Monstertråden

Vilket Monster gillar du mest?

• Antal röstningar
    0
Jag hymlar inte med att tanka är fan det enda jag kan. Min första riktiga egna hoj och är totalt talanglös då det kommer till att skruva. Måste ta och lära mig lite. Men mappningen är jätte lätt att återställa till orginal så som jag förstått det. Ducatimonster.org där snacka jag med en canadensare som installerat helt själv med mappen som följde med från återförsäljare.det skulle jag aldrig göra, fick prisförslag på 7500kr till min då e det installation med bänkkörning

Monstret behöver drevs om, enklast och billigast är 14t fram.
Sen kontaktar man IBC/Hypertrick och tar en mappning och ett luftfilterkit :D
du har nu en helt ny hoj som går som ett skott (och troligen betalt mindre för hela kalaset än prisuppgiften ovan):tummenupp

Kan verkligen rekommendera en Hypertrick-mappning till hojen då det gör en grym skillnad! Skaffade Hypertrick-map till min 1100 Evo nu i somras och tillsammans med filterna från MWR så blev det en helt ny hoj att köra. :D

Jo det blir nog så Täppas, jag ska kontakta IBC angående Hypertrick :)

Blev ägare av en monster 695 här om dagen. Kan säga att jag åtminståne är nöjd med den. Vilket ljud med termignoni =)

Ja det är grymt skönt ljud i monstrarna, och mer charmiga motorcyklar finns fan inte :)
Grattis till äganded av en monster :tummenupp

Råd!!
Vad ska man sikta på? Antingen termignoni (med race ECU och luftfiltret som ingår) ELLER typ k&n luftfilter, Leo vince gp slipons och en hypertrick-mapp, dvs ett självplockspaket...

Har Termi + hypertrick luftfilter etc.. i din sitts skulle jag kört på hypertrick :) gjorde de nu i börjar av sommaren och det blev bra.

Köpråd på monster 750? Snart klar med mitt körkort och funderar på att ha en sån som förstahoj. Obs enbart tips på 750 då den är betydligt billigare i försäkring för mig som 25 åring än 900/1000 mfl.

Bättre/sämre årsmodeller? Vanliga fel? Hur ofta ska de servas?

Ja, nu vill man bli Monster ägare igen när nya Monster 1200 kommer.
135 hk det lär räcka länge!

Efter 5 års uppehåll väntar en röd s2r 1000 med Termignoni till våren. Önskar tips på vilket skivbromslås som är smidigt att fästa någonstans samt miniblinkers med bra spridning och ljusintensitet. Cheers

Hej, är det bara IBC som utför Hybertrick ? :va
1384024_10151913105639826_1364955205_n.jpg
Jag har en M 1100 evo -13 som jag bytt filter å slipon på Mvh Stefan

Hej,

Har precis köpt en Monster 1100 EVO och börjar leta efter slip on. Vad har ni för tips? Lägg gärna upp bilder och varifrån ni köpt dem.

/Fredrik

Har en Monster 696 som går jävligt dåligt på låga varv och sen skjuter fart som fan om man vrider på. Har fått hjälp att identifiera det till en kass lambda.

Nån som vet om det går att väcka den till liv eller om man kan köpa nån prisvärd eftermarknads-Lambda (Biltema) och löda ihop med befintligt kablage?

Hej,

Har precis köpt en Monster 1100 EVO och börjar leta efter slip on. Vad har ni för tips? Lägg gärna upp bilder och varifrån ni köpt dem.

/Fredrik

Jag köpte Termignoni-kitet. Det kostar ifs en slant men vem bryr sig. Om man vill åka billigt så kan man köpa en Yamaha eller nått annat trist. :fyllisar

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti