Motionärsklass i roadracing!

View attachment 406671
Teamlicens? Check!

Anmälning? Check!

Betalt anmälningsavgiften? Check!

Miljömatta? Check!

Transponder? Check!

Verktygslåda light? Check!

RAL6024-färg? Check!

Vita siffror 140 mm? Check!

Teamflaggor? Check!

Personlig utrustning? Check!

Det är någonting som jag glömt, men kommer fan inte på det…

http://speedstercup.se/post/87385709352/seniorlicens-check-teamlicens-check

Du räknade inte upp hoj i din checklista. :hihi

Ja, tack Morris. Det är kul läsning.
Jesper Hubner är grymt duktig, hans tider med ER6:an matchar ju mångas tider i klasser med betydligt vassare material.

Skulle vara kul att veta vad alla körde med för däck i speedster?
Och som RR:Benny undrar, blev det några problem med fartskillnader?

Var ger det här tävlingsmässigt.. En duktig junior på en budgethoj som tvingas leka med 1000 cc premium hojar som har 3 gånger mer effekt. 70 hk mot 210 hk med tractionscontrol och superbromsar.
Han borde kört en zx 6 i rookie eller sst 600. Det är där som utvecklingen / utmaningen finns för en ung förare med ambitioner. Där kommer verkligen förarskicklighet fram med såpass ''jämna'' hojar.

Var ger det här tävlingsmässigt..

Tja, det var kul för de som körde och för oss som tittade (kolla in leendena i Parc ferme-videon).
Så det har nog stort värde för att locka fler till sporten.
Och det bevisade att talang vinner över teknik. Hvergang.

Summa summarum: fler leende förare ger rr en framtid och därmed tävlingsmässighet.

Var ger det här tävlingsmässigt.. En duktig junior på en budgethoj som tvingas leka med 1000 cc premium hojar som har 3 gånger mer effekt. 70 hk mot 210 hk med tractionscontrol och superbromsar.
Han borde kört en zx 6 i rookie eller sst 600. Det är där som utvecklingen / utmaningen finns för en ung förare med ambitioner. Där kommer verkligen förarskicklighet fram med såpass ''jämna'' hojar.

F-n slant med fingrarna igen....och det går inte att "avgilla".

Tävlingsmässigt ger det väl pga exakt det du tar fram en hel del, eller? Underlägset material utan annat sin egen skicklighet och han vinner...två heat på raken om jag förstått det rätt? Racing eller hur.
Tekniskt, underdog som ändå vinner!

Hubner är elit förare, Vad jag hörde fick han inte "ihop" budgeten för denna säsong och det här var enda sättet för han att överhuvudtaget få tävla alls denna säsong!!

Men grabben är riktigt vass :)

Hubner är elit förare, Vad jag hörde fick han inte "ihop" budgeten för denna säsong och det här var enda sättet för han att överhuvudtaget få tävla alls denna säsong!!

Men grabben är riktigt vass :)
Det är han verkligen. Jag har själv sett honom i action. Det var därför jag tyckte att sst 600 hade passat eftersom där finns seriöst motstånd på ett likartat hojmatrial.

Det är han verkligen. Jag har själv sett honom i action. Det var därför jag tyckte att sst 600 hade passat eftersom där finns seriöst motstånd på ett likartat hojmatrial.

Hur länge kan han larva runt i Speedster innan han tvingas uppklassning? Såntdär förstör bara det roliga för de riktiga amatörerna.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman