Motionärsklass i roadracing!

Verkar vara en riktigt kul klass, hade jag inte haft familj (läs småbarn..) som i kombination med jobb som tar all tid så hade jag lätt kunnat tänka mig att göra något eller några inhopp… :)
Så låter det bland alla farsor på jobbet så fort det är dags för nån spontan aw... Och som jag säger till dom. Bullshit! Ta dig tid :)

Så låter det bland alla farsor på jobbet så fort det är dags för nån spontan aw... Och som jag säger till dom. Bullshit! Ta dig tid :)

Det handlar om prioriteringar och dessa svänger i olika etapper i livet. Min minsta är snart 5 år och nu börjar jag kunna prioritera in lite skoj ibland!

Jesper Hubner är GRYM på att köra hoj (som Peter Linde'n sa många gånger på Sviestad), PUNKT!

Att se Jesper köra ER-6'an är en fröjd, han är ett framtidshopp för svensk roadracing och jag hoppas flera får upp ögonen för denne yngling och kommer och tittar på honom och alla andra i Speedster Cup.

/J

Haha, spenderar redan nu för lite tid med dom känner jag... :brinnerup Men men, om ett antal år så kanske :crash

Förste man under 1:20 på din hoj Lullen. Utan bromsar och med drev som inte passar. Det vore ju en större utmaning än att se CAD-Ludde fräsa runt under 1:20 på sin Beamer... :hihi

Haha, lovar att bara använda tvåan... utom på rakan kanske..
Dessutom e ju ni TÄVLINGS förare, o ja bara en enkel motionär! :-)

Last edited:
...

@Jesper: vad har ni gjort för uppdateringar på ER-6:an? :)

Jag tar mig friheten att svara åt Hubner. Jag var nämligen nyfiken så jag frågade...

Det som skiljer mot en "vanlig" ER-6n är:
* Ny "frontkåpa", båt och singelcuts.
* Styret är inte original.
* Dämparna fram och bak är Öhlins (deras dämpare för gata).
* Helsystem installerat.
* Motorn mappad för helsystemet (vilket har ökat effekten från 72 till 75 hk).

Jag tar mig friheten att svara åt Hubner. Jag var nämligen nyfiken så jag frågade...

Det som skiljer mot en "vanlig" ER-6n är:
* Ny "frontkåpa", båt och singelcuts.
* Styret är inte original.
* Dämparna fram och bak är Öhlins (deras dämpare för gata).
* Helsystem installerat.
* Motorn mappad för helsystemet (vilket har ökat effekten från 72 till 75 hk).
...och bromsarna, vad är gjort där? (Utgår exempelvis från att ABS är bortmonterat, minskar bromssträckan minst 10 meter från lite fart :brinnerup)

Jesper Hubner är GRYM på att köra hoj (som Peter Linde'n sa många gånger på Sviestad), PUNKT!

Att se Jesper köra ER-6'an är en fröjd, han är ett framtidshopp för svensk roadracing och jag hoppas flera får upp ögonen för denne yngling och kommer och tittar på honom och alla andra i Speedster Cup.

/J
Ja han verkar onekligen vara grym, kul att han redan i tidig ålder är utomlands och kör :tummenupp

...och bromsarna, vad är gjort där? (Utgår exempelvis från att ABS är bortmonterat, minskar bromssträckan minst 10 meter från lite fart :brinnerup)

Bromsarna sade han inget om och jag tänkte inte på att fråga.
Som han körde tror jag i och för sig inte att han rörde bromsen. Möjligen så motorbromsade han ibland... :yoparty

Hur många är ni nu som startat totalt i Fartster Kupp?

Och hur många kn förväntas komma till Falkenberg och de sista racen också (nya som gamla)?

Hur många är ni nu som startat totalt i Fartster Kupp?

Och hur många kn förväntas komma till Falkenberg och de sista racen också (nya som gamla)?

18 har startat, 17 har poäng. Flest startande var det på premiären med 17 resp 16. Klart färre på Sviestad där det blev 9.

Det kommer vara ett antal race på Gelleråsen nu, bl a Bikeweek, och gissningsvis blir det fler startande än på Sviestad. Jag skulle kunna gissa att det däremot blir färre på Falkenberg och sen kanske ca 10 på avslutningen.

Jag hade tänkt att delta på Bikeweek, men Svemo har inte svarat än vad de tycker om min hoj.
Det står ju att supermotos inte är välkomna, men min är ju knappast en supermoto...

Jag lär ju ge lite färg åt tillställningen å jag skall jaga Hubbe!:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT