Monster Jam!

ääääh

jaajaa, jänkarna hoppar ju bara in på bortaplan i slutminuterna och ser till att "rätt" lag vinner :gnissla

:hihi Ja deras efterkrigspolitik är nog inget jag har lust att försvara mer än det globenspektakel din chef just bevistat. Jag har faktisk tackat nej till gratisbiljetter på monsterjam två ggr, sista gången på ett sätt där jag antydde att erbjudandet var förolämpande :hihi Motorwrestling...

Om du inte slutar så sprider jag ut att du har amerikanska K&N-filter till både olja och luft på SV:n :tuttar

Precis hemkommen efter kvällens monsterjam !

Tja, vad säger man. Rätt fräcka bilar, men showmässigt är det ju trams. Dom studsar runt lite och får betalt för det. Inte riktigt min grej.

Crossarna smiskade dock riktigt med fett. Schysst backflip. Coola snubbar rakt av.

Men, varför går man dit? Därför att det helt enkelt är värt det när man ser ögonen på syster-sonen. Hans idol (grave digger) vad där :)

!! SÄNK volymen innan du klickar på den här länken !!
http://tinypic.com/player.php?v=85381ud&s=1

Last edited:
:hihi Ja deras efterkrigspolitik är nog inget jag har lust att försvara mer än det globenspektakel din chef just bevistat. Jag har faktisk tackat nej till gratisbiljetter på monsterjam två ggr, sista gången på ett sätt där jag antydde att erbjudandet var förolämpande :hihi Motorwrestling...

Om du inte slutar så sprider jag ut att du har amerikanska K&N-filter till både olja och luft på SV:n :tuttar

Mattias är inte chef :mad: han är telefonist :trixie

Grustag, bromsa, sandvall, på film. Känns som om jag har övertaget :fakta

Var där i ett fullsatt globen idag med min 5-åriga dotter.Började med att man blev lagom munter av att sitta i bilkö en o en halv timma för att komma fram ens.
Men 179 spänn för en biljett e ju inte direkt dyrt heller för att få se lite brum brum(en o en halv grogg på krogen typ):D

Samma här, köerna i den förbannade tunneln varade i 50 minuter för oss, kom dit en kvart efter starten. Hade vi letat efter en laglig p-plats hade vi väl missat hela skiten.
Men får man fråga vart du köpte för 179:-/biljett? Vi pyntade 375:- på ticknet eller nåt sånt skit.

Mattias är inte chef :mad: han är telefonist :trixie
OK
Fast hela grejen att jag låtsas försvara USA mot er yngre SH-killar är ju lite roligt måste du som känner mig erkänna. Det finns ingen av de communitys jag deltar i som är tillnärmelsevis så amerikaniserad som sporthojscommunityt, möjligtvis då den trendiga delen av bögeriet typ QX och houseklubbar. Inte ens den svenska chopperbyggarvärlden är lika amerikainfluerad.

Kommer jag ut till en stuntkväll på Barkarby ser jag för det första killar som helt uppgått i den amerikanska stuntkulturen, och anser denna motorcykelvärldens hiphop vara rebelliskt, lite roligt för mig som sextiotalist. De flesta yngre sporthojskillar är helt i händerna på marknadskrafterna, de ska ständigt ha ny hoj. Överallt ser man flashiga amerikanska kläder, Adidas, Polo, Ralph Lauren, Russel, Scott för att inte tala om alla amerikanska kepsar med reklamtryck. De följer amerikanska menlösa ungdomssåpor som Sex in the city mm. De har Amstaff-hundar, siliconbrudar som ser ut som Pamela Andersson. Ur parkerade bilar strömmar amerikansk kommersiell och könlös musik från reklamradiostationer. Alla köper nya hojar istllet för att bygga och behålla, Arlen Ness-skinnställ, amerikanska Yoshimurasystem. Rökandes amerikanska cigarettmärken och lika uppgångna i den amerikanska gymkulturen som sina tv-förebilder.

Jag känner mig som en svensk konstnärstyp och idealist med mitt byggande och renoverande på min 14 år gamla hoj, envis med att göra allting själv. Ett nästan proggrebellisk 20 år gammalt halvarssonskinnställ och ett par lika gamla Lindstrandsstövlar. Sugandes på en Göteborgsrapé och med nationalteatern, engelsk punk, Motörhead, Rammstein eller Cornelismelodier i huvet. Utan vare sig mp3 eller cd-spelare hemma, i en lägenhet full av vinylskivor och i vilken jag installerade min första ägandes tv för blott 3 år sedan.

Så när en ung hojkille lite skämtsamt kommer fram till mig i sitt blingställ och undrar hur jag kan gilla nåt som kommer från USA och nickar mot min hembyggda HD så ler jag för mig själv. :hihi
Det jag gillar från USA är nog mer otrendigt i Sverige, jag gillar tex den amerikanska konventionella mekaniken som har möjliggjort hela hotrod- och hojbyggarkulturen tack vara den stora utbytbarheten. Jag gillar amerikansk blues, amerikanskt skeppsbyggeri, från förra sekelskiftets Americas Cup yachter och mahognyracers som Miss Detroit mm. Gamla amerikanska kolvflygmotorer, amerikanska lok etc. Sånt som det är muppvarning på på SH. Ett SH som fö ska ha sin nästa stora pub på det amerikanska nostalgiatemplet Hard Rock Cafe :hihi

Grustag, bromsa, sandvall, på film. Känns som om jag har övertaget :fakta

Ok då! Liite :hihi

/Europe

Last edited:
Och nu e jag hemma från kvällen.. tyckte det var grymt! ok för att det kasnke blev lite tradigt i längden men fiiifan vilka maskiner I Loved it!!! kul o se stjärnorna från staterna :P

CHAD Rockade som vanligt på freestylen, trist att arenan e för liten för att de ska lyckas bränna av en riktig "twister" =/

När jag såg det för ett år sedan eller två så körde dom ju IAF sönder en läktare... Krockade rakt in i den så folk studsade upp 50cm från sina stolar. Den delen fick stängas av sedan så dom fick stå och kolla ;)

Samma här, köerna i den förbannade tunneln varade i 50 minuter för oss, kom dit en kvart efter starten. Hade vi letat efter en laglig p-plats hade vi väl missat hela skiten.
Men får man fråga vart du köpte för 179:-/biljett? Vi pyntade 375:- på ticknet eller nåt sånt skit.
Köpte biljetterna på ticnet oxå 21 september.läktare A,sektion A19 rad 13,platserna 36 o 37.Var dock 185 kr per styck när jag kollade nu.Väldigt nöjd med platserna iaf.Var ju lagom kul att följa med en ström av bilar ner i ett enkelriktat p-hus där alla var tvungna att vända o köra upp genom samma dörr o försöka ta sig ut på gatan igen 20 minuter innan start.Tydligen hade portarna åkt upp av misstag,för det var bara förhyrda platser där nere.Sjukt att det inte fanns nån skylt om d utanför egentligen.Hade dock sånt megaflyt att en bil lättade från en ruta med p-skiva mitt framför globen sen.Dock bara en timmas parktid,men jag chansade o hade klarat mig efter det var slut iaf.

*Massa text*

/Europe

Men du har åldern på din sida, gammlon som du får tycka precis så :tummenupp

Köpte biljetterna på ticnet oxå 21 september.läktare A,sektion A19 rad 13,platserna 36 o 37.Var dock 185 kr per styck när jag kollade nu.Väldigt nöjd med platserna iaf.Var ju lagom kul att följa med en ström av bilar ner i ett enkelriktat p-hus där alla var tvungna att vända o köra upp genom samma dörr o försöka ta sig ut på gatan igen 20 minuter innan start.Tydligen hade portarna åkt upp av misstag,för det var bara förhyrda platser där nere.Sjukt att det inte fanns nån skylt om d utanför egentligen.Hade dock sånt megaflyt att en bil lättade från en ruta med p-skiva mitt framför globen sen.Dock bara en timmas parktid,men jag chansade o hade klarat mig efter det var slut iaf.

Jaja, då blev man väl blåst då eller så hade vi jävligt bra platser...
Jag såg en konvoj som åkte ut från ett enkelriktat p-hus, måste varit samma. Tänkte nästan dra ner där men då kanske det hade blivit ännu dyrare...
Jämna den där stadion med marken, den som ligger bredvid, så kan de göra p-platser där för uppenbarligen har de inte tänkt så långt direkt...

Last edited:
Varsågod :oldman-smilie

Nädå, ska inte vara elak. Du är bara äldre än mig, inte lastgammal. Än. :gnissla

Du kan smickra bäst du vill, kommer du till Sthlm och rullar in på Sveavägen är du toast vid rödljusen, det vet du. ;)
/HD

Men du har åldern på din sida, gammlon som du får tycka precis så :tummenupp

Jaja, då blev man väl blåst då eller så hade vi jävligt bra platser...
Jag såg en konvoj som åkte ut från ett enkelriktat p-hus, måste varit samma. Tänkte nästan dra ner där men då kanske det hade blivit ännu dyrare...
Jämna den där stadion med marken, den som ligger bredvid, så kan de göra p-platser där för uppenbarligen har de inte tänkt så långt direkt...
Nja,tror inte man kunnat få så mycket bättre platser än vad vi hade,däremot brukar det löna sig att beställa dom långt i förväg.P-platser finns för evenemangsbesökare,men då måste man betala med kort o jag hade glömt mitt hemma.O dessutom var kön så lång att även jag blivit försenad om jag skulle parka där.Men det finns platser iaf.

Last edited:
Nja,tror inte man kunnat få så mycket bättre platser än vad vi hade,däremot brukar det löna sig att beställa dom långt i förväg.P-platser finns för evenemangsbesökare,men då måste man betala med kort o jag hade glömt mitt hemma.O dessutom var kön så lång att även jag blivit försenad om jag skulle parka där.Men det finns platser iaf.

Ok, då blev vi blåsta :näsblod Beställde och betalade i September vi med, syrran som fixade dock så det kanske var hon som blåste oss :D

Back