Monster en äkta Ducati?

Jamen det ligger nog lite i det du säger. Eller det du inte säger rakt ut, men menar. :3freak


Jag tycker 7- och 9-serien är de enda riktiga Ducatina.
Multistrada, vad fan är det?
Monster, det var ju sånt som var läskigt när man var liten.

Nej, avbryt! Ducati ska vara dyra, exklusiva och långsamma.
 
hehe, lite så¨känner jag med, lite som att sälja ut sig om man vill vara exklusiv och legendarisk när man börjar tillverka lågprismodeller, som inte är sportiga eller ens har kåpor.

Nu antar jag iofs att Monstermodellerna var nåt som gav stora vinster åt företaget, men det undantaget menade jag.

Lite som när H-D bygger sporster, de säljs i mängder till folk som då liksom känner att de har en H-D, men har de det?
 
Last edited:
Körde en 600 monster, nej, det är ingen Ducati, knappt ens en motorcykel..

Mer en moped eller posör hjälpmedel...
 
Darmah som är en klassisk Ducati-modell var ganska lik Monster,
men de flesta satte låga clip-ons på sina.

Darmahn var en kamskaftare, det är väl mera vattendelare för vad
som är en riktig ducati än lite plast hit eller dit.

index.jpg
 
gthyni skrev:
Darmah som är en klassisk Ducati-modell var ganska lik Monster,
men de flesta satte låga clip-ons på sina.

Darmahn var en kamskaftare, det är väl mera vattendelare för vad
som är en riktig ducati än lite plast hit eller dit.
Jag kan förstå denna åsikt, bra.

Men för mig ser det där mer ut som en 70-tals hoj, så ser de ju ut på den tiden, du menar att det är retrostil över monstermodellen?

Det kanske var det som var tanken då, och inte sälja billighetsduccar i mängder.
Men vad som är "riktigt" ändras ju med åren, tycker jag tex att en 999 är rätt idag, så menar jag ju inte att alla gamla klassiska hojar från förr i tiden var fel, de kanske var helrätt då.
 
Last edited:
Jag hade ett litet Monster tidigare. Personligen tycker jag att det är en kalashoj om man inte har bråttom. Skön körställning, mulligt ljud och trevligt register. Själv växte jag dock ur den ganska snabbt. Det är en bushoj för små kurviga vägar och i stadsbus. Chassiet säger ifrån när det börjar gå undan.

Idag kör jag en 900 Superlight från -94. Är helnöjd med den. Bra tryck i spisen, spänstigare chassi och lite gammal hederlig "superbikedesign".

Monstret är mkt. riktigt en volymodell som haft stor betydelse för företaget.
I hemlandet säljs den också i en 400 cc. variant. Den måste vara riktigt trött...


Monstret:
viewphoto.php


Superlight:
viewphoto.php


In action:


/ Johan
 
Last edited:
det finns en 400SS oxo.
det är bara vi som är Volvo-slöa,
i Italia kompenseras liten motor med aktiv körning

(sa mannen med 1064cc-twin :) )
 
Last edited:
haha fan va kul tråd. Gissar att Ducati måste vara något alldeles speciellt för dig Silwer. Säkert mer än vad det är för mig. För mig är en Monster precis lika mycket Ducati som min 916 eller en 999R osv... Är en Hornet en Honda...? den har ju inga kåpor...

Hur långt är ett snöre?
 
Silwer skrev:
Monster tycker jag inte är en Ducati så att säga(jo den är förstås av märket Ducati), nu blir alla arga men för mig är Ducati sporhojarna med helkåpa och inte några sura mopeder (obs viss ironi).

Visst man kan väl skita i det, men jag ville bara ha nåt att skriva hehe.

Nä, tycke och smak skall man inte diskutera, men eftersom du är ute efter att provocera igång något får jag väl svara...även om min åsikt är klar.

Vems smak är den enda rätta? Din, min eller någon helt annan?
Hur kan någon avgöra vad som är rätt i detta perspektiv?
Varför skulle din smak vara bättre än någon annans?
Det verkar som om du har en önskan efter en Ducce eftersom du drar igång något sådant här, varför bryr du dig om du redan vet hur det är?

Ta ut min 900 på vägar som jag väljer så lovar jag att den maskinen kör ifrån många av era japanska plast-broilers inte tack vare sin effekt utan för att paketet är helt enkelt rätt, bra vridmoment, låg vikt, stabilt chassie och bra bromsar.
Rakt fram kan alla gasa men när det svänger sållas agnarna bort...
Som i en gammaldags duell, välj rätt vapen så är halva slaget vunnet...

Nog är det en Ducati, även om det började som en billig maskin så är rötterna lika äkta som på en kåphoj.

Vad är det för hoj du själva har, kan inte läsa ut det...?
 
vågen skrev:
haha fan va kul tråd. Gissar att Ducati måste vara något alldeles speciellt för dig Silwer. Säkert mer än vad det är för mig. För mig är en Monster precis lika mycket Ducati som min 916 eller en 999R osv... Är en Hornet en Honda...? den har ju inga kåpor...

Hur långt är ett snöre?
Honda har inte samma profil, de gör allt från goldwing till H-D kopior(och supersporthojar där mellan), de har inte den profil som tex H-D eller Ducati och kanske fler ändå har.

Frågan var alltså om känslan fanns där alltså, konstigt detta det brukar ju alltid stå om sånt i trådarna, men nu är det tvärstopp, förutom att en del blir griniga:lol
 
Ducster900 skrev:
Nä, tycke och smak skall man inte diskutera, men eftersom du är ute efter att provocera igång något får jag väl svara...även om min åsikt är klar.

Vems smak är den enda rätta? Din, min eller någon helt annan?
Hur kan någon avgöra vad som är rätt i detta perspektiv?
Varför skulle din smak vara bättre än någon annans?
Det verkar som om du har en önskan efter en Ducce eftersom du drar igång något sådant här, varför bryr du dig om du redan vet hur det är?

Ta ut min 900 på vägar som jag väljer så lovar jag att den maskinen kör ifrån många av era japanska plast-broilers inte tack vare sin effekt utan för att paketet är helt enkelt rätt, bra vridmoment, låg vikt, stabilt chassie och bra bromsar.
Rakt fram kan alla gasa men när det svänger sållas agnarna bort...
Som i en gammaldags duell, välj rätt vapen så är halva slaget vunnet...

Nog är det en Ducati, även om det började som en billig maskin så är rötterna lika äkta som på en kåphoj.

Vad är det för hoj du själva har, kan inte läsa ut det...?

WHAhahahhaha, du personifierade just de monsteråkare jag snackade om hahahaha, fy fan va bra.
 
gthyni skrev:
hondas profil är väl Supercuben, de har sålt 50 miljoner av den.

300px-C50.jpg

:pannkyss
hehe, jo den är riktigt fin, men de såldes inte här va?

Sant är att de tillverkar motorer i mängder och massor av små fordon, det handar inte om sportiga motorcyklar i första hand.
 
Last edited:
Silwer skrev:
Honda har inte samma profil, de gör allt från goldwing till H-D kopior(och supersporthojar där mellan), de har inte den profil som tex H-D eller Ducati och kanske fler ändå har.

Frågan var alltså om känslan fanns där alltså, konstigt detta det brukar ju alltid stå om sånt i trådarna, men nu är det tvärstopp, förutom att en del blir griniga:lol


Det är inte känsla det heter, det heter -"Den har SJÄL".
(vilket är kvalificerat skitsnack, för inte kan den bikta sig?)

Frågan är: Har Monster en själ, trots att den är en väl marknadsförd , relativt billig, massproducerad motorcykel, gjord för de som vill köpa in sig i den identitet som varumärket har?

Ducster900 - way to go! Så ska det låta, ingen ska få komma i säga nåt ens avlägset ofördelaktigt om våra motorcyklar!
 
Ducster900 skrev:
Ta ut min 900 på vägar som jag väljer så lovar jag att den maskinen kör ifrån många av era japanska plast-broilers inte tack vare sin effekt utan för att paketet är helt enkelt rätt, bra vridmoment, låg vikt, stabilt chassie och bra bromsar.

Hohoho, säg en enda väg som är belagd med asfalt som en moster är snabbare än en "plastraket".
Och om ingen visste det så kör inte skiten sig själv, skulle du ha dragit någon sporthoj så är det en planta som sitter bakom styret.
Det är min fasta övertygelse. Och du, låg vikt och bra vridmoment har itne en Monster.
 
Pejo skrev:
Det är inte känsla det heter, det heter -"Den har SJÄL".
(vilket är kvalificerat skitsnack, för inte kan den bikta sig?)

Frågan är: Har Monster en själ, trots att den är en väl marknadsförd , relativt billig, massproducerad motorcykel, gjord för de som vill köpa in sig i den identitet som varumärket har?

Ducster900 - way to go! Så ska det låta, ingen ska få komma i säga nåt ens avlägset ofördelaktigt om våra motorcyklar!
jo det var det jag ville ha sagt, att det blir som H-D sportster, man köper billigt in sig i identiteten, jag säger inte att det måste vara så men jag misstänker.

Jo "SJÄL" då
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top