Monarki/Republik

Skall kungafamiljen få finnas?


  • Antal röstningar
    0

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
benrangel skrev:
Jag har en blond kompis som är utbildad jurist med bra betyg och precis avslutat sin tingstjänstgöring. Just nu är han arbetslös och söker jobb som biträdande jurist på olika byråer runt om i staden.
Måste vi slänga ut honom?

Du förstod nog inte vad jag menade lille vän...

Du vill inte förstå, därför går det inte förklara det heller. Lev i din dröm du :nicka
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Blackninja skrev:
Du förstod nog inte vad jag menade lille vän...

Du vill inte förstå, därför går det inte förklara det heller. Lev i din dröm du :nicka

Ähh, va lite hygglig nu. Han är schyst, juristpolaren alltså. Dessutom brukar han bjuda på öl titt som tätt. Jag skulle sakna honom om han blev utslängd. :4skrika
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Olzki skrev:
Jag betalara gärna den struntsumma (jämfört med andra långt större onödiga samhällskostnader) som apanaget utgör. Detta för att jag vill bevara något som jag betraktar som ett svenskt kulturarv som jag faktiskt kan känna viss stolthet över. Därtill tycker jag att kungen idag gör ett värdefullt arbete för Sverige. Av en liknande anledning är jag kvar i svenska kyrkan, jag är fullständigt övertygad ateist men anser ändå kyrkans arbete liksom kyrkobyggnader och relaterad verksamhet är värd att bevara.

Det är således glädjande att konstatera att en majoritet av svenskarna i undersökning efter undersökning kommer till samma slutsats.

/Olzki
Mycket bra sammafattning. Sedan kan kommunisterna skrika sig hesa hur mycket man vill; den regering som vågar sig på Kungafamiljen begår politiskt självmord.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
valmers skrev:
den regering som vågar sig på Kungafamiljen begår politiskt självmord.

Och av precis den anledningen sitter kungafamiljen kvar på sin tron och kommer att göra det ett bra tag till.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
benrangel skrev:
Du vet att det är bra för Sverige. Ta ditt ansvar (och din utbildning) och dra till nåt annat land :mad:

Du/Ni vet mycket väl att det inte handlar om alla bidragstagare som t ex studenter, tillfälligt arb.lösa, alla som får barnbidrag mm. Utan de arbetsföra som inte vill jobba, jobbar svart, sjukskriver sig fastän de är friska mm.

Eftersom det inte finns några argument mot det jag säger, kommer ni med personangrepp, märker ord och tar upp småsaker som ni tjatar om in i oändligheten. Detta endast för att dra ut på diskussionen och hoppas på att folk tröttnar på er.

Genom förvrängning tror ni att ni verkar smarta. Men idioter som orkar hålla på och tjata tills andra tröttnar blir politiker, därför är vårt land som det är idag. På väg ner :(
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Blackninja skrev:
Du/Ni vet mycket väl att det inte handlar om alla bidragstagare som t ex studenter, tillfälligt arb.lösa, alla som får barnbidrag mm. Utan de arbetsföra som inte vill jobba, jobbar svart, sjukskriver sig fastän de är friska mm.

Eftersom det inte finns några argument mot det jag säger, kommer ni med personangrepp, märker ord och tar upp småsaker som ni tjatar om in i oändligheten. Detta endast för att dra ut på diskussionen och hoppas på att folk tröttnar på er.

Genom förvrängning tror ni att ni verkar smarta. Men idioter som orkar hålla på och tjata tills andra tröttnar blir politiker, därför är vårt land som det är idag. På väg ner :(

Ok, då börjar jag nästan förstå vad du är ute efter. Det jag fortfarande inte förstår är vart vi ska kasta ut Sven i Dals-Långed som varit bidragstagare sen 10 år tillbaka. Han har dessutom jobbat svart i skogen med lite röjningsuppdrag åt grannen de senaste två åren.

Jag kan kolla om Norge är beredd att ta mot honom, men jag betvivlar det eftersom han varit svensk medborgare hela sitt liv. Dessutom så tror jag att det var hans farfars farfars farfar som var med i nåt krig och slogs mot norrmänen så de har inte riktigt förlåtit Svens släkt för det (och oss emellan så gillar inte Sven norrmän i någon större utsträckning heller).

Kan du ta det på dig att försöka förklara för Sven varför vi kastar ut honom.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
benrangel skrev:
Ok, då börjar jag nästan förstå vad du är ute efter. Det jag fortfarande inte förstår är vart vi ska kasta ut Sven i Dals-Långed som varit bidragstagare sen 10 år tillbaka. Han har dessutom jobbat svart i skogen med lite röjningsuppdrag åt grannen de senaste två åren.

Jag kan kolla om Norge är beredd att ta mot honom, men jag betvivlar det eftersom han varit svensk medborgare hela sitt liv. Dessutom så tror jag att det var hans farfars farfars farfar som var med i nåt krig och slogs mot norrmänen så de har inte riktigt förlåtit den släkten (och oss emellan så gillar inte Sven norrmän i någon större utsträckning heller).

Kan du ta det på dig att försöka förklara för Sven varför vi kastar ut honom.

Kan förklara för Sven att om han inte betalar sin skatt och vill jobba som andra så blir det inga mer bidrag. Men med dina argument, vem ska ta emot kungen???
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Blackninja skrev:
Kan förklara för Sven att om han inte betalar sin skatt och vill jobba som andra så blir det inga mer bidrag. Men med dina argument, vem ska ta emot kungen???

Fast i Dalsland så la Lear Corporation ner sin tillverkning av bilstolar. Lika så la Billingsfors sågverk sin produktion. Duni Bilå AB varslade ytterligare 240 personer här om sistens. Det ser inte ut som om Sven (55 år och eget hus och klen utbildning) har så värst många olika jobb att välja på. Sven kommer nog att fortsätta vara bidragstagare i 10 år till.

Min fråga nu, såväl som förut, är var (vilket land) vi ska slänga ut honom till. Norge är i särklass närmast, men det var ju dedär problemen som jag nämnde tidigare.

Har du ringt Finnland eller Danmark?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:
...

Eftersom det inte finns några argument mot det jag säger, kommer ni med personangrepp, märker ord och tar upp småsaker som ni tjatar om in i oändligheten. Detta endast för att dra ut på diskussionen och hoppas på att folk tröttnar på er.

...

Ok, om du nu har så bra lösningar på detta, vart skall vi "slänga ut" folk som går på bidrag?
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
benrangel skrev:
Fast i Dalsland så la Lear Corporation ner sin tillverkning av bilstolar. Lika så la Billingsfors sågverk sin produktion. Duni Bilå AB varslade ytterligare 240 personer här om sistens. Det ser inte ut som om Sven (55 år och eget hus och klen utbildning) har så värst många olika jobb att välja på. Sven kommer nog att fortsätta vara bidragstagare i 10 år till.

Min fråga nu, såväl som förut, är var (vilket land) vi ska slänga ut honom till. Norge är i särklass närmast, men det var ju dedär problemen som jag nämnde tidigare.

Har du ringt Finnland eller Danmark?

Din dumme fan, du tar allt bokstavligt. Tror du jag ska ringa andra länder nu eller vill du bara verka rolig?

Vem ringde ni när kungen skulle bort??? VA?
Eller ni menade kanske inte att slänga ut honom bokstavligt, nehe, men andra menar allt bokstavligt???

Jävla vänsterpack, dra åt helvete. Så trött på att höra att allt ni säger handlar om att vara emot. Har ni fastnat i nån trotsålder. Jävla sopor, flytta här ifrån om ni inte trivs, Majoriteten vill ha Kungahuset, passar det ej så dra, men då duger väl inte det nya ni kommer till som ni så länge bett om utan börjar gnälla igen om hur bra ett kungahus är...

Säger nån A, säger ni B och vice versa. Hur dum i huvudet kan man vara. Anledningen till att företagen lagts ner och Sven är arb.lös är för att man styr som ni vill. Sen klagas det över det, bara gnäll hela tiden. Aldrig ett rakt svar, det är du/ni mycket bra på. Förvrid allt, se till att man inte orkar med er, sen tror ni att ni har åstadkommit något.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:
Din dumme fan, du tar allt bokstavligt. Tror du jag ska ringa andra länder nu eller vill du bara verka rolig?

...


Fin argumentationsteknik. Din poäng går fram. Verkligen.


Du hade ju en enkel lösning, att slänga ut packet. Men att svara på enkla frågor som;

1. Vad definierar pack?
2. Vart skall de slängas ut?

klarar du inte av att svara på utan att ta allting som en personlig förolämpning och sedan börja gasta och gapa.

Jag antar att herrn anser sig höger? Återigen ett exempel på att högern i det här landet i många fall är sin egen största fiende.
 

Coola Ola

Guest
Blackninja skrev:
Din dumme fan, du tar allt bokstavligt. Tror du jag ska ringa andra länder nu eller vill du bara verka rolig?

Vem ringde ni när kungen skulle bort??? VA?
Eller ni menade kanske inte att slänga ut honom bokstavligt, nehe, men andra menar allt bokstavligt???

Jävla vänsterpack, dra åt helvete. Så trött på att höra att allt ni säger handlar om att vara emot. Har ni fastnat i nån trotsålder. Jävla sopor, flytta här ifrån om ni inte trivs, Majoriteten vill ha Kungahuset, passar det ej så dra, men då duger väl inte det nya ni kommer till som ni så länge bett om utan börjar gnälla igen om hur bra ett kungahus är...

Säger nån A, säger ni B och vice versa. Hur dum i huvudet kan man vara. Anledningen till att företagen lagts ner och Sven är arb.lös är för att man styr som ni vill. Sen klagas det över det, bara gnäll hela tiden. Aldrig ett rakt svar, det är du/ni mycket bra på. Förvrid allt, se till att man inte orkar med er, sen tror ni att ni har åstadkommit något.

Såvitt jag vet har ingen velat "slänga ut kungen". För min del får han dock gärna gå på socialbidrag och bo i en tvåa i Rinkeby ifall han inte hittar något nytt jobb när han blivit avsatt

När det gäller att inte trivas så föredrar jag att försöka påverka det styrelsesätt vi har, t.ex. genom att rösta, istället för att "dra".

Anledningen till företagen lägger ner är att de inte anser det lönsamt med produktionen i den orten/det här landet. Finns många öststatsländer där lönerna är mycket lägre (och även levnadsstandarden) där de kan tillverka sina grejer billigare. Ska vi vara beredda att sänka även vår levnadsstandard för att få behålla jobben menar du?
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Coola Ola skrev:
Ska vi vara beredda att sänka även vår levnadsstandard för att få behålla jobben menar du?

Ja, det är nog ett måste! Den allmäna standarden måste sänkas för att kunna minska skattetrycket och behålla företagsverksamhet!
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
t-rex skrev:
Fin argumentationsteknik. Din poäng går fram. Verkligen.


Du hade ju en enkel lösning, att slänga ut packet. Men att svara på enkla frågor som;

1. Vad definierar pack?
2. Vart skall de slängas ut?

klarar du inte av att svara på utan att ta allting som en personlig förolämpning och sedan börja gasta och gapa.

Jag antar att herrn anser sig höger? Återigen ett exempel på att högern i det här landet i många fall är sin egen största fiende.

Argumentationsteknik hit o dit. Sug min Dallas...

Du argumenter bara emot iallafall, spelar ingen roll vilket ämnet är :finger
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Blackninja skrev:
Din dumme fan, du tar allt bokstavligt. Tror du jag ska ringa andra länder nu eller vill du bara verka rolig?
Det beror väl på om du tar det jag skriver som bokstavligt eller inte. Om du skulle ta det bokstavligt så kan jag leta upp landskoden åt dig.

Vem ringde ni när kungen skulle bort??? VA?
Eller ni menade kanske inte att slänga ut honom bokstavligt, nehe, men andra menar allt bokstavligt???
Han är iofs bidragstagare, men jag tror inte att han har jobbat svart. Fast vi skulle ju uppenbarligen tjäna in appanaget om vi slängde ut C. Gustaf.

Förresten så har väl aldrig nån utav förespråkarna för republik argumenterat för utslängning av Kungen. Vill minnas att det var herrn själv som ville att vi skulle "öppna ögonen" och slänga ut bidragstagarna. Själv är jag inte säker på vilka bidragstagare du syftar på och väntar fortfarande på svar.

Jävla vänsterpack, dra åt helvete.
Stackars Markus nu är han vänsterpack. Hur känns det?

Så trött på att höra att allt ni säger handlar om att vara emot. Har ni fastnat i nån trotsålder. Jävla sopor, flytta här ifrån om ni inte trivs, Majoriteten vill ha Kungahuset, passar det ej så dra, men då duger väl inte det nya ni kommer till som ni så länge bett om utan börjar gnälla igen om hur bra ett kungahus är...

Sammanfattning: "Bwuääähhhh... dumma dumma DUMMA republikaner..*hulk* *snyft* inte röra min kung"
OK, men var är argumenteringen o du svarte ninja.

Säger nån A, säger ni B och vice versa. Hur dum i huvudet kan man vara. Anledningen till att företagen lagts ner och Sven är arb.lös är för att man styr som ni vill. Sen klagas det över det, bara gnäll hela tiden. Aldrig ett rakt svar, det är du/ni mycket bra på. Förvrid allt, se till att man inte orkar med er, sen tror ni att ni har åstadkommit något.
Må så vara, men vart slänger vi ut Sven?
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top