MotoGP ´07 till Xbox 360

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Någon som har eller har lirat detta spel? Tänkte ta och köpa det som tröst nu när åksäsongen lider mot sitt slut. Tänkte ifall någon kunde berätta huruvida det är köpvärt eller ej.

Enligt de flest recensioner sägs det ej vara köpvärt.

Hm, även om många recensioner som ligger på internet verkar säga nästan motsatsen.
Dom jah har läst tidigare har vart i vanliga tidningar.

Spelar det nästan dagligen på pc och det är klart kul, bättre än motogp 3 i mina ögon.
Gillar man mc så kan man inte ogilla det här spelet :)

Spelar det nästan dagligen på pc och det är klart kul, bättre än motogp 3 i mina ögon.
Gillar man mc så kan man inte ogilla det här spelet :)

Jag vetifan om jag ens gillar mc-spel. Men nu när man köpt hoj, så kanske man uppskattar mc-spel litet mer.

Annars kanske man skulle köpa PGR4 istället. Tydligen kan man köra både bil och hoj i det nu.

Jag vetifan om jag ens gillar mc-spel. Men nu när man köpt hoj, så kanske man uppskattar mc-spel litet mer.

Annars kanske man skulle köpa PGR4 istället. Tydligen kan man köra både bil och hoj i det nu.
JAg har både GP o GPR4, dom är båda skitkul, i GP så kör du ju som vanligt på gp hojar.

I PGR så har du möjlighet till o köra standard hojar.

Men är du ute efter ett rent hojspel så satsa på GP.

Jag skulle ha valt MotoGP :)

JAg har både GP o GPR4, dom är båda skitkul, i GP så kör du ju som vanligt på gp hojar.

I PGR så har du möjlighet till o köra standard hojar.

Men är du ute efter ett rent hojspel så satsa på GP.

Tack för svar! :tummenupp

Jag skulle ha valt MotoGP :)

Tycker du det, så tar jag väl och beställer det då. Om inte annat, så kanske jag lär mig något om kurvtagning. :) Å andra sidan gick det imponerande bra sist.

Last edited:
Köpte XBOX360 förra veckan endast för att lira MotoGP 07 över vintern, e riktigt nöjd med spelet. Kul att det är 800 cc hojarna.:tummenupp

Kul att det är 800 cc hojarna.:tummenupp

Ja precis, samt alla förare från årets säsong. Mao väldigt aktuellt fortfarande, det brukar ju inte vara så när ett sportspel dyker upp :)

Går det inte bra att köra så kan man alltid rikta in sig på att torpedera Hayden av banan. Bara det är glädje nog för att köpa spelet :D

Ja precis, samt alla förare från årets säsong. Mao väldigt aktuellt fortfarande, det brukar ju inte vara så när ett sportspel dyker upp :)

Går det inte bra att köra så kan man alltid rikta in sig på att torpedera Hayden av banan. Bara det är glädje nog för att köpa spelet :D

Aha! "Alla förare från förra årets säsong". :tummenupp
Jag känner till exakt NOLL GP-förare. Eller, jo. Valentino Rossi känner jag igen namnet på. Men jag har inte en susning huruvida han fortfarande är aktiv eller inte.
Men Hayabusa låter riktigt kul.

Aha! "Alla förare från förra årets säsong". :tummenupp
Jag känner till exakt NOLL GP-förare. Eller, jo. Valentino Rossi känner jag igen namnet på. Men jag har inte en susning huruvida han fortfarande är aktiv eller inte.
Men Hayabusa låter riktigt kul.

Så sant som det var sagt :D

Nicky HAYDEN, inte slang för Hayabusa :rolleyes:

Hehe :D

Det är riktigt kul som sagt, roligast är att köra flera stycken.

man kanske ska styra upp lite lek här på SH? ;)

Last edited:
Själv köpte jag mitt spel i en speciell vik. Fungerade på internet :D Så nån som vill lira på internet mot en nybörjare ?:D

EDIT: Såg inte att det var till xbox 360. Låter frågan stå kvar ändå.

Ha ha. Ja, inte fan vet jag. Någon Nicky Hayden har jag ändå aldrig hört talas om. Tacka vet jag F1!

Nu kan jag ju inte sitta och säga att du kommer tycka att det ena spelet är roligare än det andra, men med tanke på att du inte är så insatt i MotoGP så känns det som att du kommer ha roligare med PGR4 där std. hojar finns. Halva "grejen" i MotoGP är ju att man kör med/mot förarna i GP som man känner igen, iaf enligt mig.

Jag är ganska insatt i GP men gillar dock PGR4 bättre då det är en blandning mellan arkadspel och ett riktigt racingspel. Och GP vill jag nog säga är ett rent racinglir.

Nu kan jag ju inte sitta och säga att du kommer tycka att det ena spelet är roligare än det andra, men med tanke på att du inte är så insatt i MotoGP så känns det som att du kommer ha roligare med PGR4 där std. hojar finns. Halva "grejen" i MotoGP är ju att man kör med/mot förarna i GP som man känner igen, iaf enligt mig.

Jag är ganska insatt i GP men gillar dock PGR4 bättre då det är en blandning mellan arkadspel och ett riktigt racingspel. Och GP vill jag nog säga är ett rent racinglir.

Men hur ser det ut om du jämför grafiken, spelkänslan o.s.v.?
Jag känner, som sagt, till noll gp-förare. Men jag tänkte att man kanske kunde lära sig lite av ett spel som motoGP. Jag har en tendes att alltid åka rakt fram i kurvor, då jag tycker att det är skitläskigt att luta hojen.
Min bilkörning lärde jag mig från spel som bl.a. Colin McRae och RalliSport Challange. :)

Last edited:
Men hur ser det ut om du jämför grafiken, spelkänslan o.s.v.?
Jag känner, som sagt, till noll gp-förare. Men jag tänkte att man kanske kunde lära sig lite av ett spel som motoGP. Jag har en tendes att alltid åka rakt fram i kurvor, då jag tycker att det är skitläskigt att luta hojen.
Min bilkörning lärde jag mig från spel som bl.a. Colin McRare och RalliSport Challande. :)

Eeeh.. har du körkort?

(Och förresten, din hoj är från Österrike, inte Düskland)

Men jag tänkte att man kanske kunde lära sig lite av ett spel som motoGP. Jag har en tendes att alltid åka rakt fram i kurvor, då jag tycker att det är skitläskigt att luta hojen.

Du kommer inte bli en bättre mc förare tack vare ett tv-spel :mattias
Däremot kan du söka på motstyrning här på forumet för att få ett och annat tips om hur man svänger med en mc.

Sen så kanske PGR4 mer är ditt spel, ändå. Det känns som det :)

För oss som vill lira via pc online så finns den här tråden http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122308&page=48

Last edited:
Du kommer inte bli en bättre mc förare tack vare ett tv-spel :mattias
Däremot kan du söka på motstyrning här på forumet för att få ett och annat tips om hur man svänger med en mc.

Sen så kanske PGR4 mer är ditt spel, ändå. Det känns som det :)

För oss som vill lira via pc online så finns den här tråden http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122308&page=48

Jag börjar faktiskt få ganska bra kläm på det här med motstyrning. Det svåra (läs: äckliga) är att luta ner hojen samtidigt. Men sist vi var ute och övningskörde, så gick det faktiskt riktigt bra. Drog dock på mig en rejäl förkylning i samma veva, men det var det värt.

Ska ta mig en noggrann kik på PGR4. :)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...