-klasserna.
Logik som att den som samlar mest poäng under en säsong är den värdiga vinnaren är helt främmande för en person som lider av TMB.
Fascinerande och se hur hårt det svider, även när nästa säsong är igång. När t.o.m. en annars så saklig och informativ tvåtakts-kille börjar svamla om 'serverat på silvet fat' etc... Det är väl inte så att det är någon världslig rättvisa i vilka som får förutsättningar att bli RR-proffs? Jag förmodar att samtliga världsmästare haft stöd av vänner och familj. Dock är konkurrensen stenhård och du kan omöjligt ta titeln utan egen kompetens.

Last edited:
Man kan inte låta bli att fundera ....
Honda, och för all del alla de japanska märkena, har ett enormt övertag när det gäller resurser, antal anställda, antal sålda hojar, osv om man jämför med Ducati. De har t o m "egna banor" där de kan utveckla en hel del av sina nya idéer.
Nu glömde du nog att Ducati har en heltidsanställd testförare, Guareschi, som hela året tröskar varv efter varv på Mugello och Bridgestones hemmabana Motegi.

Det är även fascinerande att se TMB-drabbade personer ha kvar negativa citat om Hayden, citat som fanns på RR-siter hösten 2006. Skrämmande. Se på mopedklasserna och skippa den riktiga klassen så känns det säkert bättre.

Hej grabbar. Har ni kul i sandlådan?
Givetvis, varje besökare i Racingforumet med självaktning älskar att bli
piss.gif

och att få
piss.gif
tillbaks.

:rolleyes:

Utan att ha koll på de exakta siffrorna tror jag att du är lite naiv om du tror att Ducatis racingavdelning har dåligt med pengar. Med en sponsor som Marlboro och ett moderföretag (Ducati), som skulle ge sin högra hand för att vinna MotoGP, finns det nog gott om pengar.

Att ha en "egen" bana saknar nog betydelse när man kan hyra i princip vilken bana man vill.

Hmmm ... naiv och naiv ... tror du verkligen att sponsorpengarna räcker för att utveckla, testa, köra och hålla igång ett racingteam?
Naturligtvis inte och sannolikt har inte repsol och fiat fått sätta dit dekaler gratis så vi är alltså tillbaka till ruta 1. Ducati har mindre resurser än japsen ... varför inte hugga på något annat som inte är så uppenbart, rätt beskrivet?

Ja, man kan hyra en bana, men det är den kontinuerliga, och det ibland oplanerade behovet av, tillgången till bana som är en enorm fördel.
Själv hade jag 10 mil till min hemmabana, som dessutom var den närmsta, så när man höll på och experimenterade med olika saker så fick det bli kvällskörningar på vägarna runt stan där man bodde. Det blev en del mil landsväg för produktionsräsrarna :)
Jag resonerade som så att om någon körde ifatt och om mig så visste jag i princip personnumret på den personen och inga av dem skulle bry sig om jag testade min hoj ... därför var det riskfritt ...
Visserligen kommer nu de samhällstillvända, välanpassade individerna på forumet att vrida sig i plågor för att nån kan tänka sig att testa en racer på allmän väg, men jag tillhör inte curlingbarnen utan har fått skapa mina egna chanser och möjligheter ... och ja, jag har trivts med det :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman