Moto Gp Qatar

Två noviser från 250 i första startled. Vem hade trott det för ett år sedan?

Rossi ser verkligen inte ut att ta igen vad han förlorade på Jerez. Som vanligt gör han säkert i morgon en medioker start, ligger på plats 4-7 inledningsvis och kör upp sig någon/några placeringar första varvet. Men vad händer sedan? Hans kvaltid indikerar att han inte har fart nog att komma i närheten av Stoner, Capirossi eller Elias om dessa gör en bra start och inte hindras av långsammare förare. Jag tror Rossi får kämpa stenhårt för en pallplats i morgon och precis som jag hoppades i vintras kan vi komma att få se hur han börjar tampas med stress och sviktande självförtroende. Rossi har dagarna då han var det unga sensationella framtidslöftet bakom sig; nu knackar ett nytt och yngre gäng hårt på dörren. Jag tror vi kan ha sett toppen på Rossis karriär och hur man under 2006 kommer tala i termer av om och hur han kan ta sig tillbaks.

Stoner har grym talang. Har han alltid haft. Men han är ju också gammal vurpkung. Har visserligen blivit bättre på sistone, men att ha världens bästa förare i rygg och vara ovan vid hojen gör att Stoner kommer att halka av banan.

Macho Woman skrev:
2067936 Stoner har grym talang. Har han alltid haft. Men han är ju också gammal vurpkung. Har visserligen blivit bättre på sistone, men att ha världens bästa förare i rygg och vara ovan vid hojen gör att Stoner kommer att halka av banan.
Att stenar :va

Jag satte just en tid på 2:12:20 på Losail med 2005 års Honda tror jag det är. Detta efter bara ett par träningsvarv, så efter några timmars nötande skulle jag nog i alla fall vara i närheten av Stoners tid. :)

Nej, jag är inte mytoman, men ett stort fan av spelet GP 500 med add-ons från www.gp500store.co.uk. :tummenupp

Luis d'Antin hårda kritik av Dunlop ang det mindre roliga kvalresultatet idag!

Luis d'Antin:
"We're not used to working in these conditions," fumed d'Antin. "Our tyre supplier, Dunlop, has to work harder to evolve and give us more adapted material, because, going on like this, we are only wasting spare parts and fuel. The situation is now unbearable, for the riders, the team, all the technical partners that believe in us, and for Ducati. We will do our maximum for tomorrow, we will work even harder. The solution is not inside our garage and we have no magic wand."

http://uk.sports.yahoo.com/07042006/23/d-antin-slams-dunlop.html

Last edited:
Jag drar antagligen dom flesta, jag har den snabbaste tusenkubikaren av dom alla, nämligen en Kawasaki zx10r!!!!!!! :hihi

#space skrev:
2068387 Luis d'Antin hårda kritik av Dunlop ang det mindre roliga kvalresultatet idag!

Luis d'Antin:
"We're not used to working in these conditions," fumed d'Antin. "Our tyre supplier, Dunlop, has to work harder to evolve and give us more adapted material, because, going on like this, we are only wasting spare parts and fuel. The situation is now unbearable, for the riders, the team, all the technical partners that believe in us, and for Ducati. We will do our maximum for tomorrow, we will work even harder. The solution is not inside our garage and we have no magic wand."
Deras kvaldäck var en sekund långsammare än racedäcken...

Racercukel skrev:
2068405 Jag drar antagligen dom flesta, jag har den snabbaste tusenkubikaren av dom alla, nämligen en Kawasaki zx10r!!!!!!! :hihi
Du har kommit fel, pröva denna: http://www.moppefucko.com/

RedBaron skrev:
2068536 Deras kvaldäck var en sekund långsammare än racedäcken...

Okey!! Frågan är om man kan kräva så mkt av Dunlop efter att ha sett Bridgestone kämpa hårt för att kunna mäta sig med "grodätarna" som någon populärt brukar säga! Kanske uppenbart naivt av Louis d'Antin när han ger så hård offentlig kritik!

men förståeligt,
Dunlop har lovat vitt och brett till i år,
vilket fick Checa att skriva på för Tech3.

Hittills har de levererat ett däck som håller 6 varv.

Checa är f.ö. skadad i armen, därav har blygsamma resultat hittils i Qatar.
Han har som målsättning att ta sig i mål och få några poäng pga skadan

Nyteknik skrev:
2067919 Två noviser från 250 i första startled. Vem hade trott det för ett år sedan?

Rossi ser verkligen inte ut att ta igen vad han förlorade på Jerez. Som vanligt gör han säkert i morgon en medioker start, ligger på plats 4-7 inledningsvis och kör upp sig någon/några placeringar första varvet. Men vad händer sedan? Hans kvaltid indikerar att han inte har fart nog att komma i närheten av Stoner, Capirossi eller Elias om dessa gör en bra start och inte hindras av långsammare förare. Jag tror Rossi får kämpa stenhårt för en pallplats i morgon och precis som jag hoppades i vintras kan vi komma att få se hur han börjar tampas med stress och sviktande självförtroende. Rossi har dagarna då han var det unga sensationella framtidslöftet bakom sig; nu knackar ett nytt och yngre gäng hårt på dörren. Jag tror vi kan ha sett toppen på Rossis karriär och hur man under 2006 kommer tala i termer av om och hur han kan ta sig tillbaks.

Jag tror nog Rossi kan bita tillbaka, han är en supertalang med mycket erfarenhet. Ett problemkval och att bli påkörd ska inte sätta sig på honom.
Rossi har vunnit många lopp från 2-4 led..
Men sen kommer han dock inte få det lika lätt som innan, Stoner och Pedrosa verkar med sin inledning klart visa att de har talanger i närheten av Rossi.

Att Stoner och Pedrosa är med så här bra visar också på fyrtaktarnas lättkördhet, de hade säkert presterat bra på en 500 också, men med betydligt hårdare läroperiod. Titta bara på Rossi.

Chris Ash skrev:
2068893 Att Stoner och Pedrosa är med så här bra visar också på fyrtaktarnas lättkördhet, de hade säkert presterat bra på en 500 också, men med betydligt hårdare läroperiod. Titta bara på Rossi.
Kan man räkna med hårdare läroperioder from nästa år då man kan tänka sig mer aggresiva motorer igen eller eliminerar man det ev problem med teknik idag!?

WUP rödflaggades,
tror det var en Suka-spis som small

Chris Ash skrev:
2068893 Att Stoner och Pedrosa är med så här bra visar också på fyrtaktarnas lättkördhet, de hade säkert presterat bra på en 500 också, men med betydligt hårdare läroperiod. Titta bara på Rossi.

Max Biaggi vann ju iofs sitt första race på en 500:a. Men mototgp hojarna är säkert lättare att köra. Men det är ju bara bra, eller? Det är ju jämna och täta race man vill ha. Inte ala Doohan race.

\Masonit

Masonit skrev:
2068930 Max Biaggi vann ju iofs sitt första race på en 500:a. Men mototgp hojarna är säkert lättare att köra. Men det är ju bara bra, eller? Det är ju jämna och täta race man vill ha. Inte ala Doohan race.

\Masonit
Max var megatalangen, undantaget som bekräftade regeln.

Husomhelst är det bra att Vale får jobba för det och att det är en handfull förare som sticker upp.

Tror ni jag har en chans med min Kawasaki zx10r? Den går jättesnabbt, för igår på kvällen körde jag snabbare än en Subaru Impreza Sti.

Wind speed 33 km/h. :skrämd
Vafan det kommer ju förstöra hela racet. Bäste låg på 1.58 tider i morse. :(

\Masonit

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back