Motard??

Personligen skulle jag inte köpa en motard som gått mer än 700-1000 mil, blir svårt att sälja den senare för ett schysst pris plus att du säkert måste betala för en större service på motorn och resten av hojen! Kööp inte en budhoj dom e förmodligen jävligt slitna då det är företagets hoj och inte budpojkens personliga! Inte samma kärlek du vet...

Blir lite svårt att hitta en lågmilare för 40 tusen, möjligen en riktig racing motard som ktm 525an eller crf 450 o husa 650 och sånna hojjar...men dom passar nog bäst för bankörning o inte på gata då underhållning e större på dom motorerna. Sen att du är en blivande snut gör inte saken bättre! Motard = Busframkallande :yoparty

Min hoj är till salu, men ligger kanske inte just din prisklass...kolla in ktm smc 625an, en skön hoj med elstart och massa bekvämligheter! Väldigt sportig och snyggare jämfört me dom andra "större motard hojarna", typ yamaha och honda. Det finns många 06:or till billiga höstpriser 50 +..nya 690 modellen kommer väll gå ner i pris till nästa säsongen så den kan du alltid kika på!

Köra motard e typ de bästa som finns, lycka till me ditt framtida köp!
 
Personligen skulle jag inte köpa en motard som gått mer än 700-1000 mil, blir svårt att sälja den senare för ett schysst pris plus att du säkert måste betala för en större service på motorn och resten av hojen! Kööp inte en budhoj dom e förmodligen jävligt slitna då det är företagets hoj och inte budpojkens personliga! Inte samma kärlek du vet...

Blir lite svårt att hitta en lågmilare för 40 tusen, möjligen en riktig racing motard som ktm 525an eller crf 450 o husa 650 och sånna hojjar...men dom passar nog bäst för bankörning o inte på gata då underhållning e större på dom motorerna. Sen att du är en blivande snut gör inte saken bättre! Motard = Busframkallande :yoparty

Min hoj är till salu, men ligger kanske inte just din prisklass...kolla in ktm smc 625an, en skön hoj med elstart och massa bekvämligheter! Väldigt sportig och snyggare jämfört me dom andra "större motard hojarna", typ yamaha och honda. Det finns många 06:or till billiga höstpriser 50 +..nya 690 modellen kommer väll gå ner i pris till nästa säsongen så den kan du alltid kika på!

Köra motard e typ de bästa som finns, lycka till me ditt framtida köp!

nä en budhoj skulle jag aldrig ge mig på.har själv kört budbil:yoparty
många som påpekar mitt yrkesval...är det så mkt värre än att köra sport?;) en motard går väl hälften så fort:va
får helt enkelt jobba massa extra i vinter låter det som..
 
nä, har ju inte det. men jag har aldrig haft bra tålamod...orkar inte vänta så länge när jag väl bestämt mig för vad jag vill ha. sen kör ju alla jag känner sporthoj så det har aldrig blivit något tillfälle..




ok..ja det låter ju lovande!
men var 250e mil?? det e ju sjukt! om det inte är mer än att bara byta olja typ...

Fick ta fram boken, oljebyte oljefilter vid varje var 2500km eller var 25timme, ventilinställning var 5000km, på min har ja halverat servicetiden för o vara säker och det är inte svårt,
625 är samma som 660 vad ja vet fast mindre cc, 660 har inga lull lull grejer som elstart o det finns inte ens nåt batteri man kan säga att den e byggd så lätt o enkel som möjligt.
660 från -05 o framåt har elstart o dom får man även skjutsas på, 640 har alltid elstart plus en massa annan tjafs som tankmätare oljetryck o.s.v

nä en budhoj skulle jag aldrig ge mig på.har själv kört budbil:yoparty
många som påpekar mitt yrkesval...är det så mkt värre än att köra sport?;) en motard går väl hälften så fort:va
får helt enkelt jobba massa extra i vinter låter det som..

:mad: Motard går hälften så fort 660 kan du få upp i 200 med orginaldrev inte för att ja skulle vilja åka den hastigheten men, men du marschar ju lätt i 130-140 me orginal, om du skaffar en så ta me dina sporthojspolare ut på en just mindre mc väg så lär du köra skiten av dom dock inte om du skaffar en original xt660 för dom e tråkiga.
 
Last edited:
nä en budhoj skulle jag aldrig ge mig på.har själv kört budbil:yoparty
många som påpekar mitt yrkesval...är det så mkt värre än att köra sport?;) en motard går väl hälften så fort:va.

Handlar inte om att fart...en motard framkallar en tendens att endast köra på ett hjul! Ibland bak, ibland endast fram!:D
 
:tummenupp
Handlar inte om att fart...en motard framkallar en tendens att endast köra på ett hjul! Ibland bak, ibland endast fram!:D

:tummenupp håller med föregående talare, det är inte farten du e ute efter med en motard utan allt det roliga som händer på väg upp i fart:yoparty
 
Fick ta fram boken, oljebyte oljefilter vid varje var 2500km eller var 25timme, ventilinställning var 5000km, på min har ja halverat servicetiden för o vara säker och det är inte svårt,
625 är samma som 660 vad ja vet fast mindre cc, 660 har inga lull lull grejer som elstart o det finns inte ens nåt batteri man kan säga att den e byggd så lätt o enkel som möjligt.
660 från -05 o framåt har elstart o dom får man även skjutsas på, 640 har alltid elstart plus en massa annan tjafs som tankmätare oljetryck o.s.v

:mad: Motard går hälften så fort 660 kan du få upp i 200 med orginaldrev inte för att ja skulle vilja åka den hastigheten men, men du marschar ju lätt i 130-140 me orginal, om du skaffar en så ta me dina sporthojspolare ut på en just mindre mc väg så lär du köra skiten av dom dock inte om du skaffar en original xt660 för dom e tråkiga.


det är så mkt service asså!? fii fan! men bara man blir rikligt belönad så:tungan
låter som det är en 660 från 05 som skulle passa mig bäst...tack för info!


haha..ja det skulle va det första jag skulle göra...ok kankse inte första..öva lite först!
 
Allvarligt så kan du inte köpa en XT660 eller en FMX. Då tröttnar du direkt.

KTM 625SMC eller en 660SMC skulle jag satsa på. Helst 03 eller nyare, då det kom en hel del uppdateringar i motorn då.
 
men snuten orkar väl inte bry sig så mkt om vilket hjul ni kör på eller? har du blivit rapporterad för det?...eller stack du?:yoparty

a tjena, motardhojar är snut magneter! du blir stoppad för vad som helst...bara för att hojen ser och låter så brutalt antar jag...en gång fick jag faktiskt en "varning" efter att ha kört på bakhjulet i sveag... bötfälld för slicksdäcket som satt på just då...1000 kr! + 500 för varselljuset som vibrerat sönder...förresten...om du köper 660 införskaffa dig en hel del glödlampor...kan va smart o byta ut till led ljus...om du inte vill att skiten vibrerar sönder hela tiden...
 
Allvarligt....är det inte rätt töntigt att köra motard?

är du ironisk nu:zpy

Sorry fan:huvet hade för mig d va en töntig elstart på en -06:a ja prova.
Ja menar d finns ju inget bättre än att kicka en sur motor en varm sommardag:D
Kicken är uppfunnen av riktiga män:tungan

hahaha aa ibland äre lite jobbigt...för det mesta startar den på första kicken, om inte då blire på 7:e...då är polarna redan halvvägs hem!:D
 
Last edited:
hahaha aa ibland äre lite jobbigt...för det mesta startar den på första kicken, om inte då blire på 7:e...då är polarna redan halvvägs hem!:D[/QUOTE]

Känner igen det där men har en polare som har hd med endast kick om man säger så så brukar d inte va som får start på skiten sist:D
Det finns ju en sån där hotstart ventil o dra ut på förgasarn har provat o använda den men vete fan om ja märker nån skillnad. Är det nåt du har provat när din har surnat?
 
Om du har kört en stund då kan de vara enklare att få igång hojen med hotstart när motorn är varm! Annars kan det vara omöjligt att starta vissa tillfällen...ja, jag brukar använda den! Kallstarten brukar även den hjälpa till när hojen stått ett tag! Men 9/10 gånger är det fel teknik man använder när man kickar...gäller o få me hela kompressionen..ja använder alltid kompspaken
 
Last edited:
Om du har kört en stund då kan de vara enklare att få igång hojen med hotstart när motorn är varm! Annars kan det vara omöjligt att starta vissa tillfällen...ja, jag brukar använda den! Kallstarten brukar även den hjälpa till när hojen stått ett tag! Men 9/10 gånger är det fel teknik man använder när man kickar...gäller o få me hela kompressionen..ja använder alltid kompspaken

Ja använder också dekompen, men tror fan ja har nåt vajsing me förgasarn ena gången startar den lätt med en teknik nästa gång man gör samma så är det helt omöjligt provar man en tredje gång sen så funkar det skitbra o så håller det på detta är när den är kall, ska ta isär förgasarn o kika lite verkar som soppan tar slut ibland o emellanåt beter den sig allmänt konstigt åt, kan ju va nåt me flottören.
 
Det värsta med husan är att elstarten är ett skämt. Jag har en -06:a och den har startat med elstarten 3-4 gånger.

Hur är det på ktm, funkar elstarten jämt. Varför är husans elstart så dålig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top