Monarki/Republik

Skall kungafamiljen få finnas?

• Antal röstningar
    0
Det är ju oss plebejer han talar om inte adeln! :mattias

Vi saknar tak över huvudet till människor som flytt krig och diktatoriskt förtryck. Vi betalar redan för alla slott och herresäten via skatt till apanage.
Bara till att öppna dörrarna och packa med sängar, sen kan alla få duscha. Hela kungahuset kan få hjälpa till att serva våra nyankomna, de flesta av dem är ju själv invandrare på ett eller annat sätt så de vet hur det är att komma till ett främmande land...

För Sverige i tiden heter det visst! Dags att gå från ord till handling Knugen lille...

Jag har historiskt sett varit emot monarki, sedan gått över till att vara för, och nu har jag landat i att de borde arkebuseras allihop.
Övertramp #1 var när Daniel sade att vi måste ta in ännu fler irakier i DI weekend för två veckor sedan.
När kungen sedan leker miljömupp avgör det saken. Avskaffa, åtala, arkebusera.

Jag har historiskt sett varit emot monarki, sedan gått över till att vara för, och nu har jag landat i att de borde arkebuseras allihop.
Övertramp #1 var när Daniel sade att vi måste ta in ännu fler irakier i DI weekend för två veckor sedan.
När kungen sedan leker miljömupp avgör det saken. Avskaffa, åtala, arkebusera.

Ja, det var en kul tanke tills de började blanda sig i politiken.

Visst fasen sade vår kung att hade för avsikt att blanda sig i politiken för några decennier sedan.:va

Jag har historiskt sett varit emot monarki, sedan gått över till att vara för, och nu har jag landat i att de borde arkebuseras allihop...

Vaffan!
Kanske inte arkebusera men nu tycker vi lika igen.
Var ska detta sluta? :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...