Moto Gp

Assen är populärast bland svenskar att åka till som jag fattat det. Bra bana och inte så långt.

estoril loppet går den 15e okt.... får 100% info i morgon :)
jag bara måste se apan live före han lägger av :D

blom skrev:
vad jag vet så är det bara lill-erkki som varit och tittat på GP live?

Två gånger dessutom. Fast första gången hette förarna inte Rossi och Gibernau.

I 250 återfanns bla Pons, Baross och Eckl och i 125 återfanns Criville och Martinez. Cadalora körde både 250 och 500.

I 500 var 9:e man siste gubbe att inte varvas, de fem sista varvades dessutom två gånger.... Har för mig att privatstallen inte alls hade samma förutsättningar som idag, tom reglerat i reglerna om jag inte minns fel. Var det verkligen bättre förr????

Se nedan för resultat i 500
1 E. Lawson
2 C. Sarron
3 W. Gardner
4 N. Mackenzie
5 K. Magee
6 R. Haslam
7 P. Chili
8 A. Morillas
9 R. McElnea
10 T. Taira
11 A. Valesi
12 D. Buckmaster
13 F. Biliotti
14 B. Kneubuhler
15 J. Lopez Mella
16 N. Schmassman

DNF
T. Paavilainen
T. Bastiansen
A. Leuthe
W. Rainey
A. Carter
J. Doppler
K. Schwantz
M. Gentile
R. Nicotte
P. Linden
L. Cadalora

Att det var Anderstorp kanske ni redan räknat ut men vet någon vilket år det var?

erik skrev:
Två gånger dessutom. Fast första gången hette förarna inte Rossi och Gibernau.

I 250 återfanns bla Pons, Baross och Eckl och i 125 återfanns Criville och Martinez. Cadalora körde både 250 och 500.

I 500 var 9:e man siste gubbe att inte varvas, de fem sista varvades dessutom två gånger.... Har för mig att privatstallen inte alls hade samma förutsättningar som idag, tom reglerat i reglerna om jag inte minns fel. Var det verkligen bättre förr????

Se nedan för resultat i 500
1 E. Lawson
2 C. Sarron
3 W. Gardner
4 N. Mackenzie
5 K. Magee
6 R. Haslam
7 P. Chili
8 A. Morillas
9 R. McElnea
10 T. Taira
11 A. Valesi
12 D. Buckmaster
13 F. Biliotti
14 B. Kneubuhler
15 J. Lopez Mella
16 N. Schmassman

DNF
T. Paavilainen
T. Bastiansen
A. Leuthe
W. Rainey
A. Carter
J. Doppler
K. Schwantz
M. Gentile
R. Nicotte
P. Linden
L. Cadalora

Att det var Anderstorp kanske ni redan räknat ut men vet någon vilket år det var?
är jag helt fel ute om jag säger 1985 :va

Mattias650 skrev:
Riktigt schysst pris. Bar´ å åk! :tummenupp
ja får jag bara ihop slantarna så kan du vara lugn för att jag åker.. tanten tänkte att vi skulle till irland först men nu har jag som sagt va ändrat på det idag :D

blom skrev:
jag klämmer väl till med 89 då :) alt 88
kan ha varit freddie s 1985

Rätt svar är -89. På Eurosport sändning kunde man skymta mig på läktaren, hade en röd/gul Race-keps så jag syntes ganska bra... Det var för övrigt på den tiden Race var en svartvit tidning i kvällstidningsformat, fick den alltid av en bekant till farsan som åkte enduro och därmed fick tidningen via sin licens.

erik skrev:
Rätt svar är -89. På Eurosport sändning kunde man skymta mig på läktaren, hade en röd/gul Race-keps så jag syntes ganska bra... Det var för övrigt på den tiden Race var en svartvit tidning i kvällstidningsformat, fick den alltid av en bekant till farsan som åkte enduro och därmed fick tidningen via sin licens.
den fick jag oxå :) tyckte det var en riktigt bra tidning :)

blom skrev:
den fick jag oxå :) tyckte det var en riktigt bra tidning :)

Fick faktiskt ett gratisnummer för en tid sedan, tyckte det var en bra tidning. Hade de skrivit om rr så hade jag nog faktiskt köpt den men nu var det nästan bara cross och enduro.

jag fick den ju då jag löste ut min cross licens, vilket jag inte gjort på ett tag nu men jag köper tidningen ibland :)

har nog tom kvar några från den goda tiden då den såg ut som kuriren

erik skrev:
Rätt svar är -89. På Eurosport sändning kunde man skymta mig på läktaren, hade en röd/gul Race-keps så jag syntes ganska bra....
AAH jag visste väl att jag hade sett dig förut. Det var du alltså på läktarn 89 :D

Har du det inspelat? sånt är ju lite coolt att spara.
Min TV debut var att visas kort stundvis och sen var mitt vänsterknä med jääääättelänge i Svar direkt. det här var säkert, 1990.
har även varit intervjuad på tvärsnytt. så kom ihåg det att jag är en mediakändis :yoparty :rolleyes:

crashtestdummy skrev:
AAH jag visste väl att jag hade sett dig förut. Det var du alltså på läktarn 89 :D

Har du det inspelat? sånt är ju lite coolt att spara.
Min TV debut var att visas kort stundvis och sen var mitt vänsterknä med jääääättelänge i Svar direkt. det här var säkert, 1990.
har även varit intervjuad på tvärsnytt. så kom ihåg det att jag är en mediakändis :yoparty :rolleyes:

Då är vi tv-kändisar från samma tidsepok alltså. Hängde du nåt med innefolket i Stockholm då eller? För egen del var det ganska lugnt med det eftersom morsan och farsan inte ville skjutsa till Stockholm 3 kvällar i veckan :D

Tss, ni är fortfarande bara amatörer.

Själv har man ju gjort ett feminuters inslag för Go`kväll med allas våran Ragnar Dahlberg, då vi visade olika fik runt om i länet.

blom skrev:
nu har jag fått pris: flyg+ boende+ inträde till GP, fred-måndag pris :2500kr :)
JAG ÄR PÅ!!!
När är det? Bokar härmed TVÅ platser.

Vad sägs om att ha varit med på bild på "framsidan" av husaberg.se
Jag har även varit på skitstor bild på framsidan av NA när jag spelade Örebro-cupen i fotboll, typ 1991.
För att inte tala om höstens succé i NA med kraschbilden som ni alla känner till

Supermoto skrev:
Vad sägs om att ha varit med på bild på "framsidan" av husaberg.se
Jag har även varit på skitstor bild på framsidan av NA när jag spelade Örebro-cupen i fotboll, typ 1991.
För att inte tala om höstens succé i NA med kraschbilden som ni alla känner till
Tss
Det är TV-framträdanden som gäller :arsele

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa