Monster en äkta Ducati?

Erik-Ducce skrev:
Enligt mig så är det klart som fan, om Monster'n är en Ducati:Det står ju Ducati på den....

Klart att Monstern är en Ducce. Att blanda in härstammningar och olika ägarkonstalationer blir ju ohållbart. Annars kan man ju säga att en Merca är en Chysler eller en Volvo är en Ford eller Saab är en Cheva o s v. Monster är en model tillverkad av Ducati, punkt slut.

Last edited:
Orkar inte lägga ner nån större energi i en sån är meningslös pajkastartråd.

Du har aldrig hört talas om att tiga är "Silwer" ?

Monster är för övrigt Ducatis mest sålda modell. Dom verkar enligt din mening lyckats med världens bästa bedrägeri.

Så mest såld och billigast är plötsligt det Ducati står för nu då?

Jag pratade om "själen", om folk innerst inne kände om det var en äkta Ducati, inget annat.
Men tydligen var det bara trams så som jag alltid trott, det är vad som står på hojen som gäller.

Last edited:
B - komponenter

Tjohej ! Här kommer en märkesbög till :arsele Nä skämt åsido, jag har bara varit MC ägare i drygt en månad så jag skall inte blanda mig i så mycket, men jag har ett par funderingar:

1) Bromsarna på mitt Monster är av märket Brembo. Läste nyss att Rossi (som verkar vara en husgud här) kör med samma fabrikat på sin tävlingshoj. Innebär detta att Brembo trots allt är sjyssta grejor. Eller är det så att bromsarna som sitter på Monster inte är 'riktiga' Brembo ?

2) Valde Monster som första hoj därför att jag gillar nakna hojar, och att jag tycket den var cool och lättkörd. Var länge i valet och kvalet mellan Speed Triple och Monster, men tyckte inte jag satt bra med benen på Triplen. Då är frågan är Speed Triple och plastrakererna Daytona 'riktiga' Triumph? Är det inte bara de enklare Bonneville och Thunderbird som kan kallas 'riktiga' Triumph ? Lite o.t. men illusterar det löjliga med denna diskussion som jag ångrar att jag brydde mig om.

Lantis skrev:
1) Bromsarna på mitt Monster är av märket Brembo. Läste nyss att Rossi (som verkar vara en husgud här) kör med samma fabrikat på sin tävlingshoj. Innebär detta att Brembo trots allt är sjyssta grejor. Eller är det så att bromsarna som sitter på Monster inte är 'riktiga' Brembo ?

Jag har Brembo på min Husqvarna med så häng inte upp dig på det :lol

RedBaron skrev:
Monster hit och monster dit...

Annat var det förr när Ducati byggde riktiga hojar:

Ducati_Indiana_350.jpg

Fig1: Inte-ens-lika-mycket-Ducati-som-ett-Monster-Ducati

Den där ser inte speciellt sportig ut. Var inte Ducati ett märke som profiliserade sig på tävlingssport på den svartvita tiden?

Victor skrev:
Den där ser inte speciellt sportig ut. Var inte Ducati ett märke som profiliserade sig på tävlingssport på den svartvita tiden?

Jo, men de lyckades aldrig särskilt väl, så de breddade programmet istället.

Riktiga ducatihojar har gudarna haft ett finger med i. På 60 å 70 talet tillverkade man en del hojar med tvåtaktsmotor, Taglioni vägrade befatta sig med tvåtaktsmotorer.. Dom är därför inga riktiga ducatis

Även andra gudar har varit verksamma: Farne, Bordi, Tamburini..

Miguel Galluzi ingår inte i skaran, det gör inte Terblanche heller..

Victor skrev:
Ser kanske inte sportig ut, men den kan säkert ge grymma adrenalinkickar om man kommer lite fort in i en kurva...

efter att ha läst hela den här tråden tycker jag att den viktigaste frågan är följande:

heter det en Ducati Monster eller ett Ducati Monster? :va

Last edited:
mini-knutten skrev:
efter att ha läst hela den här tråden tycker jag att den viktigaste frågan är följande:

heter det en Ducati Monster eller ett Ducati Monster? :va

En ducati monster.

Freddola skrev:
Ja därför borde inte monster heta ducati, Utan något helt annat.
Och om dom nu hette Ferrari skulle du tycka att det var en riktigt "Ferrari"?

Dom flesta kommer nog säga nej.
Samma sak tkr ja om Monster.
Chevrolet har ju tagit över Daewoo, där har ni ett praktexempel :rolleyes:

FW önskar er alla ett Gott Nytt År!

Alt 1: Riktiga Ducati är tillverkade på Ducatifabriken.
Alt 2: Riktiga Ducati har båda avgasportarna vända framåt, (dvs mot fartvinden)
Alt 3: Riktiga Ducati har kamskaftsdrivning till kammarna.

Jag har haft 16 olika Duccar, men jag vet inte om någon av dem har funnits på riktigt.
Finns jag överhuvudtaget, eller är jag bara min egen fantasi?

Om en hoj är en bästsäljare för ett visst märke måste den väl ändå klassas som en riktig ducce?

Monster är ju bara urmodern till ALLA street fighters, sluta tillverka den o bränn upp alla som sålts. :rolleyes:

Freddola skrev:
Sen så verkar du vara J*vligt full av fördommar.
Kunskap och skickliget har inte direkt med ålder att göra. Skulle nog klara mig bättre än dig på dom flesta IQ testerna.
Då jag nog är både mer reaktion snabb, snabbtänkt och smartare än dig.
//Fredrik

Hmmmm, Kunskap o skicklighet har inget med ålder o göra :rolleyes: Typiskt tonårs " jag vet allt, håll käft gubbjävel" snack.

Antagligen därför du kommer sluta med att vira dig själv runt en lyktstolpe med din R1 uppkörd där solen inte skiner.

Är detta en "riktig" Ducati?
Inte min, såg den på stan för nån vecka sedan. Någon som vet något om den?

Bifogat

• ducati.JPG
    ducati.JPG
    108.3 KB · Visningar: 78
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma