Moto Gp Qatar

oFFkeFF skrev:
2066595 Om man vänder på kakan, går det inte att urskönja att organisationen bakom suzukis team kanske inte vart den bästa?
När man med ganska "små" resurser som KR-teamet har, kan vara så mycket snabbare än suzukin redan nu?
KR-teamets ramar görs på samma ställe som exempelvis KTM's 125 och 250-ramar. En firma som gör ramar åt vem som helst som beställer.
Kanske en väg för suzuki att gå, eftersom de själva inte verkar kunna fixa det :tungan ;)
Visst är det så. Dock verkar inte chassiet vara problemet för Suzuki utan motorn. De har ju en väldigt snäv vinkel på sin motor och det ger ju vissa problem att få till effekten tydligen. Chassiet ska ju vara helt ok medan motor och managemant är undermåligt.

RedBaron skrev:

Har inte namnet i huvudet nu, de har en hemsida jag sitter och letar efter nu.
Milan(niko's farsa) kanske minns, han som tipsade om dem.
Engelsk firma iaf, tillverkar en del åt f1 också.

Moto GP

Tänkte bara höra om det är ngn som vet hur man får tag i biljetter till Moto GP race i typ Portugal lr Valencia? :va E så sugen på att åka o kolla...

Någon som såg FP2 ? Man ser relativt lätt varför Kenny Roberts Jr helt plötsligt fick så bra tid. För ser man på hans övriga tider så är de inte sååå makabra. Han hakade på i medvind bakom snabbare förare, och förstås var det capirossi som han seglade bakom för att få sin snabba tid.

Men se nu! Stoner ligger först med 1.56.3 och kenny... ja 11 med bästa 1.58.xx vilket var vad hans tider låg på när han körde egna varv.

Swedie skrev:
2066647 Någon som såg FP2 ? Man ser relativt lätt varför Kenny Roberts Jr helt plötsligt fick så bra tid. För ser man på hans övriga tider så är de inte sååå makabra. Han hakade på i medvind bakom snabbare förare, och förstås var det capirossi som han seglade bakom för att få sin snabba tid.

Men se nu! Stoner ligger först med 1.56.3 och kenny... ja 11 med bästa 1.58.xx vilket var vad hans tider låg på när han körde egna varv.
Jag såg Roberts snabbaste varv på Live video igår och det var inte tack vare Capirossi som Roberts körde snabbt utan trots honom. Det syntes på flera ställen att Roberst fick problem eftersom han körde snabbare än Capirex i kurvorna.

Roberts är ju snabbare än Capirossi även idag och Stoner fortsätter imponera!

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    62.8 KB · Visningar: 130
Gustav O skrev:
2066694 Jag såg Roberts snabbaste varv på Live video igår och det var inte tack vare Capirossi som Roberts körde snabbt utan trots honom. Det syntes på flera ställen att Roberst fick problem eftersom han körde snabbare än Capirex i kurvorna.

Då lägger jag mig på marken och ber om en spark i solaplexi! Jag har blivit korrigerad :)

Men iaf så får vi ju se hur det blir när vi får se FP3 highlights, för det finns ju chans att han tog rygg igen. ;)

Nä men det syntes som du säger att Roberts hade väldigt lätt att hänga med Capirossi.

Stoner och Edwards satte snabbare varv idag på FP3 än KRs igår.
Kenny satte ett snabb varv i början, tourade lite och satte 2 snabba
sista varv.

De kanske testade inställningar och slängde på ett kvaldäck,
men det jag sa ovan lät koolare :hihi

Gustav O skrev:
2066694 Jag såg Roberts snabbaste varv på Live video igår och det var inte tack vare Capirossi som Roberts körde snabbt utan trots honom. Det syntes på flera ställen att Roberst fick problem eftersom han körde snabbare än Capirex i kurvorna.

Ser ut som Yamaha edwards/rossi löst sina problem också.
Blir nog ett intressant kval i eftermiddag.

oFFkeFF skrev:
2066723 Ser ut som Yamaha edwards/rossi löst sina problem också.
Blir nog ett intressant kval i eftermiddag.
Skitintressant eftersom jag sitter i en bil på väg till Borås. :mad:

Resultat kval.

Bifogat

• LT.JPG
    LT.JPG
    92.8 KB · Visningar: 166
LOTTAK skrev:
2067186 Kan inte annar en att imponeras av Stoner :yoparty
Nej, med tanke på att han var 48 timmar försenad till Quatar, fick sova på en bänk på flygplatsen i Dubai och anlände till banan någon timme innan FP1 så har det gått rätt hyfsat.

Verkar som den "kallare" luften verkligen hjälper till.
Ordentliga tidsförbättringar sen förra året :)
Stoner, riktigt imponerande.
Tror det kommer stå mellan Stoner, Capirossi och Rossi imorgon.

Jag är imponerad av gamle räven Capirossi och Ducati - eller är det Bridgestone? De kanske får till hela säsongen i år.

Chris Ash skrev:
2067358 Det är ganska sjukt att Stoner tar pole.....

Det är riktigt roligt att såna ungtuppar är med redan från starten av säsongen.
Som början av den här säsongen ser ut, kan det ju bli en riktigt spännande säsong, och ruggigt kul om det kommer upp två talanger som verkar vara i Rossis klass, samtidigt som veteraner alá capirossi får till det riktigt bra med ducati.

Finns kvalet möjligtvis på video nånstans på nätet? Glömde spela in idag ju. :3freak

Jag har iaf gjort min "forecast" i D-Club(Dainese) tävlingen.

1.Rossi
2.Stoner
3.Capirossi
4.Elias
5.Edwards

Sen så kan ju allt hända i motogp :)

Fan va bra det kommer bli imorrn!!!!! :yoparty

kul med Stoner, men tror inte han är kall nog att vinna race än.

mitt tips står oxo fast,
rossi, gibernau, edwards

och sur-Kenny topp 5, lägger jag till

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back