Monster en äkta Ducati?

Gustav1 skrev:
Det här var verkligen en genialisk tråd att starta och att den träffar med kirurgisk precision är skrämmande roligt. :D

Ja, vad kunde vara en bättre avslutning än detta? :lol
Jag går offline i typ 10-11 dygn och gissa om jag kommer längta tillbaks.
I och för sig tror jag denna tråd nått sin höjdpunkt redan (penissnack och 1977) så jag missar nog inget av värde.

Ducster900 skrev:
Sedan är det nära till en vurpa eftersom din typ tycks tro att ni kan köra motorcykel med en massa muskler i motorn, men glömmer att det är i knoppen körskickligheten sitter.

Bang on target, pal...

Jag tror Ducati Monster-programmet är dom sämsta ducatisarna som görs. Fast dom är lika bra som alla andra Ducatis, förstås. Fastän dom är sämst. Bland Ducatis, förstås.
Ja, du förstår... vad jag tror. Hur är det egentligen? Vilken Ducati är sämst, som görs just nu?

Monster hit och monster dit...

Annat var det förr när Ducati byggde riktiga hojar:

Ducati_Indiana_350.jpg

Fig1: Inte-ens-lika-mycket-Ducati-som-ett-Monster-Ducati

Tja, vem som tillverkar Ducati är utagerat, Ducati! :7peta
Fiat bygger Ferrari! :huvet
Jag är givetvis färgad, men tycker Monstret är en förträfflig hoj, vad den saknar är nedläggningsvinkel för riktigt smiskaråka men det har hittills visat sig räcka på KROKIGA vägar... :D
OK, jag har en S4, 43 mm inverterad gaffel som är fullt justerbar, samt fullt justerbar bakdämpare, bromsar som får plastraketer (utom dom radialutrustade) att framstå som malmtåg.
Visst saknar jag acc på motorvägen över dubbla motorvägsfarten och det tar slut strax efter, men det räcker med att killen/tjejen på sin 1000cc hoj får bromsa en gång så är jag ikapp! :yoparty
För mig handlar det mycket om känsla, jag får ypperlig information från hojen om hur mycket jag kan pressa, JAG upplever inte samma på en plastraket, jämför tex MB SL 55 AMG med Ferrari 575, MBn är "bara" ett tyskt vulgobygge vid en jämförelse, snabb, absolut, men utan klass!
Jag jämför gärna min S4 med motsvarande japs, bandit, hornet, U name it!
Att jag hittills aldrig blivit frånåkt på bogesundsvägen av en plastraket kan bara bero på att jag är bäst på att köra, med marginal eftersom jag kör en sådan crappig hoj... :banana
Och ja, jag skulle vilja ha en Gixxer 1000, men hellre en 999, dock är det ett par spänn som skiljer... :rolleyes:
Och ja, jag har kört både MB och Ferrari. :tungan
En plastraket (läs 1000cc sportjaps) är effektivare, bättre rent objektivt, dyrare att försäkra, men saknar något.
Har man erfarenhet av en DT 125 och uttalar sig om större maskiner är som att köra Epa och uttala sig om riktiga bilar, ja, det ÄR en moppe!!! :pannkyss

Puss och kram

Fredrik :tomten

PS. Så ÄR det! Mattias, var är du?!?

Last edited:
Silwer skrev:
Monster tycker jag inte är en Ducati så att säga(jo den är förstås av märket Ducati), nu blir alla arga men för mig är Ducati sporhojarna med helkåpa och inte några sura mopeder (obs viss ironi).

Povkör S4R och se om du tycker den är en sur moppe? Har bara kört moster 1000 själv och den gick jävligt fint även om den inte har det "riktiga klippet" i motorn. Och mer lättkört hoj än monster finns inte, den är verkligen den ultimata bushojen (om man frånser att duccar helst inte ska köras för mycket på slangen).

Hehe, det artar sig, tråden blev ju riktigt rolig.
Man vet inte om en del skojar eller verkligen är allvarliga:lol

Hightuned: jo jag är medveten om att det finns "värre" modeller med den vätskekylda rovan osv.

Mycket testosteron i denna tråd... Visst är Monstern en Ducati, på samma sätt som Lamborghini LM 002 (ni som minns) är en Lambo eller Porsche Cayenne de facto är en Porsche.

Det känns dessutom svårt att undvika instegsmodeller...

Kommentarer från 125-åkare avböjer jag att kommentera. Har själv kört de flesta varianter på Monster och hävdar med en hunds envishet att det är roliga hojar på småvägar och på stadens gator.

Dock, tycker jag, att det är synd att de inte lagt mer tid på chassiets egenskaper. Inget monster är stadigt i en högfartsböj över 170 km/h. S4R inräknad. De är förvisso inte byggda för detta men skulle de vara stadigare så skulle det vara en perfekt hoj!

Jag inväntar med spänning nästa generation Monster!

/ Johan

Rolig tråd, synd att jag inte hinner läsa mer för nu ska jag ta min smårostiga 924 från 1976 och dra ner till Porscheträffen :lol

Bifogat

• äktaporsche.jpg
    äktaporsche.jpg
    88.8 KB · Visningar: 90
Offtopic men 924 är en ball Porsche, med mycket små ändringar kör den i åttor runt 911:or, en väghållningsmässigt överlägsen bil i sammanhanget!
Den som kör 914 är min hjälte, ballare Porsche har aldrig byggts, en gammal räserkompis till mig hade en 914 med 3.2 liters snurran, vilken underbar bil!!! :banana

Fredrik :tomten

Oj oj oj, tänk att Ducati framkallar så starka känslor hos många.
...undrar just vad man kan tyda utav det....? :)

Enligt mig så är det klart som fan, om Monster'n är en Ducati:
Det står ju Ducati på den....

Silwer skrev:
Det står Porsche på den, allt enligt samma argument som i tråden.

Förr var det själ och känslor, nu är det i stället vad som står på tanken bara hehe.

Oj, my bad, tyckte det stod Audi på den...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman