Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

Bilder på hojen med mods finns på mitt garage..
Kan säga att man måste byta förgasare om man byter pipa.. och när man byter förgasare måste man byta slang och luftfiler med..
Jag har en keihin fcr 41 mx med 185 huvudmunstycke och 45 lågfart.. lite för litet lågfart så 48 och 50 är beställt då hojen smäller som satan och skjuter lågor.. ett 180 huvudmunstycke är oxå beställt då den går lite fett..
Återkommer med resultat när jag fått den att gå optimalt så har ni en hint på hur den ska bestyckas :)
 
Så då var den bestyckad.. 180 huvudmunstycke var perfekt medan 45 lågfart är lite for stort då han sotar och smäller litegran vid gas avdrag. Har beställt ett 40-43 lågfart och då blir det nog perfekt skulle jag gissa :)
 
Tjena!

Har precis skaffat en defenda 450 där jag fick med en fmf dämpare. Tänkte bara höra ifall någon av er fick ordning på bestyckning med orginal förgasaren?

Mvh Dennis
 
Såhär 10år senare vore det kul med en uppföljning.

är alla dessa hojar skrotade nu eller rullar de fortfarande?

Man ser dem i väldigt fint skick på blocket ibland för kaffepengar, typ 5-10kkr. Ibland med isdäck och allt.

Är det någon som fortfarande rullar på defendan eller monstran?
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top