Mona Sahlin

Drömscenariot är ju att de väljer Mona som partiledare.

Det ända som möjligen kunde bli bättre är om de gör om partiledarposten till två språkrör.
Förslagsvis Mona och Nuder! :yoparty :tummenupp

Då kan vi diskutera om S klarar spärren 2010. :D
Tyvärr till viss fördel för VPK och MP men de får ändå ingen makt så det kan jag leva med.

Pfff...Moderaterna skulle inte kunna styra en optimistjolle i en 25-meters bassäng utan att gå på grund.

Det börjar ju redan ljusna och de har knappt börjat styra skutan. :tummenupp

Nästan fyra år till nästa val och om S nu tar Mona[:arsele ] till boss så behöver man inte oroa sig.

Softairguns är för lek, gatstenskastande är en debatteknik. :smasha
Dock inget som de där hard core kirunakommunisterna brukar ägna sig åt. :pannkyss

Men för att återknyta till tråden så verkar det som att Mona ligger bra till för att bli partiledare nu. :tummenupp
Ett socialdemokratiskt självmål som ska firas i dagarna tre om det bli verklighet. :yoparty

Hade sossarna istället valt Wanja Lundby-Wedin som ny partiledare hade jag fått lite större respekt för dom.
Tycker denna kvinna är behaglig och sansad.
Att rösta idag är som att välja mellan blödarfeber eller ebola.
Jag valde blått denna gång pga att jag ville UT med mp.

Haha, man måste ju bara garva åt den socialdemokratiska opportunismen. Det skall vara en kvinna till varje pris. - Har alla hoppat av? Åfan, ja då tar vi Mona då.
Det är verkligen fantastiskt att inte en enda man på allvar nämns i diskussionen, om Sahlin är det enda kvinnliga alternativet som kvarstår. Men varför klaga, det kommer att gå åt helvete, och jag kommer att flina gott när det sker...:D

Det är verkligen fantastiskt att inte en enda man på allvar nämns i diskussionen, om Sahlin är det enda kvinnliga alternativet som kvarstår.

De två manliga alternativ som återstod och som inte tackat nej, Per Nuder och Thomas Östros är ju inte mycket att hänga i julgranen.... Då framstår ju Mona som ett "bra" val...

Men varför klaga, det kommer att gå åt helvete, och jag kommer att flina gott när det sker...:D

Jag är kluven, å ena sidan: förträffligt! aldrig har en dubbel, eller mer, borgerlig mandatperiod legat närmare. :banana

Å den andra sidan:
Tänk om det inte blir första gången i historien den här gången heller som en borgerlig regering överlever sig själv. :eek:

....Thomas Östros är ju inte mycket att hänga i julgranen.... ....

Han har väl tackat nej i stort sett samtidigt som GP avgick??

Personligen tror jag inte ett dugg på den blåa retoriken att "vi gynnas av att sossarna väljer en så kass ledare som Mona"...

Den stora massan har äntligen fattat vad de blås löften faktiskt innebär och det ger ett ofantligt minus inför nästa valrörelse. Ni tror väl inte att man kan fucka med A-kassan, anställningstryggheten och sjukvården utan att få lida för det? Att sen Reinfeldt håller sig med en stab klantar kan mycket väl bli hans undergång. Lagförslag som ratas pga bristfälligt förarbete, en för tråk-korrekt utrikesminister, klantiga fuskare i värsta Mona-stil och ett freak till finansminister....

Om sen Mona kan behålla den folkiga ton som gjorde henne så poppis en gång i tiden så är det inte omöjligt att hon använder en blå dörrmatta om 4 år... (eller 3,5 eller vad det nu är)

Bra eller dåligt vette fan....

tråk-korrekt utrikesminister och freak till finansminister?
nu får du väl ändå ge dig de två är så sjukt mycket mer kompetenta än någon socialdemokratisk minister sen barna hedenhös

Det är väl ändå kompetens som är intressant spelar det någon som helst roll om Bildt är trist eller borg har hästsvans?

retorik värdig aftonbladet...

nu får du väl ändå ge dig de två är så sjukt mycket mer kompetenta än någon socialdemokratisk minister sen barna hedenhös

Det är väl ändå kompetens som är intressant spelar det någon som helst roll om Bildt är trist eller borg har hästsvans?

På vilket sätt är Bildt och Borg "sjukt mycket mer kompetenta" än tex Jan Eliasson och Göran Persson?

Mona Sahlin och hennes anhängare har verkligen gett dubbelmoralen ett ansikte.

Moona..:D

Som sagt.. Att Mona tar jobbet som partiledare får nog högern att gnugga händerna eftersom hon visat prov på gedigen o rigorös inkompetens o slarvighet. Hennes arroganta attityd när det påtalas understryker det hela.

Så! De som gynnas först o främst är lobbyister o karriärskonsulter som kommer få hur mkt jobb som helst genom att löpande få försöka få Måna att framstå som en duglig ledare med pondus o auktoritet.

Sverige har haft sossestyre i så många decenier att det inte kan åstadkommas nån bestående attitydförändring på en eller två valperioder det fattar väl vilken förståndig människa som helst.

Valfläsket som politikerna slänger sig med i upptakten är ju alltid bollocks!

Vem minns inte GP:s fina breda utlägg om att föräldraförsäkringen o sjukpenningens tak skulle höjas för ett par år sen? Det skrinlades samtidigt som man kastade skit åt USA 9/11 hållet o skyllde på globala fördyrningar io detta....
Typiskt sossetaktik..

Hej o hå båga på!
/E

Vad är det som retar dig? Jag tror Calle är den mest kompetenta politiker som vi någonsin har haft. Jag kanske inte håller med om allt han säger men jag är extremt övertygad om hans kompetens. Men han är så torr att han blir själva förkroppsligandet av motsatsen till den folklighet som jag tror kan bli Monas starkaste vapen.

Hästsvans? Det finns många bilder på mig här i forumet...jag håller inte frisyren mot någon.... så länge det inte är page då.
Däremot anser jag att han har rätt grova attitydsproblem. Något av ett praktexempel på den typ av moderat som man rent instinktivt ogillar. De löjliga tillbakablickarna på hans moppe-synder styrker bara den åsikten....
Tror du han kommer dra höga popularitets-poäng efter ett par år som minister...

Du har en poäng men enbart för att folk är korkade nog att rösta på de som är mest "folkliga" istället för de som faktiskt skulle göra jobbet på bästa sätt.

Jag bryr mig inte det minsta om det är världens drygaste otrevligaste människa som är statsminister bara det går bättre för Sverige så får han/hon vara hur hemsk som helst.

Politik är för mycket popularitetstävling och för lite kompetens.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!