MOTO 2 HOJ i Albacete

• Thread starter Thread starter BC
  • Start date Start date
Vilken smutt bajk BC, jag är inte alls avis på er...

Har för mig att Spaniorerna kör Supersport 600 sista året i år i sitt Mästerskap CEV. För att till nästa år byta ut klassen mot Moto2.

Kommer dom kanske byta ut Supersport till Moto2 till nästa år i EM med?

Har för mig att Spaniorerna kör Supersport 600 sista året i år i sitt Mästerskap CEV. För att till nästa år byta ut klassen mot Moto2.

Kommer dom kanske byta ut Supersport till Moto2 till nästa år i EM med?

Då kommer andelen Spaniorer i Moto2 bli ännu större än i dagens 250GP.... Man kanske skulle kunna ha moto2 som en allmän klass över hela världen. då skulle många nya förare få chansen att åka i det ""riktiga" vm. typ. kanske. eller?

Nästa år får vi kötra Moto2 I SO/PRO Superbike eftersom reglementet är ändrat till IDM som tillåter MOTO2

skämtar du eller:va på våra långsama banor vore dom nog överlägsna:gnissla

Nä jag skojar inte våran på lästa sektion har tagit det beslutet på nordiska mötet att det skall gälla för alla nordiska länder, Lodnerth försökte med en variant av det vihar idag men bla Mike Luff föerkastade de eftersom man fick byta bromspump...Så vi har fått ett ännu dyrare reglemente Och från nästa år så tillåts MOTO2 Hojar enligt IDM:S reglemnte.

Nä jag skojar inte våran på lästa sektion har tagit det beslutet på nordiska mötet att det skall gälla för alla nordiska länder, Lodnerth försökte med en variant av det vihar idag men bla Mike Luff föerkastade de eftersom man fick byta bromspump...Så vi har fått ett ännu dyrare reglemente Och från nästa år så tillåts MOTO2 Hojar enligt IDM:S reglemnte.

Den där jävla bromspumpen har ställt till mycket nu de senaste åren tycker jag... :tungan

Innebär det alltså att man får köra med en helprototypare med Hondas motor i PRO Superbike?

Priser?

Vem är det som bygger ramarna till dessa Moto-2 hojar? Pris på en lös ram?

Honda CBR600RR motorer o elektronik ser jag, är det tillåtet att porta, trimma etc.??

Vem har en skrotad cbr600 motor till salu?

Man kommer ju inte att köra Moto2 motorerna i sverige,
hur ser motorreglementet ut?

Last edited:
R2 - Det finns nog gott om CBR600RR motorer där ute:tummenupp

Dagens nytt ang MOTO-2 på motogp.com

http://www.motogp.com/en/news/2008/Moto2+250cc+replacement+class+regulations+announced

Det kompletta regelverket för MOTO2 finns på FIMs hemsida, se länk i ovanstående artikel! Om nu någon kan hitta, själv blir jag bara tokig av att surfa runt på FIMs hemsida:huvet

Dessa motorer kommer bli supersport trimmade som jag förstått det, porta o plasta kanaler, ändra kammer o lite sånt smått o gott:)

Men att bli tvungen att sälja sin motor för 20 000 Euro till en konkurrent, va fan e det för folkrace reglemente?? Usch..

Last edited:
R2 - Det finns nog gott om CBR600RR motorer där ute:tummenupp

Dagens nytt ang MOT-2 på www.motogp.com

http://www.motogp.com/en/news/2008/Moto2+250cc+replacement+class+regulations+announced

Det kompletta regelverket för MOTO2 finns på FIMs hemsida, se länk i ovanstående artikel!

Dessa motorer kommer bli supersport trimmade som jag förstått det, porta o plasta kanaler, ändra kammer o lite sånt smått o gott:)

Priset för en hoj med motorer är ca 2mille, jag har kollat...

med sevice ja.... det betyder ju inte att om någon bygger en moto2 att den kostar i närheten av dom pengarna...... konstigt att man tillåter så avancerade(läs hög trimade) maskiner med standard racing:va

Frågan som jag och iaf en till ställer sig är, kan man ta en cbr600 motor med supersport trim och få köra den i PRO superbike i sverige?
Eller en standardmotor och trimma inom vissa begränsningar?

Eller måste det vara en av HRC's "kontrollmotorer"?

med sevice ja.... det betyder ju inte att om någon bygger en moto2 att den kostar i närheten av dom pengarna...... konstigt att man tillåter så avancerade(läs hög trimade) maskiner med standard racing:va

Nope 200 000€ är bara för de värsta chassigrejerna en halv mille € för hela supportpaketet om jag läste rätt. Priset för en lös ram lär ligga på dryga 40 000€ från Suter/ Burning Blood etc och sen får man hänga på egna bromsar/fjädring/hjul för minst 10 000€ till...

Billigt lär det då inte bli...

Eller måste det vara en av HRC's "kontrollmotorer"?

HRC kontrollmotorerna kommer inte att släppas utanför VM så de kan vi nog glömma...

Last edited:

Var det Suter som gav dig det priset? Måste vara ett paketpris för att leasa allt?

Intressant läsning på Suter Racings hemsida:
http://www.suterracing.com/de/motorsport.html

Ladda ner deras pdf om Moto2 hojen de har att erbjuda!
http://www.suterracing.com/files/media/downloads/moto2_misano.pdf

SRT - Priser:
56 000 Euro för ett rullande chassi
19 000 Euro för fjädring, broms o fälgkit
75 000 Euro - för en hel raceready hoj

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...