MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Tar hem allt möjligt därifrån. Allt från dokumentärer och tv-program som top gear till alla möjliga race. Sbk,gp,f1,dtm,le mans,isle of man osv. Aldrig fått
några "men" från den sidan. Har tankat ner hundratals gb....!

Finns enormt mkt sevärt där. Glöm inte att seeda oxå!
 
Har någon gått med där och registrerat sig?
Jag får följande sida när jag klickar på länken för registerering:
https://www.racing-underground.com/index.ru?cls=56

När det står *.ru så blir jag alltid lite skum på innehållet ...


Har varit med där länge, ingen fara vad jag märkt iaf. Sen har dom över 15k användare och något meddelande som förklarar varför det är så där, hade det varit farligt hade någon varnat för det inne på sidan.
 
FIAT-Yamaha kör sin pressrealese för 2009 års förare och cyklar live på sin racinghemsida 2 februari.
 
FIM's president Vito Ippolio säger att han är orolig för 2010 för MotoGP. Man måste dra ner på kosntaderna säger han för att man inte ska stå med bara 14 fabrikscyklar och inga privatteam med nästa år.

Han emotsäger sig dessutom så man gör nu med att behandla 125GP och 250GP som supportklasser man stöter bort. VM är inte bara MotoGP säger han. Teamen och DORNA ska tänka på att motorcykleracing inte bara är buisness utan skaffa en långsiktig plan för det sportsliga.
 
FIM's president Vito Ippolio säger att han är orolig för 2010 för MotoGP. Man måste dra ner på kosntaderna säger han för att man inte ska stå med bara 14 fabrikscyklar och inga privatteam med nästa år.

Han emotsäger sig dessutom så man gör nu med att behandla 125GP och 250GP som supportklasser man stöter bort. VM är inte bara MotoGP säger han. Teamen och DORNA ska tänka på att motorcykleracing inte bara är buisness utan skaffa en långsiktig plan för det sportsliga.


Ja speciellt som det bara är 125 och 250 som har tillräckligt med förare :hihi

/N
 
FIM's president Vito Ippolio säger att han är orolig för 2010 för MotoGP. Man måste dra ner på kosntaderna säger han för att man inte ska stå med bara 14 fabrikscyklar och inga privatteam med nästa år.

Han emotsäger sig dessutom så man gör nu med att behandla 125GP och 250GP som supportklasser man stöter bort. VM är inte bara MotoGP säger han. Teamen och DORNA ska tänka på att motorcykleracing inte bara är buisness utan skaffa en långsiktig plan för det sportsliga.

Precis....
Alla dessa förbund som SVEMO FIM DORMA med flera som kaxigt dunkat sig själv i bröstet och varit stöddiga..
Dom har fullständigt glömt bort varför dom finns till utan det ända dom har gödit är sin egna egon...
Nu ser vi utvecklingen från fullmåne till pannkaka..:arsele
Tänk om dom hade supportat istället för att skövla..:mad:
 
Ja speciellt som det bara är 125 och 250 som har tillräckligt med förare :hihi

/N

Samt bjuder upp till fajt & bra racing. MotoGP hade några få varv på Seca under 08 att bjuda på om man räknar bort de fyra-fem första kvalen. :jefla_grinig_man_är_idag
 
Silverstone har fått kontrakt att ha British MotoGP från 2010 och 5 år framåt. Kommer ersätta Donnington då.

Tror inte jag sett nån Engelsman på nått forum som gillar detta. Donnington är en klassisk bana som passar hojar och åskådare. Tydligen är dock toaletter och parkeringarna under den nivån dom borde hålla för detta evenemang.

Silverstone har å andra sidan bra toaletter och parkeringar. Men en bana som inte är publikvänlig att se som åskådare, byggd för att ha bra downforce för en F1 bil men tråkig för en mc-förare med partier som tydligen kan vara farliga för en MotoGP. Sista chikanen med gånghastighet.

Silverstone förlorade F1 så det ryktas att DORNA fick mycket pengar av dom för att dom ville ha ett stort internationellt tävling på denna banan. Ezpeleta verkar försöka mjölka ut allt han kan ur MotoGP innan han dödar den..
 
Last edited:
Och Donington har fått F1 och en 100 milj. pund restaurering samt ombyggnad.

"New Donington is granted approvalPlans for a £100m revamp of Donington Park, the new home of the British Grand Prix from 2010, have been approved. North West Leicestershire District Council granted planning permission for the scheme at a meeting on Thursday. Work can now start on a raft of improvements to the circuit, including track alterations, a new pit area, a club house and temporary grandstands. Donington Park inherits the Formula One race from Silverstone in a 10-year agreement beginning next year. Silverstone, in Northamptonshire, has been home to the British Grand Prix since 1987, but Donington Park, just south of Derby, was awarded the contract for the next decade last July. The council gave approval as long as an event management plan is prepared and approved. Racetrack owner Simon Gillett said: "This puts us on the world stage with places like Bahrain."
F1 boss Bernie Ecclestone demanded "a world class venue for F1" when awarding Donington its contract last year. "Donington's development plans will give us exactly that, a venue to put British motorsport back on the map," he said at the time. However, following Thursday's meeting, McLaren boss Ron Dennis expressed concern at Donington's funding model and infrastructure. "I really do struggle to understand how the economics of Donington will work," Dennis told the Autosport International Show. "They have had a 25% swing in the dollar, and the contract will be a dollar-based contract, whilst it has a massive investment into infrastructure. "I also don't understand how we are going to get in and out of the place - although I can tell you I will be in a helicopter." Councillors visited the racetrack prior to the meeting and work is expected to start on the new pit complex immediately. Now the plans have been approved, Gillett has 17 months to raise the money needed to finance the scheme and put it into action.

Track to be widened, Coppice corner tightened, new complex after first corner (shown above)
New pit and paddock area, hospitality suites and club house
Temporary grandstands for British Grand Prix with parking very limited at circuit, public transport encouraged
Subject to approval, development to begin in January 2009 and finish in June 2010

Last month, Gillett dismissed suggestions he would struggle to find the money to implement his plans in the current economic climate. "They'll see when buildings come out of the ground and cars turn up on the grid," he said. "If they still want to sit at home not believing me, that's their prerogative. To be honest, I love the scepticism. It's what motivates me. "The more the experts tell me it won't happen, the more I seem to achieve. I feed off it. "It doesn't concern me at all. I have my goals and I know they're realistic." Dennis said he would "applaud anyone coming into grand prix racing and bringing competition", but did not share Gillett's optimism over the plans. "The reality is I want successful grands prix and I am concerned that, as we go down this path, the economic model, especially in this climate, won't work," said the McLaren boss. "That could be to the detriment of us hosting a grand prix in this country." The facilities promised to Ecclestone ahead of the 2010 British Grand Prix include a substantial renovation of the circuit itself. A new pit and paddock area is also planned, as are new race control buildings and a media centre, plus hospitality suites and new service roads. The revamped track is set to include a tightening of Coppice, which becomes the final bend before the pit straight, and a redesigned first sector incorporating a new, long left-hand turn and hairpin following the fierce first Melbourne turn."
 
Dumheten har inga gränser.

först 800 (om man nu inte räknar från 2/4takt)
TC
Enhetsdäck
Inget Eurosport
600 blajklass
mm mm

Men inget varar för evigt, sen kommer nått som känns nytt och fräsht, får vi hoppas.
 
Vågar man hoppas på att något positivt kommer ut ur detta? T ex att herrarna börjar lyssna på de som begriper något?
Undrar hur de tänker när de sitter och bestämmer utan att pejla marknaden och utan att lyssna på någon kritik öht.
Det kan kanske vara värt ett förspillt år ... och om det året blir 2009 så är det kanske inte helt fel eftersom WSBK ser ut att bli THE RACE i år.
 
Vågar man hoppas på att något positivt kommer ut ur detta? T ex att herrarna börjar lyssna på de som begriper något?
Undrar hur de tänker när de sitter och bestämmer utan att pejla marknaden och utan att lyssna på någon kritik öht.
Det kan kanske vara värt ett förspillt år ... och om det året blir 2009 så är det kanske inte helt fel eftersom WSBK ser ut att bli THE RACE i år.

Tyvärr är väl situationen att det är som att vända en Finlandsfärja i ett badkar...:död
Har dom en gång lyckats förstöra Donnington så är den miljön en gång för alla borta med allt det innebär..
Se hur Assen har utvecklats från klassisk bana till nått som alla Holländare spyr åt...:mad:

Silverstone kommer aldrig att bli en bikerbana tyvärr..
Jag vill se Rossi och Stoner Hayden i Superbike istället så lägger vi ner hela GP skiten...
Den kommer att ta död på sig själv innom två år..
I och med att 250 tas bort så är det bara att lägga ner..:arsele
/R
 
Tyvärr är väl situationen att det är som att vända en Finlandsfärja i ett badkar...:död
Har dom en gång lyckats förstöra Donnington så är den miljön en gång för alla borta med allt det innebär..
Se hur Assen har utvecklats från klassisk bana till nått som alla Holländare spyr åt...:mad:

Silverstone kommer aldrig att bli en bikerbana tyvärr..
Jag vill se Rossi och Stoner Hayden i Superbike istället så lägger vi ner hela GP skiten...
Den kommer att ta död på sig själv innom två år..
I och med att 250 tas bort så är det bara att lägga ner..:arsele
/R

Jo jag är rädd att du har flera rätt där.
Om dom nu inte vill ha kvar 250 så borde den göras om till t ex en en- eller tvåcylindrig 400 cc-klass.
Donington är en fin bana. Jag har varit där och kollat både här och där i depåer, osv. Det var lätt med tillträdet eftersom jag bodde som gäst hos familjen som äger Donington :)

Assen var bäst när man kunde sitta på kullarna mitt emot depåns baksida. Det var därifrån man bl a kunde se Randy Mamola klättra upp på husvagnstaket och moona publiken :banana På utvarvet till racet skulle han förstärka kärleken till oss och drog en wheelie där vi satt, som slutade med att han slog runt :D
 
Start/mål + depåboxar verkar ha flyttat med på den bilden. Dom har iaf inte ändrat nått på första biten av banan.

Var väll bara 2-3 år sen man byggde nya depåboxar på förra start/mål. :)
 
Start/mål + depåboxar verkar ha flyttat med på den bilden. Dom har iaf inte ändrat nått på första biten av banan.

Var väll bara 2-3 år sen man byggde nya depåboxar på förra start/mål. :)
Ja, ny och längre raka där de lagt nya depån. T3-T5 partiet kanske kan bli spännande, har för mig att det området är rätt så kuperat. "Old Hairpin" är väl banans lägsta punkt idag? Red Gate är orört, bra så.

2005 fick de nya depåboxar.
 
Kawasaki fd huvudsposor Monster försöker få till en deal med Valentino Rossi nu.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top