Tja, vem som tillverkar Ducati är utagerat, Ducati!
Fiat bygger Ferrari!
Jag är givetvis färgad, men tycker Monstret är en förträfflig hoj, vad den saknar är nedläggningsvinkel för riktigt smiskaråka men det har hittills visat sig räcka på KROKIGA vägar...
OK, jag har en S4, 43 mm inverterad gaffel som är fullt justerbar, samt fullt justerbar bakdämpare, bromsar som får plastraketer (utom dom radialutrustade) att framstå som malmtåg.
Visst saknar jag acc på motorvägen över dubbla motorvägsfarten och det tar slut strax efter, men det räcker med att killen/tjejen på sin 1000cc hoj får bromsa en gång så är jag ikapp!
För mig handlar det mycket om känsla, jag får ypperlig information från hojen om hur mycket jag kan pressa, JAG upplever inte samma på en plastraket, jämför tex MB SL 55 AMG med Ferrari 575, MBn är "bara" ett tyskt vulgobygge vid en jämförelse, snabb, absolut, men utan klass!
Jag jämför gärna min S4 med motsvarande japs, bandit, hornet, U name it!
Att jag hittills aldrig blivit frånåkt på bogesundsvägen av en plastraket kan bara bero på att jag är bäst på att köra, med marginal eftersom jag kör en sådan crappig hoj...
Och ja, jag skulle vilja ha en Gixxer 1000, men hellre en 999, dock är det ett par spänn som skiljer...
Och ja, jag har kört både MB och Ferrari.
En plastraket (läs 1000cc sportjaps) är effektivare, bättre rent objektivt, dyrare att försäkra, men saknar något.
Har man erfarenhet av en DT 125 och uttalar sig om större maskiner är som att köra Epa och uttala sig om riktiga bilar, ja, det ÄR en moppe!!!
Puss och kram
Fredrik
PS. Så ÄR det! Mattias, var är du?!?